2024-03-20 23:04:37 Čajanka s tetom Julijom: Zog i leteći liječnici Budući da se učenicima prvih razreda uključenima u program produženog boravka vrlo svidjela pročitana priča Zog, pročitali smo i nastavak priče o tom nestašnom, ali brižnom zmaju.
Naime, on više nije zmajić koji polazi zmajsku školu, već vrlo važan zmaj na posebnom zadatku. Zajedno s već nam poznatim vitezom Brzojašom Velikim i kraljevnom Zlatkom kreće u liječničke pustolovine te pomaže bolesnim ljudima i životinjama diljem kraljevstva. Morsku sirenu koju je opeklo sunce mažu kremom, dvorogom jednorogu odsjeku višak rog, a lijekom ozdravljaju i prehlađenog lava. Vrijedno pomažu bolesnima sve dok ne odluče posjetiti Zlatkina strica, kralja. Budući da tradicionalno smatra da njegova nećakinja kraljevna ne može biti liječnica, već da kao svaka prava kraljevna treba uživati u raskošima dvorca, naredi da je straža uhiti i zatvori. Njena dva leteća prijatelja uporno su je pokušavala osloboditi, međutim bezuspješno. Kralj ubrzo oboli i svojom čudnovatom bolešću zbuni sve kraljevske liječnike. Kako je imala mnogo vremena za razmišljanje i istraživanje, Zlatka je otkrila da je riječ o narančastoj groznici, za nju pronašla lijek pa poslala Zoga i Brzojašu po potrebne sastojke kod njihovih pacijenata koji su im odmah uzvratili pomoć. Mljeveni rog od jednoroga, šmrcaj moćnog lava i sirenine ljuske pomiješala je s malo sluzi i sira te sa samo tri gutljaja tog pripravka u potpunosti izliječila kraljevu groznicu. Kralj je shvatio što je Zlatkin poziv, pokajao se, oslobodio je te veselo ispratio družinu iz dvorca. Leteći liječnici na krilima zmaja Zoga zadovoljno su krenuli u potragu za novim pacijentima koji se odmah nakon njihova posjeta osjećaju puno bolje, sretnije i zadovoljnije.
Nakon što smo pročitali i ove Zogove dogodovštine, razgovarali smo o svemu pročitanome i o tome iznosili vlastite dojmove. Učenici su rješavali radne listiće na kojima su zaokruživali likove koji se spominju u priči, prepoznavali njihove osobine te nadopunjavali rečenice. Veliku maštovitost pokazali su pišući vlastite lijekove za izmišljenu školsku groznicu. Potaknuti sadržajem priče i tematikom nekonvencionalnog izbora zanimanja kraljevne Zlatke, razgovarali smo o željenim budućim zanimanjima među kojima se našlo nekoliko učitelja i učiteljica, odgojiteljica, ronioca, profesionalnih sportaša, automehaničara, čuvara zoološkog vrta i drugih.
Ova priča učenicima se također vrlo svidjela te ih mnogo tome naučila. Ukoliko se za to dovoljno potrude, djevojčice i dječaci mogu postati ono što žele. Iako mnoga djeca općenito žele postati upravo likovi iz omiljenih bajki, vitezovi, kraljevne ili pak super junaci i liječničko zanimanje im nije previše privlačno, postoje kraljevne poput Zlatke i vitezovi poput Brzojaša koji svim srcem osjećaju upravo liječnički poziv. Usprkos svim preprekama i nesuglasicama s članovima obitelji, postali su upravo ono što su željeli. Stoga, uvijek treba biti uporan, slijediti svoje želje i snove jer nas u tome nitko ne može spriječiti. Osim što ističe vrijednost liječničkog, ali i veterinarskog zanimanja, ova nas priča uči i o potrebi predanosti svome radu, važnosti osobnog izbora i slobode, toleranciji i ravnopravnosti te vrijednosti pomaganja drugima.
Važno je imati na umu da su djevojčice mnogo više od kraljevna, a dječaci od vitezova.
učiteljica u produženom boravku Petra Huđ |
Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica |