2017-09-20 13:41:46 8. dan u Plymouthu - Blog nastavnice Tomislave Kraljić Posjetili smo sasvim drugačiju školu - Plymouth School of Creative Arts koja se nalazi gotovo u centru grada. Gospođa Renata vodila nas je u razgledavanje ove nove školske zgrade i objašnjavala način rada. Kurikulum je isti kao i za druge škole, ali je način na koji organiziraju sam rad drugačiji i nešto više usmjeren umjetničkim predmetima kao što su gluma, likovna umjetnost, ples i sl. Pohađaju je učenici od 3 do 16 godina. Zanimljivo je da škola ima svoje vlastite košnice koje ih opskrbljuju medom, a prostor košnica se snima pa mogu promatrati što pčele rade. Princip rada škole vidljiv je na zidovima hodnika gdje djeca vode svoj „journaling“. Uče određenu temu tako da spajaju više predmeta u jedan, npr. geografiju, engleski i umjetnost. Škola se prijavljuje za sudjelovanje u različitim aktivnostima u lokalnoj zajednici. Njihov rad je suradnja s profesionalcima u određenom području tako da brodovi koje treba popraviti nisu samo modeli za vježbu već pravi primjerci koji stvarno trebaju biti popravljeni i osposobljeni za plovidbu. Njihovo učenje je cijelo vrijeme praćeno od strane ljudi koji se tim poslom profesionalno bave. Zgrada je napravljena u industrijskom stilu. Učionice kakve smo navikli vidjeti ne postoje. Učenici se miješaju u jednom većem prostoru, često i više razreda zajedno. Zvona nema, a sve su prostorije napravljene oko srca škole - kuhinje. Budući da nastoje učenike naučiti vještinama potrebnima za život učenici imaju satove kuhanja. Stariji učenici ujutro oko 5 ili 6 sati odlaze na tržnicu po namirnice potrebne za kuhanje taj dan. Kruh mijese u školi. Nastava se bazira na istraživanju i razvijanju vještina potrebnih za život. Škola je otvorena za potrebe lokalne zajednice te se u istim prostorima odvijaju razne sportske aktivnosti i tečajevi. Postoji mogućnost da roditelji djece također pohađaju tečajeve koji ih zanimaju bilo nakon nastave ili za vrijeme nastave, paralelno sa svojom djecom. Hodnici su ispunjeni umjetničkim radovima učenika i nastavnika. Neki od njih predstavljaju teme diskriminacije, kršenja ljudskih prava, predrasuda ili stereotipa te učenike potiču na razmišljanje i analizu. Drugi studijski posjet bio je u Plymouth City College. Gospođa Theresa upoznala nas je s velikim prostorom škole koja bi odgovarala našoj obrtničkoj školi. Na raspolaganju su im prostori za razvijanje vještina potrebnih u različitim zanimanjima: frizerski saloni, kozmetički saloni, teretane u kojima vježbaju profesionalni sportaši, prostori za građevinske radove, restorani, kuhinje, odjel za znanost, STEM odjel pa i model unutrašnjosti aviona za pripremu budućeg kabinskog osoblja u avionu. Tomislava Kraljić, prof. engleskog i francuskog Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene. |
Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica |