« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici 2.a i 2.b u produženom boravku obilježili su Svjetski dan djece. Cijeli tjedan u organiziranom vremenu produženog boravka provodili smo razne aktivnosti, gledali edukativne animirane filmove o pravima djece, igrali društvene igre te provodili likovne radionice na temu djece i dječjih prava. Svjetski dan djece obilježava se svake godine 20. studenoga. Toga je dana 1989. godine usvojena Konvencija o pravima djeteta.
Konvencija sadrži univerzalne standarde koje države moraju jamčiti svakom djetetu. Do danas je konvenciju potpisalo 196 zemalja, čime je postala najbrže i najšire prihvaćen sporazum na području međunarodnih ljudskih prava u povijesti. Time je svijet dao obećanje da će svoj djeci biti osigurana jednaka prava te da će učiniti sve kako bi se zaštitila i osigurala njihova prava za preživljavanje, razvoj, učenje i razvijanje do punih potencijala bez diskriminacije.
Učenici su pogledali edukativnu prezentaciju i animirane filmove Svi imamo prava – UNICEF Hrvatska, Prava djece s Ruby i Jackom te se prisjetili svojih prava i dužnosti o kojima su učili još u 1. razredu na satima Prirode i društva. Zaključili su da svako dijete ima pravo na: obitelj i dom, ljubav i podršku, zdravlje, odrastanje u miru, kvalitetnu hranu, pitku vodu, čisti okoliš, obrazovanje, vlastito mišljenje, igru i sigurnost. Najvažnije dječje pravo koje su istaknuli na prvom mjestu je pravo na ljubav i obitelj. Osim prava djeca imaju i dužnosti. Kroz debatu o pravima i dužnostima učenici su ispričali koje sve dužnosti imaju u obitelji. Naveli su da kod kuće imaju dužnost voditi brigu o urednosti svoje sobe, pomagati roditeljima u kućanskim poslovima, brinuti se za kućne ljubimce, pomagati bakama i djedovima, a najvažnija dužnost im je redovito učiti i poštivati starije osobe.
Na likovnoj radionici učenici su osmislili plakat na kojem su ispisali najvažnija prava djece te ga ukrasili crtežima i otiscima svojih dlanova kao pečat onoga što smatraju da im pripada. Ostatak vremena proveli su igrajući društvene igre u kutiću gdje vole provoditi najviše slobodnog vremena jer ipak pravo na igru najljepše je dječje pravo. Navedenim aktivnostima obilježili smo Svjetski dan djece te smo zaključili da prava djece nemaju rok trajanja, ona su univerzalna i svevremenska, a DJECA SU NAŠA BUDUĆNOST!
Učiteljica u produženom boravku Antonella Fučkar