2015-02-06 13:29:06 Učenici i knjiga Svaka knjiga koja pomogne djetetu da razvije naviku čitanja, da učini čitanje jednim od njegovih dubokih i stalnih potreba, je dobra za njega. (Maya Angelou)
Učenici 1.b razreda imali su razgovor s knjižničarkom. Naučili su kako se moraju ponašati u prostoru knjižnice, kako posuditi slikovnice i kako postupati s njima. Knjižničarka im je pročitala slikovnicu Leteći glasovir, a na poklon su dobili i časopise kao dodatni poticaj u prvim koracima samostalnog čitanja. U ugodnom druženju s knjigom sat nam je prošao brzo i veselo. Knjige nas podržavaju u našoj samoći i čuvaju nas od toga da postanemo teret sami sebi. (Jeremy Collier)
Ne treba mnogo da se shvati kolika je važnost umijeća čitanja kod djece. Obrazovni uspjeh, profesionalna postignuća, pa čak i emocionalno zadovoljstvo pod utjecajem su ove važne vještine. Informiranje u školi brzo se usmjerava na pisanu riječ i djeca koja nailaze na poteškoće u tom području osjećaju se izgubljenima i zbunjenima. Dužnost roditelja i pedagoga je prepoznati djecu koja se bore s poteškoćama u čitanju kako bi se njihovom problemu moglo na vrijeme pristupiti. Čitanje uključuje povezivanje mnogih vještina u cilju davanja značenja pisanom prikazu govornoga jezika. Poteškoće u bilo kojem području vještina vezanih uz čitanje mogu uzrokovati poremećaje u obradi pisane riječi. Jedno takvo područje vještina, razvoj jezika, ključna je komponenta čitanja. Istraživanja su pokazala da su i govorenje i slušanje glavni čimbenici koji pridonose čitanju. Vizualne sposobnosti, kretnje očiju pri praćenju slova i riječi te povezivanje značenja s ulaznim prikazom dio su čitateljskog zadatka. Ostale kognitivne sposobnosti, kao što su dugotrajno i kratkotrajno pamćenje, asocijativno učenje te prepoznavanje i ispravljanje pogrešaka, su sve čimbenici koji utječu na umijeće čitanja naše djece.
Priča ima i čudesnu ljekovitu moć. Pitate se kada čitati? Odgovor je – uvijek, jer s knjigom nikada nisi sam. Pitate se i što čitati? Pravilo je da, što je dijete mlađe, slikovnica treba imati više slika. Djetetu treba omogućiti susret s velikim brojem različitih slikovnica i knjiga. Upis u prvi razred i odlazak u školu idealno je vrijeme za upoznavanje sa knjižnicom, kako školskom, tako i gradskom. Taj mali korak koji djeca naprave ulaskom u školsku knjižnicu otvara im put prema čudesnom svijetu knjiga za djecu ili o djeci. |
Osnovna škola fra Pavla Vučkovića Sinj |