« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
U sklopu projekta Eko škole povodom Dana planeta Zemlje 18.04.2024.održana je kreativna origami radionica za učenike četvrtih razreda.
Cilj radionice bio je naučiti osnovne origami tehnike uz druženje i igru, razvijati kreativnost, pozitivan stav učenika prema radu, socijalne vještine te razvoj suradničkog učenja.
Učenici su pritom ostvarili odgojno-obrazovne ishode:
• pravilno pripremiti radno mjesto
• mjeriti i ocrtavati materijal tehničkim priborom
• izrađivati origami ribicu
• primjenjivati pravila zaštite na radu
• kritički ocijeniti rad
Origami je stara tradicionalna japanska umjetnost savijanja papira u razne modele bez korištenja škara i ljepila. Razlikujemo tradicionalni i modularni origami. U tradicionalnom origamiju konstrukcije se izvode korištenjem jednog lista papira koji ima oblik kvadrata ili pravokutnika. U modularnom origamiju različiti se individualni dijelovi povezuju u jednu cjelinu. Origamijem se mogu izraditi različiti trodimenzionalni objekti, među kojima su najpoznatije životinje savijene iz jednog lista papira. Zbog svog tijeka nastajanja oblika, origami potiče razvoj koncentracije i pažnje. Origami također potiče razvoj fine motorike. Kompletan razvoj fine motorike je od ključnog značaja za usvajanje vještine pisanja što je dovoljan razlog da se na ovaj segment dječjeg razvoja obrati posebna pažnja. Potiče razvoj kreativnosti i pozitivnih interesa. Pojedini nastavnici matematike koriste origami kako bi obogatili lekcije iz geometrije, učenje razlomaka i vještine rješavanja matematičkih problema. Osim u matematici ima svoju primjenu i u drugim područjima kao elektrotehnika ili optika. No origami je prije svega zabavan i prilika za međusobno druženje.
Dostupnost raznih vrsta papira kao materijala i lakoća njegove obrade oduvijek privlače djecu. Učenici su naučili kako je nastao origami i odakle potječe te su tako upoznali dio japanske kulture. Igrajući se origamijem, učenici su ovladala raznim tehnikama i metodama rada s papirom kao što su savijanje, rezanje, lijepljenje, oblikovanje. Istodobno su ponovili osnovne pojmove iz geometrije, kako u ravnini tako i u prostoru. Origami je kod učenika razvijao finu motoriku ruku, precizne pokrete prstiju, senzomotoriku, pažnju, koncentraciju, te radost i spoznaju o mogućnosti neverbalne komunikacije. Učenici su bila oduševljeni kada bi samostalno, prateći uputstva voditeljica radionice, uspjeli izraditi tropsku i riječnu ribicu te ih je to potaklo za traženje novih, težih varijanti. Surađivali su i razmjenjivali mišljenja kada bi naišli na teškoću u pojedinom stupnju izrade.
Uz kreativni žamor i znatiželju učenika radilo se marljivo. Svaki se savjet slušao s velikim zanimanjem, a nakon puna dva sata rezultati su bili vidljivi. Naučilo se puno. Sada svi imaju svoju origami ribicu, a škola akvarij prepun šarenih ribica.
Voditeljice radionice bile su učiteljica Matematike i Tehničke kulture Marina Marušić i učiteljica Fizike i Tehničke kulture Katja Gusić.