2012-03-29 21:36:22

MEDIJACIJA U ŠKOLI

Tijekom prvog i drugog polugodišta ostvaren je projekt u 5.a razredu na temu medijacije – miroljubivog posredovanja u sukobima. Učenici su tijekom šest radionica putem igre i igrokaza o Tonki i Draženu učili kako posredovati u sukobu i miriti sukobljene strane.

Učenici su naučili kako aktivno slušati druge, zašto je važno parafraziranje u komunikaciji i koje sve vrste komunikacije postoje.

Projekt je ostvaren prema programu rada Udruge Mali korak iz Zagreba, modul Spajalice, a vodila ga je pedagoginja.

 

 

Tijek aktivnosti u projektu:

Razredni projekt: MEDIJACIJA

MIROLJUBIVO RJEŠAVANJE SUKOBA

 Cilj projekta:

 1.     osposobljavanje učenika i razrednika u razvijanju vještina mirenja i miroljubivog rješavanja sukoba u školi i obitelji

 2.     poticanje komunikacijskih vještina

 3.     razvijanje umijeća aktivnog slušanja

 Voditeljica  projekta:

Stručno- razvojna služba škole:

a)     Pedagoginja: Jasna Relja

 Sudionici projekta:

b)    Razrednica Sanja Kapusta

c)     Učenici 5.a

 Vrijeme odvijanja projekta: listopad 2011. – ožujak 2012.

 

Tijek aktivnosti:

 RADIONICE ZA UČENIKE – MODUL «SPAJALICE»

 

SADRŽAJ

OBLIK RADA

VRIJEME

1.     Što je sukob, a što suradnja?

CILJ: osvijestiti situaciju ponašanja u sukobu, zašto dolazi do sukoba, oblici suradnje, što je važno za suradnju

 

Plakat magarčića

 

Vježba: Dinosaura

 

45 min

2.     Najčešći stilovi ponašanja u sukobu

CILJ: osvijestiti načine ponašanja u sukobu i što koji način donosi

Plakat: Opisi životinja i stilova ponašanja

Vježba suradnje: stisak ruku

 

45 min

3.     Mogući ishodi sukoba

 

CILJ: prepoznati moguće ishoda sukoba i koji je najpoželjniji

Ponavljanje sadržaja prošlih susreta kroz igru: Neka ustanu svi koji…

Igra u parovima i izvlačenje lica koji izražava zadovoljstvo ili nezadovoljstvo rješenjem sukoba

 

45 min

4.     Faze medijacije

 

CILJ: vježbanje prve i druge faze medijacije

 

Vježba: igra uloga Tonka i Dražen

 – uloga medijatora

45 min

5.     Faze medijacije

 

CILJ: vježbanje treće i četvrte faze medijacije – traženje rješenja

 

Vježbe: igra uloga Tonka i Dražen,

-          pronalaženje rješenja

 

45 min

6.     Evidencija sukoba u školi

 

CILJ: evidencija o stvarnim sukobima u školi, donošenje odluke o ulasku u tim, medijatore – spajalice

 

Izrada sporazuma i evidencije sukoba

 

45 min

 

Literatura:

1.     Uzelac, M. (2000.), Za Svemire, Zagreb,mali korak:priručnik miroljubivog rješavanja sukoba u osnovnoj i srednjoj školi

 

 

mr.sc  Jasna Relja, pedagoginja savjetnica

 


Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica