2013-11-22 18:29:30

Učenici na Matineji dječjeg filmskog stvaralaštva

U okviru Festivala o pravima djece, čiji je ovogodišnji domaćin naš grad Koprivnica, u Kinu Velebit prikazana je Matineja dječjeg filmskog stvaralaštva, koju su posjetili naši učenici 3.-ih i 8.-ih razreda.

U sklopu matineje prikazani su kratki igrani, dokumentarni i animirani filmovi dječjih filmskih družina sa središnjom temom dječjih prava. Filmovi su prikazali obiteljske, socijalne, društvene i političke probleme u ostvarivanju prava djeteta. Sadržajno su se doticali tema vršnjačkog nasilja, psihičke represije, profesionalne orijentacije i perspektive za budućnost, zatim tema društvene isključenosti, socijalne inkluzije djece s motoričkim i drugim oštećenjima, nejednakosti i neprimjerenih uvjeta obrazovanja, prihvaćanja različitosti, međusobnog poštivanja, prava na čist i zdrav okoliš.

 

Prikazani su filmovi:

"Nasilnik" - Blank filmski inkubator Zagreb

"Jedinica" - OŠ Većeslava Holjevca, Zagreb

"Tjelesni na betonskom hodniku već 49 godina", OŠ Sveti Petar Orehovec, Orehovec

"Leone i Renato", filmska družina ZAG, OŠ Marije Jurić Zagorke, Zagreb

"Sretno dijete", Blank filmski inkubator Zagreb&Suncokret Gvozd, Zagreb

"Sreća u tami", Hodači po žici, OŠ Rudeš, Zagreb

"Moji prijatelji kao ja", Hodači po žici, OŠ Rudeš, Zagreb

"Prljavi grad", ŠAF Čakovec, Čakovec

"Laaa", Foto kino video klub Zaprešić, Zaprešić

"Dobrodošli u naš grad Šibenik", filmska grupa OŠ Jurja Šižgorića, Šibenik

"Čudnovati požar šegrta Zmajića", UZ Oton/Foto kino video klub Zaprešić, Zaprešić

"Kreativna geometrija", filmsko-kreativni studio Vanima, Varaždin

 

Učenički dojmovi o filmovima

 

Nakon povratka u učionice, učenici su s učiteljicama razgovarali o problemima i porukama gledanih filmova. U svim filmovima razumjeli su i prepoznali prekršena dječja prava. Filmovi su ostavili na učenike snažan utisak.

Najviše mi se svidio crtani film Laaa. U filmu govore o pravu na prihvaćanje drugačijeg čovjeka. Na početku filma druge skupine nisu prihvatile djevojčicu. Prihvatila ju je zadnja skupina do koje je došla. Na kraju su svi shvatili da ako su svi zajedno, da će pjesma koju pjevaju zvučati bolje i ljepše.

Iz filma sam naučila da je uvijek dobro prihvatiti drugačije od sebe jer tako upoznajemo druge ljude i ne družimo se samo s istima.

Dunja Međurečan 3.a

 

U crtiću Laaa je prekršeno pravo na prihvaćanje drugačijeg čovjeka, ali na kraju se to pravo izvršilo. Taj crtić mi se dopao jer je bio smiješan i naučio sam nešto iz njega. Naučio sam da ne treba prijatelje prosuđivati po izgledu nego po osobinama. Crtić govori o dječacima i djevojčicama koji se ne prihvaćaju. Tamo dječaci ne žele prihvatiti djevojčicu, ali su je prihvatile djevojčice.  Na kraju su svi shvatili da su prijatelji. Najsmješnije mi je bilo na kraju kada je došla djevojčica koja je smiješno pjevala.

Ne bi se trebalo prosuđivati prijatelje ili bilo kojeg čovjeka po izgledu nego po osobinama.

Dorian Tarle 3.a

 

Sreća u tami

U filmu Sreća u tami prepoznao sam pravo na pomoć, na poštovanje….  Mene je iznenadilo to što je dječak bio slijep, a mogao je skoro sve kao i ljudi koji vide. Začudilo me je što je mogao lijepo svirati. Njemu djeca u razredu pomažu kao da im je obitelj. Dječak je sigurno sretan što može čuti. Ima nedostatak, ali to ne znači da je drugačiji od drugih. Djeca se nisu rugala dječaku.

Naučio sam da ne treba misliti da djeca s nedostatkom nisu jednako vrijedna kao mi. Dječak sigurno ima dobre prijatelje.

Ivan Gajski 3.a

 

Prljavi grad

Ovaj film mi je bio smiješan. Ljudi su bacali smeće gdje god su se sjetili pa su kuće otišle. Kuće su bile sretne što više nisu s ljudima. Ljudi su bili tužni što su kuće otišle. Ljudi su se na kraju predali i počeli su pospremati. Sada su i kuće i ljudi bili sretni. 

Sva djeca imaju pravo na čisti okoliš.

Dinko Majerus

 


Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica