2013-04-21 20:22:46

Dan hrvatske knjige

Povodom Dana hrvatske knjige profesorice hrvatskog jezika provele su anketu o čitanju u osmim razredima.

Ne možemo, a da ne spomenemo da smo na sam Dan knjige imali poplavu u knjižnici, no sretna vijest je da su gotovo sve knjige spašene.

                          

Evo ankete!

Anketa o čitanju

Što i kako čitamo?

 

Voliš li čitati?

a)    da

b)    ne

c)    povremeno

Što čitaš?

a)    samo ono što od mene traže učitelji

b)    ono što od mene traže učitelji, a i drugo što me zanima

c)    ništa

Misliš li da je bitno znati čitati i voljeti čitati?

a)    bitno je

b)    nije bitno

Je li bitno čitati lektiru?

a)    bitno je

b)    nije bitno

c)    samo povremeno

      5. Moj opći uspjeh na kraju prošle školske godine  bio je                     

a)    dovoljan

b)    dobar

c)    vrlo dobar

d)    odličan

      6. Čitam

a)    jer volim čitati

b)    jer moram

c)    uopće ne čitam

d)    nenamjerno (nesvjesno) čim ugledam neki tekst

e)    neki drugi razlog: __________________________________________

      7. Čitanje, na koje se sam/a odlučim, doživljavam kao

a)    ugodu

b)    nadam se da će biti zabavno

c)    brinem hoću li sve razumjeti

d)    nisam do sada razmišljao/razmišljala o tome

e)    priliku da saznam nešto novo

f)     nešto drugo: _______________________________________________

      8. Čitanje koje je obavezno (lektira ili zbog učenja) doživljavam kao

a)    mogućnost da nešto novo naučim kao i iz svake situacije u životu

b)    nešto što će ojačati moje ocjene pa se mora napraviti

c)    obvezu, a obveze ne volim

d)    nešto drugo: ________________________________________________

      9. Knjige za čitanje biram po:

a)    naslovu

b)    autoru

c)    temi

d)    ilustracijama

e)    opsegu (debljini)

f)     preporuci prijatelja

g)    preporuci člana obitelji

h)    preporuci učiteljice

i)      preporuci knjižničara/knjižničarke

j)      reklami na tv, radiju, časopisu, mreži (internetu)

      10. Najzanimljivije su mi knjige koje govore o:

a)    likovima moje dobi

b)    pustolovne

c)    znanstveno-fantastične

d)    krimići

e)    ljubavi

f)     dobrim djelima

g)    nešto drugo___________________________________________

      11. U mojoj obitelji

a)    čita: _____________________________________________________

b)    ne čita nitko

      12. Čitanje

a)    obogaćuje moj duhovni život

b)    jača moje kulturno postupanje

c)    obogaćuje moj jezični izraz

d)    pomaže oblikovanju mog pogleda na svijet

e)    nešto drugo: _______________________________________________

      13. Kada čitam,

a)    čitam točno i razumijem što sam pročitao/pročitala

b)    čitam netočno i zato mi je problem razumjeti tekst

c)    ponekad čitam točno, ponekad netočno, svjestan/svjesna sam toga pa ponavljam

d)    ne znam kako čitam

      14. O pročitanim knjigama razgovaram

a)    s prijateljima

b)    s učiteljima

c)    s roditeljima

d)    ni s kim

e)    s nekim drugim: ________________________

     15. Knjigu smatram dobrom ako

a)    govori o zanimljivoj temi

b)    je junak sličan meni

c)    uz nju mogu lijepo maštati

d)    potvrđuje ono što već znam o svijetu

e)    saznam nešto novo o svijetu oko mene

f)     sam uživao u njenom čitanju

nešto drugo

     16. Super knjige koje sam pročitao/pročitala, su

_________________________________________________________________

      17. Iduće školske praznike planiram

a) čitati više nego do sada

b) čitati kao i do sada

c) čitat ću manje

 d) uopće neću čitati

Ovu anketu prošli tjedan ispunjavali su naši osmaši, njih 

152. Budući da je 22.travnja Dan hrvatske knjige, a

odmah dan poslije Svjetski dan knjige i autorskih prava, 

zanimalo nas je kako i koliko čitaju najstariji učenici 

naše škole. 

Analizirajući anketu, došle smo do sljedećih zaključaka:

-većina učenika čita povremeno, ali puno ih ima koji priznaju da uopće ne 

čitaju

-najčešće čitaju samo ono što od njih traže učitelji, ali i drugo što ih zanima

-smatraju da je bitno znati i voljeti čitati kao i čitati školsku lektiru, no ipak 

većina čita jer se to od njih traži

-lektiru doživljavaju kao nešto što će ojačati njihove ocjene pa se mora 

napraviti, no prvenstveno kao obvezu, a obveze ne vole

-kada se odluče nešto pročitati, nadaju se da će im čitanje biti ugodno, ali se 

brinu hoće li sve razumjeti

-knjige za čitanje najčešće biraju po temi, a najzanimljivije su im knjige koje 

govore o likovima njihove dobi, pustolovinama, ljubavi, ali i krimići te knjige o 

autima i motorima

-kod većine učenika se čita u obitelji, no predvode braća i sestre (koji moraju 

čitati lektiru), a iznenađuju odgovori da mame i tate  rijetko čitaju

-smatraju kako čitanjem obogaćuju svoj jezični izraz te da im ono pomaže u 

oblikovanju pogleda na svijet

-većina anketiranih učenika se izjasnila da čitaju točno i razumiju što su 

pročitali

-o pročitanim knjigama najviše razgovaraju s prijateljima

-knjigu smatraju dobrom ako govori o zanimljivoj temi, ako uz nju mogu lijepo 

maštati te ukoliko su uživali u njenom čitanju

-kao super knjige koje su pročitali navode uglavnom "popularnije" lektirne 

naslove koji govore o likovima njihove dobi: Tajni dnevnik Adriana Molea,

Kako je tata osvojio mamu, Debela, Maturalac...

-na pitanje o planovima čitanja za iduće školske praznike većina učenika 

iskreno odgovara kako uopće neće čitati, no mi se toplo nadamo da to ipak 

neće biti tako....

Sjetimo se  kako kaže egipatska izreka:  "Knjiga je vrednija od svih spomenika ukrašenih slikama, reljefom i duborezom jer ona sama gradi spomenike u srcu onoga koji čita." 

 

A zašto se Dan hrvatske knjige slavi baš 22.travnja? Zato što je na taj dan daleke 1501. godine naš slavni Marko Marulić završio svoje veliko djelo - ep Juditu. Više o Maruliću i Juditi pročitajte na panou u predvorju naše škole, a ujedno uživajte u maštovitosti izrađenih straničnika koje su napravili učenici od 2. do 7. razreda naše škole :)

 

Anketu analizirale: Ivana Vujnović i Mihajla Varžak


 

 


Osnovna škola fra Kaje Adžića Pleternica