2011-10-19 17:08:12 Put prema efikasnoj nastavi Nastavljajući svoje stručno usavršavanje, učitelji naše škole sudjelovali su u radionici PUT PREMA EFIKASNIJOJ NASTAVI koju je vodila mr.sc. Ružica Vuk sa Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Geografskog odsjeka.
Nakon razmjene mišljenja o pojmu „efikasna nastava“, podsjetili smo se načela odgoja i obrazovanja s naglaskom na ODGOVORNOST I KVALITETU i CILJEVE odgoja i obrazovanja. Posebno je važno osvijestiti potrebu za OSPOSOBLJAVANJEM UČENIKA ZA RAD I CJELOŽIVOTNO UČENJE. Da bismo ostvarili ciljeve potrebno je preispitivati efikasnost pojedinih etapa nastavnog sata, efikasnost oblika rada i nastavnih metoda te primjenjivati sva dostupna nastavna sredstva kompatibilna stilovima učenja. Važno je spoznati da o KVALITETI NAOBRAZBE ODLUČUJE UVIJEK NASTAVA u svakom pojedinom razrednom odjelu. Potrebno je usredotočiti se na djelokrug naše, učiteljske odgovornosti. Kao što je nastavne metode potrebno kombinirati i varirati, tako je potrebno izmjenjivati i oblike rada: frontalni, pojedinačni, rad u paru, rad u skupini. Frontalni oblik rada je nezamjenjiv, ali bi trebao biti zastupljen s manje od 50%. Analizirali smo pojedine etape nastavnog sata osvrnuvši se na metode i oblike rada koje primjenjujemo, ali smo se upoznali i s nekim novim mogućnostima. Posebno motivirajuće metode mogu biti karikatura ili „oluja mozgova“ (brain storming) te metoda razgovora ako se vodi računa o vrstama mišljenja i etapi sata u kojoj se koriste. Posebno je važan zaključak sata koji bi trebao biti trening aktivnog slušanja i aktivnog govorenje jer je to najbolji način pohrane informacija. Za takav zaključak sata najpogodnija je „metoda“ kugličnih ležajeva. Zaključimo riječima Heinza Kliperta: „Sve brže promjene u društvenim zahtjevima zahtijevaju i promjene u metodama učenja i poučavanja. U primjeni novih oblika i metoda rada postoji opasnost od neuspjeha, ali se otvaraju neslućene prilike za bolje rezultate rada i više uživanja u radu. Sintagma ODGOVORAN RAD najbolje opisuje što je nit vodilja za odlučivanje o nastavnim metodama i oblicima rada i što trebamo postići u nastavi.“
Dubravka Vajdić, učitelj savjetnik |
Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica |