2012-03-29 21:36:22 MEDIJACIJA U ŠKOLI Tijekom prvog i drugog polugodišta ostvaren je projekt u 5.a razredu na temu medijacije – miroljubivog posredovanja u sukobima. Učenici su tijekom šest radionica putem igre i igrokaza o Tonki i Draženu učili kako posredovati u sukobu i miriti sukobljene strane.
Učenici su naučili kako aktivno slušati druge, zašto je važno parafraziranje u komunikaciji i koje sve vrste komunikacije postoje. Projekt je ostvaren prema programu rada Udruge Mali korak iz Zagreba, modul Spajalice, a vodila ga je pedagoginja.
Tijek aktivnosti u projektu: Razredni projekt: MEDIJACIJA MIROLJUBIVO RJEŠAVANJE SUKOBACilj projekta: 1. osposobljavanje učenika i razrednika u razvijanju vještina mirenja i miroljubivog rješavanja sukoba u školi i obitelji 2. poticanje komunikacijskih vještina 3. razvijanje umijeća aktivnog slušanja Voditeljica projekta: Stručno- razvojna služba škole: a) Pedagoginja: Jasna Relja Sudionici projekta: b) Razrednica Sanja Kapusta c) Učenici 5.a Vrijeme odvijanja projekta: listopad 2011. – ožujak 2012.
Tijek aktivnosti: RADIONICE ZA UČENIKE – MODUL «SPAJALICE»
SADRŽAJ OBLIK RADA VRIJEME 1. Što je sukob, a što suradnja? CILJ: osvijestiti situaciju ponašanja u sukobu, zašto dolazi do sukoba, oblici suradnje, što je važno za suradnju
Plakat magarčića
Vježba: Dinosaura
45 min 2. Najčešći stilovi ponašanja u sukobu CILJ: osvijestiti načine ponašanja u sukobu i što koji način donosi Plakat: Opisi životinja i stilova ponašanja Vježba suradnje: stisak ruku
45 min 3. Mogući ishodi sukoba
CILJ: prepoznati moguće ishoda sukoba i koji je najpoželjniji Ponavljanje sadržaja prošlih susreta kroz igru: Neka ustanu svi koji… Igra u parovima i izvlačenje lica koji izražava zadovoljstvo ili nezadovoljstvo rješenjem sukoba
45 min 4. Faze medijacije
CILJ: vježbanje prve i druge faze medijacije
Vježba: igra uloga Tonka i Dražen – uloga medijatora 45 min 5. Faze medijacije
CILJ: vježbanje treće i četvrte faze medijacije – traženje rješenja
Vježbe: igra uloga Tonka i Dražen, - pronalaženje rješenja
45 min 6. Evidencija sukoba u školi
CILJ: evidencija o stvarnim sukobima u školi, donošenje odluke o ulasku u tim, medijatore – spajalice
Izrada sporazuma i evidencije sukoba
45 min
Literatura: 1. Uzelac, M. (2000.), Za Svemire, Zagreb,mali korak:priručnik miroljubivog rješavanja sukoba u osnovnoj i srednjoj školi
mr.sc Jasna Relja, pedagoginja savjetnica
|
Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica |