2015-04-23 09:05:28

INKLUZIVNA ŠKOLA - NAŠE ISKUSTVO

Inkluzivna škola – naše iskustvo

       Međužupanijski stručni skup „Inkluzivna škola – naše iskustvo”  održan je 23. ožujka 2015. u Osnovnoj školi „Gornja Vežica“. Povod je skupu obilježavanje 25. godišnjice rada Odjela za produženi stručni postupak za djecu s motoričkim teškoćama otvorenoga u ožujku1990. u školi domaćinu skupa.

      Ministarstvo odgoja, obrazovanja i sporta uz suorganizaciju Agencije za odgoj i obrazovanje te Grada Rijeke bilo je pokrovitelj jednodnevnoga skupa namijenjenoga učiteljima razredne i predmetne nastave, ravnateljima te stručnim suradnicima i učiteljima pripravnicima Istarske, Ličko-senjske i Primorsko-goranske županije.

        U svome je plenarnome dijelu skup sudionicima ponudio pregled promjena zakonskih okvira osnovnih preduvjeta inkluzivnoga obrazovanja učenika s motoričkim teškoćama. Polaznici su upoznati s radom Centra za odgoj i obrazovanje „Goljak” kojemu je osnovna djelatnost odgoj, obrazovanje i rehabilitacija djece i mladeži s motoričkim teškoćama te pružanje stručne pomoći inkluzivnim predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama. Osobitu je pozornost slušatelja izazvalo predstavljanje asistivne tehnologije kojom raspolaže Centar za rehabilitaciju „Veruda” te upoznavanje s projektom prijenosa znanja i primjene informacijske i komunikacijske tehnologije namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama.

       U radioničkome je dijelu stručnoga skupa do izražaja došla namjera organizatora – predstaviti neposredno iskustvo škole domaćina u radu s učenicima s motoričkim teškoćama. To su iskustvo učitelji i stručni suradnici OŠ „Gornja Vežica“ stjecali dvadesetpetogodišnjim predanim radom u učionicama te dodatnim obrazovanjem na stručnim skupovima i samoobrazovanjem.

      Polaznici su stručnoga skupa najviše zanimanja pokazali za jasne, konkretne primjere prilagodbe nastavnih jedinica s čvrstim metodičkim uporištima prokušanim u praksi, npr. u nastavi hrvatskoga jezika, matematike, geografije, tjelesne kulture i razredne nastave. Radionice su vodili učitelji, mentori i savjetnici OŠ „Gornja Vežica“ u razrednoj i predmetnoj nastavi te defektolozi i fizioterapeut škole.

      Radno ozračje i aktivnost sudionika u radionicama potvrdili su ostvarenosti ciljeva skupa. To se ponajprije odnosi na cilj o proširivanju i učvršćivanju kompetencija učitelja za rad s učenicima s teškoćama. Učiteljima su takvi ciljevi značajni, tim više što mnogi od njih sustavnu edukacija o poučavanju učenika s motoričkim i složenim teškoćama nisu imali tijekom svojega polaznoga pedagoškog obrazovanja.

       Dojam o kvaliteti skupa „Inkluzivna škola - naš način” potvrđen je i evaluacijom. Sudionici su skup ocijenili izvrsnim ocjenama, podjednakim za organizaciju i ozračje skupa te za primjenjivost stečenoga znanja u nastavi. Takva evaluacija u potpunosti opravdava namjeru organizatora da predavanja i radionice uobliči u stručne članke za „Učiteljski list” OŠ „Gornja Vežica”. List će biti predstavljen na Okruglom stolu „Inkluzija učenika s motoričkim teškoćama” kojim će se u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke zaključiti obilježavanje 25. godišnjice uspješnoga inkluzivnog  rada OŠ „Gornja Vežica”.

 

                                                                                         Vesna Argentin

http://goo.gl/86j5NY


Osnovna škola Gornja Vežica