2019-11-13 15:01:00 Ruksak igre i znanja stiže u obitelji učenika trećih razreda U Mjesecu hrvatske knjige svi treći razredi naše škole započeli su s projektom Ruksak igre i znanja. Šareni ruksaci s knjigama i igrama putovat će među učenicima u razredu i okupiti njihovu obitelj u zajedničko druženje uz igru i čitanje.
Projekt vode učiteljice Dragana Kolenko, Dijana Veh, Lidija Bogadi, Kristinka Fabić u suradnji sa školskom knjižničarkom Nikolinom Sabolić. Glavni cilj projekta je poticanje čitanja kao temelja za daljnje obrazovanje. Osim poticanja čitanja kao najvažnije vještine potrebne za uspješno učenje, ovaj projekt ima više ciljeva, a neki od njih su: osvijestiti da iz knjiga možemo naučiti puno vrijednih stvari osvijestiti značaj igre za psihofizički razvoj djeteta kreativno i korisno ispuniti slobodno vrijeme potaknuti čitanje iz znatiželje i zadovoljstva potaknuti pozitivan stav prema čitanju i knjizi družiti se s roditeljima i obitelji uz zajedničko čitanje, druženje i igranje igara poticati kognitivni, motorički, govorni, jezični, socijalni i emocionalni razvoj djeteta igranjem igara osvijestiti da na internetu možemo pronaći i čitati, ali i samostalno izraditi digitalnu priču osvijestiti da u knjižnicama, osim lektira, ima najrazličitije knjižne građe za čitanje prema vlastitim interesima osvijestiti da je knjižnica informacijsko središte škole u kojem se mogu pronaći odgovori na najrazličitija pitanja.„Dječja igra je primarna djetetova potreba koja potiče cjelokupni psihofizički razvoj djeteta. Dječja igra potiče kognitivni, motorički, govorni, jezični, socijalni i emocionalni razvoj djeteta i važan je dio zdravog odrastanja te daje značajan doprinos fizičkom i mentalnom zdravlju djeteta. Djeca kroz igru uče, otkrivaju i upoznaju svijet oko sebe, upoznaju sebe i svoje mjesto u okolini, razvijaju kreativnost, doživljavaju zadovoljstvo, uče surađivati i rješavati probleme. Igra je proces koji predstavlja niz oblika učenja i socijalizacije kroz djetinjstvo i nužna je faza zdravog odrastanja. Zato je važno naglasiti da kompjutorske igrice nemaju obilježja igre i da tehnologija ne može zamijeniti dječju igru. Različite vrste dječjih igara poput igre s pravilima, fizičke igre, igre konstrukcije, igre uloga i brojne druge čine raznolikost dječje igre i moraju biti dio dječjeg sazrijevanja“, istaknula je pedagoginja savjetnica Jasna Relja. Svaki ruksak će u dom učenika donijeti različite knjige – strip, slikovnicu, dječji roman, popularno-znanstvenu knjigu, knjigu igara, priručnik za odgoj djece, digitalnu priču, dječji časopis te društvenu i edukativnu igru. Ruksak će boraviti u obitelji tjedan dana. Učenici će dojmove o čitanju i igranju zapisati u Bilježnicu dojmova te ih predstaviti razredu pri povratku ruksaka u školu.
Ruksacima igre i znanja želimo sretno putovanje u domove učenika, a obiteljima veselo zajedničko druženje uz igru i čitanje!
Knjižničarka Nikolina Sabolić
|
Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica |