2018-02-28 12:59:00 Projekt "9 dana bez ekrana" Na početku školske godine 2017./2018. na sastanku aktiva gdje smo planirali aktivnosti za nadolazeću školsku godinu odlučili smo se da od subote 17.2.2018. do nedjelje 25.2.2018. u našoj školi provedemo aktivnost 9 dana bez ekrana. Dan prije planiranog početka aktivnosti učiteljica matematike Marina Crvelin i učiteljica razredne nastave Petra Mustapić okupile su svu djecu i nastavnike u jednoj prostoriji. Pročitale su im zanimljiv tekst koji ih je trebao potaknuti da i oni pokušaju „izdržati“ 9 nadolazećih dana bez ikakvih ekrana (TV, mobitel, kompjuter) te da nađu neku zanimaciju koja će im pomoći u tome. Razgovarali su s učenicima kako provode slobodno vrijeme te što bi sve mogli raditi „bez ekrana“. Bilo je tu raznih ideja, od nogometa do čitanja knjiga, no bilo je i onih koji su odmah rekli da neće i ne žele pokušati provesti niti jedan dan bez ekrana. Nakon razgovora s učenicima podijelili smo im početnu anketu iz koje smo željeli saznati neke njihove navike. POČETNA ANKETA: 1. U mojoj se obitelji dio popodneva i večeri provodi :a) u razgovoru s članovima obitelji b) u razonodi s obitelji ( šetnja, igra,…) c) u društvu TV-a, računala i mobitela 2. Dnevno u razgovoru s ukućanima provedema) manje od deset minuta b) od deset minuta do pola sata c) više od pola sata 3. Trenutke opuštanja najradije provodim:a) u razgovoru i zabavi sa vršnjacima - uživo b) u razgovoru i zabavi sa vršnjacima - na društvenim mrežama ili preko poruka 4. Pred ekranom TV-a, računala i mobitela DNEVNO provedem :a) manje od pola sata b) od pola sata do 1 sata c) od 1 sata do 3 sata d) više od 3 sata 5. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređajaa) ne „krade“ vrijeme za druženje s vršnjacima b) „krade“ vrijeme za druženje s vršnjacima 6. Za druženje s vršnjacima najviše volima) razgovor uživo b) dopisivanje 7. Dok se dopisujem s vršnjacima osjećam se:a) ugodno i sigurno b) pomalo usamljeno
Nakon 9 dana učenici su popunili sljedeću anketu: ZAVRŠNA ANKETA U mojoj se obitelji dio popodneva i večeri provodi :a) u razgovoru s članovima obitelji b) u razonodi s obitelji ( šetnja, igra,…) c) u društvu TV-a, računala i mobitela 2. Trenutke opuštanja najradije provodim:a) u razgovoru i zabavi sa vršnjacima uživo b) u razgovoru i zabavi sa vršnjacima na društvenim mrežama ili preko poruka 3. Pred ekranom TV-a, računala i mobitela DNEVNO provedem :a) manje od pola sata b) od pola sata do 1 sata c) od 1 sata do 3 sata d) više od 3 sata 4. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređajaa) ne „krade“ vrijeme za druženje s vršnjacima b) „krade“ vrijeme za druženje s vršnjacima 5. Za druženje s vršnjacima najviše volima) razgovor uživo b) dopisivanje 6. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređajaa) „krade“ vrijeme predviđeno za izvršavanje školskih obveza i ometa učenje b) „ ne krade“ vrijeme predviđeno za izvršavanje školskih obveza i ometa učenje 7. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređajaa) ne „krade“ vrijeme nužno za san i odmor b) „krade“ vrijeme nužno za san i odmor 8. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređajaa) smanjuje aktivnost na nastavi i uspjeh u učenju b) ne smanjuje aktivnost na nastavi i uspjeh u učenju 9. Smatram :a) potrebno je smanjiti vrijeme provedeno pred ekranima televizora ,računala i mobilnih uređaja b) nije potrebno smanjiti vrijeme provedeno pred ekranima televizora ,računala i mobilnih uređaja 10. Zaokruži slovo ispred 1 aktivnosti kojom si zamijenio /la vrijeme provedeno pred ekranoma) šetnja s prijateljima b) sport i boravak u prirodi c) odlazak u kino d) društvene igre e) čitanje lektire, romana ili učenje 11. Bez ekrana uspio / uspjela sam izdržati :a) 1 dan b) od 1 do 3 dana c) od 3 do 5 dana d) od 5 do 7 dana e) od 7 do 9 dana f) svih 9 dana
Rezultate anketa su učenici 7.r s učiteljicom matematike Marinom Crvelin prikazali stupčastim dijagramima te su rezultate stavili na plakat i u predvorju škole. Pogledajte neke od uradaka:
Voditeljice projekta : učiteljica matematike Marina Crvelin, učiteljica radzredne nastave Petra Mustapić. |
Osnovna škola Gornja Poljica |