2022-10-03 14:50:00 „IGRE PAŽNJE“ - SLOBODNA AKTIVNOST KOJA SE NASTAVLJA I OVE GODINE U NAŠOJ ŠKOLI Cilj slobodne aktivnosti „Igre pažnje“ je poticanje i razvijanje koncentracije i pažnje kao pretpostavke uspješnog školskog učenja. Kako je zadnjih godina evidentan pad u koncentraciji naših učenika već od polaska u školu, pokazala se potreba uvođenja slobodne aktivnosti koja će razvijati i ovu mentalnu aktivnost učenika.
Pažnja je usmjerenost mentalne aktivnosti na određene podražaje. Često se koristi i izraz “koncentracija”. Razlikujemo usmjeravanje i zadržavanje pažnje. Da bismo pratili neki događaj, trebamo se moći usmjeriti na njega, na ono što je bitno povezano s njim i zadržati pažnju na njemu. Pažnja se može i treba razvijati od najranije djetetove dobi. Kako dijete raste, tako se poboljšava kontrola pažnje. To znači da se povećava trajanje pažnje, a smanjuje lakoća s kojom je pažnju moguće odvratiti. Polaskom u školu u prvi razred, zbog organizacije nastave i izloženosti mnoštvu informacija, dijete mora imati razvijenu namjernu pažnju i mogućnost koncentracije, koje se počnu razvijati u dobi od šest godina. Kako utjecati i razvijati djetetovu pažnju? Velika je važnost igre – kroz nju dijete uči slijediti pravila i uči usmjeriti pažnju na pravila. Roditelji trebaju na svaki način poticati koncentriranu igru, ako je moguće, trebali bi pustiti dijete da se igra do kraja kad je zadubljeno u igru. Treba napomenuti da provođenje vremena djeteta za mobitelom ne spada u dječju igru. U dječju igru spadaju fizička aktivnosti i igre na zraku poput trčanja, ljuljanja, penjanja, skakanja, preskakanja, loptanja, voženje bicikla i sl. te društvene igre vani ili unutra. Na pažnju djeteta loše djeluju i neki uvjeti okoline poput stalne izloženosti mobitelu i društvenim mrežama, buka televizora u pozadini, izloženost neprimjerenim sadržajima u medijima, glasna glazba, ali i loši odnosi u obitelji, svađe i loš odnos prema djetetu. Igre i aktivnosti za poticanje pažnje Bojanje u bojankama, pronalaženje skrivenih likova i traženje razlika na sličnim slikama, slagalice, misaoni zadaci, vježbe kombinacije Fizičke vježbe, sport i igra na zraku Igre razvrstavanja po nekim kriterijima, zadaci opažanja, vježbe razvrstavanja Čitanje i pričanje priča - knjige sa slikama pomažu da dijete poveže značenje teksta s pričom, potiču razvoj govora, pažnje, koncentracije, pamćenja, razvija se sposobnost zaključivanja, bogati se rječnik i stječu se znanja te dobivaju informacije.
Sve navedene aktivnosti djeca trebaju što češće raditi u slobodno vrijeme.
mr.sc. Jasna Relja, pedagoginja savjetnica |
Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica |