Školski preventivni program, Socio-emocionalni razvoj djece- odgojna komponenta škole
Autor: Ivana Lesjak Možek, 9. 2. 2023.
ODRŽANE PEDAGOŠKE RADIONICE 2022./23: 1. RAZRED- "Moj dan, moj tjedan, moj život" (7.10.2022.) 8.05., Naše sličnosti, naše različitosti, Mindfulness vježbe 2. RAZRED- Prava i odgovornost djece u različitim kontekstima života (12.10.2022.) 3.RAZRED- "Za što sam odgovoran/na?" (12.10.2022.) 4.RAZRED- "Emocije"- Lica osjećaja (25.01.2023.) 5.RAZRED- "Kako uspješno učiti / kompetencije za odgovornost prema školi" (14.10.2022.) 6.A/B RAZRED- Tolerancija i asertivnost, 7.10.2022., 4.11.2022. 6.a- učiti kako učiti, stjecanje kompetencija za odgovornost prema školskim obavezama, 10.02.2023. ASERTIVNOST, 21.04., TRENING ŽIVOTNIH VJEŠTINA 7.RAZRED- Samopoštovanje i samopouzdanje, 21.10.2022. Međuvršnjačko nasilje- siječanj 2023., SIJEČANJ. 20.- Protokol o postupanju u kriznim situacijama (svi vezani protokoli koji se nalaze na službenim stranicama škole u mapi Dokumenti škole) Empatija, siječanj 2023., "Ja u tuđim cipelama" Važnost asertivnog ponašanja, siječanj 2023. VELJAČA, OŽUJAK- empatija, asertivnost, nenasilje, suradnički odnos s vršnjacima travanj 2023.- pubertet i adolescencija 6.06.- pedagoška radionica- Povezivanje 8. RAZRED- Hijerarhija potreba- Jačanje samopoštovanja, pritisak vršnjaka, samopoimanje- 24.10.2022. 3.03.- Profesionalna orijentacija, anketa, percepcija vlastitih potreba, želja, profesionalni interesi, mogućnosti, sposobnosti, obrazovna postignuća 24.03.- Profesionalna orijentacija- esej, "Ja za 10 godina" 3.05.- Profesionalna orijentacija- predstavljanje srednjih škola na području Međimurske županije 5.5.- Profesionalna orijentacija- Predstavljanje 1.privatne gimnazije Varaždin 15.05.2023. Profesionalna orijentacija- SŠČ- organizirano razgledavanje škole, posjet školi 19.05.2023.- Profesionalna orijentacija- radionice Gospodarske škole Čakovec, SRO lipanj, srpanj- profesionalna orijentacija, individualno savjetovanje i suradnja (roditelji, razrednik) - praćenje Odluke o upisima, kriteriji, srednje škole, hodogram upisa, potrebna dokumentacija, prijave programa i predupisi za učenike s TUR 8.05.- 1.-8. RAZRED, PREDAVANJE, ZAJEDNIČKI SASTANAK NA RAZINI ŠKOLE- MEĐUVRŠNJAČKO NASILJE, NASILJE OPĆENITO, VRSTE NASILJA, PREVENCIJA, KAKO POSTUPITI U SLUČAJU NASILJA RODITELJSKI SASTANCI/PREDAVANJE/RADIONICA 1. razred, lipanj , 2022., Polazak u školu, odgovornost roditelja, djece, škole 5.RAZRED, LISTOPAD, 2022, Kako uspješno učiti- stjecanje kompetencija za odgovornost prema školi 6.a/b- 9.02.2023. - Pažnja i učenje 7.razred- siječanj, Protokol o postupanju u kriznim situacijama, Protokol o postupanju u slučaju nasilja itd., Vršnjačko nasilje, ostali oblici nasilja, prevencija u školi 2.RAZRED, 28.02.2023.- Pažnja, učenje i međuvršnjački odnosi te odnosi prema radu u školi, bonton 3. razred- 3.03.2023. Učenje, domaća zadaća, Pažnja i koncentracija 8.razred- Profesionalna orijentacija, sastanak, predstavljanje srednjih škola Međimurske županije VIJEĆE RODITELJA- Protokol o postupanju u slučaju vršnjačkog nasilja- 6.06.2023. - IZVJEŠĆE O PROVEDBI ŠKOLSKOG PREVENTIVNOG PROGRAMA Školski preventivni program, Socio-emocionalni razvoj djece- odgojna komponenta škole
16.11.2022.
OBILJEŽILI SMO MEĐUNARODNI DAN TOLERANCIJE
(suosjećanja, opraštanja, poštivanja različitosti, razumijevanja, ljubavi…)
TOLERANCIJA JE POŠTIVANJE, PRIHVAĆANJE I UVAŽAVANJE RAZLIČITOSTI U NAŠIM SVJETSKIM KULTURAMA,
TOLERANCIJA JE NAŠA FORMA IZRAŽAVANJA I NAČIN DA BUDEMO LJUDI!!!
BITI TOLERANTAN ZNAČI, BITI ČOVJEK!
BITI TOLERANTAN ZNAČI POŠTIVATI DRUGE LJUDE!!!
BITI TOLERANTAN ZNAČI POŠTIVATI RAZLIČITE OD SEBE!!!
BITI TOLERANTAN ZNAČI ŽIVJETI U SVIJETLU LJUBAVI I POMAGANJA A NE U SVIJETU SEBIČNOSTI!!!
UNESCO je 1995. godine dao definiciju tolerancije, koja nastoji unaprijediti tradicionalno sagledavanje da je riječ o pukoj trpeljivosti, gdje većina trpi manjinu, i moćni one manje moćne. Ta definicija glasi u cijelosti ovako:
"Tolerancija je poštovanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim svjetskim kulturama, naša forma izražavanja i način da budemo ljudi. Ona je zasnovana na znanju, otvorenosti, komunikaciji i slobodi mišljenja, savjesti i uvjerenju. Tolerancija je harmonija u različitostima. To nije samo moralna dužnost, to je također politički i zakonit zahtjev. Tolerancija, vrlina koja mir može učiniti mogućim, doprinosi mijenjanju kulture rata u kulturu mira.
Tolerancija nije koncesija, dobrodušnost ili popustljivost. Tolerancija je, iznad svega aktivan stav potaknut priznanjem univerzalnih ljudskih prava i fundamentalna sloboda drugih. Nikako se ne može koristiti kao opravdanje za kršenje fundamentalnih vrijednosti. Tolerancija treba biti primjenjiva od strane pojedinaca, grupa i država.
Tolerancija ja odgovornost koja nosi ljudska prava, pluralizam (uključujući kulturni pluralizam), demokraciju i vladavinu zakona. Ona uključuje odbacivanje dogmatizma i apsolutizma i potvrđuje standarde postavljene u instrumentima internacionalnih ljudskih prava
Dosljedno poštovanje ljudskih prava, biti tolerantan, ne znači toleriranje socijalnih nepravdi ili odbacivanje ili slabljenje tuđih uvjerenja. To znači biti slobodan, čvrsto se držati svojih uvjerenja i prihvaćati da se i drugi drže svojih.
To znači prihvaćanje činjenice da ljudska bića, prirodno različita u svojim nastupima, situacijama, govoru, ponašanju i vrijednostima imaju pravo živjeti u miru i da budu kakvi jesu. Također znači da se nečija viđenja ne nameću drugima."
Učenici razredne i predmetne nastave na pedagoškim su radionicama imali priliku pokazati što znači biti tolerantan prema svojim vršnjacima i kako ispraviti pogrešku u komunikaciji ili događaju na tolerantan način.
Ivana Lesjak Možek, pedagoginja

Razredna nastava
Nastava/praćenje obrazovnih sadržaja
Redovito pratite kanale u kojima komunicirate s učiteljicom/učiteljem da ne budete u zaostatku. Redovito pratite HRT3. Redovito rješavajte zadatke i uzimajte kratke pauze nakon pola sata ili 45 min. Bilo bi dobro da školske obaveze izvršavate u sličnim terminima svaki dan kako bi vaš organizam stekao naviku učenja.
Prostor za učenje i pisanje domaćih zadaća
Za kvalitetnu koncentraciju potreban je i kvalitetan prostor. Prostor u kojem učite mora biti svjež i osvijetljen. Važno je da imate radni stol bez distraktora (nemojte na stolu na kojem pišete i rješavate zadatke, učite, držati igračke, slatkiše…) koji vam pažnju skreću pa se teško koncentrirate na predmete i sadržaje koji su vam važni za učenje.
Rješavanje zadataka/domaća zadaća/pomoć pri učenju
Zadatke rješavajte prema uputama učiteljice/učitelja, u periodu kada ste odmorni. Budite samostalni u rješavanju zadataka, ukoliko vam je potrebna pomoć, potražite je od roditelja/ukućana ili pak učitelja /pedagoga ukoliko vam upute nisu jasne ili imate problem.
Nema mjesta za strah, sram, ne postoje „glupa“ pitanja.
Moje slobodno vrijeme Ne smijemo zaboraviti plesati, skakati, vrtjeti se, pjevati 😊
Važno je imati slobodno vrijeme za igru i opuštanje; razgovarajte s obitelji; igrajte se s ljubimcima; vježbajte, igrajte društvene igre, crtajte i sudjelujte u kućanskim poslovima.
PREDMETNA NASTAVA
Nastava/praćenje obrazovnih sadržaja/rješavanje zadataka/domaća zadaća
Redovito pratite kanale u kojima komunicirate s učiteljima da ne budete u zaostatku.
Redovito rješavajte zadatke i uzimajte kratke pauze nakon 45 min.
- Pogledaj dnevni plan i raspored predmeta
- Pripremi udžbenike i bilježnice za predmete koje imate taj dan
- Pogledaj zadatke i materijale koje su vam poslali učitelji
- Napravi plan kojim ćete redoslijedom rješavati zadatke
- Kada odabereš predmet (npr. hrvatski jezik, matematika) pažljivo prouči što je učitelj napisao u virtualnoj učionici i prati daljnje upute učitelja
- Pažljivo pročitaj sve što u udžbeniku piše vezano uz temu
- Prepiši plan ploče koji ti je učitelj poslao
- Odgovore na pitanja potraži u tekstu u udžbeniku ili prema uputama učitelja
(Ako ti nešto nije jasno, pitaj ukućane, provjeri s prijateljima iz razreda, pronađi dodatne materijale na Internetu ili pitaj učitelja za pomoć i pojašnjenje)
- Kada riješiš sve iz jednog predmeta, napravite kratku aktivnu pauzu (npr. vježbaj, prošeći, slušaj glazbu)
- Ukoliko si uspješno odradio zadatke, nagradi se filmom, serijom, slatkišima…igrom 😊
- Nastavu na daljinu pokušaj prihvatiti kao zanimljiv način učenja
- U virtualnoj se učionici pridržavaj pravila ponašanja (na Internetu vrijede ista pravila pristojnog ponašanja kao i u stvarnom svijetu)
- Pazi na zamku učenja na daljinu – ne gubi vrijeme na igranje video igara ili dopisivanje s prijateljima
- Redovito provjeravaj poruke i obavijesti učitelja
- Ako osjećaš strah zbog trenutne situacije ili te nešto muči, obrati se razredniku/ici ili pedagoginji
Prostor za učenje i pisanje domaćih zadaća
Za kvalitetnu koncentraciju potreban je i kvalitetan prostor-
PO MOGUĆNOSTI-ISTI PROSTOR U KOJEMU UČITE SVAKODNEVNO
Prostor u kojem učite mora biti svjež i osvijetljen.
Važno je da imate radni stol bez distraktora (nemojte na stolu na kojem pišete, rješavate zadatke i učite, držati slatkiše, mobitel(osim ako vam je potreban za nastavu) i dr.…) koji vam pažnju skreću pa se teško koncentrirate na predmete i sadržaje koji su vam važni za učenje.
Planiranje- Svaki dan planiraj vrijeme za nastavu na daljinu, rješavanje zadataka, domaće zadaće i za ponavljanje
- Nemoj zaboraviti planirati vrijeme za odmor
- Na poseban papir zabilježi sve važne rokove (npr. rok za predaju zadataka iz matematike)
- Desetak minuta prije planiranog početka učenja sve što ti je potrebno pripremi na radnom stolu (knjige, bilježnice, pribor)
Moje slobodno vrijeme
Nemoj zaboraviti plesati, skakati, vrtjeti se, pjevati, plesati 😊 .
Važno je imati slobodno vrijeme za igru, zabavu i opuštanje; razgovarajte s obitelji; igrajte se s ljubimcima; vježbajte, igrajte društvene igre, crtajte, sudjelujte u kućanskim poslovima; naučite peći kolače, kuhati 😊
Srdačnan pozdrav, pedagoginja 😊
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |