2015-03-23 11:12:00 ISE projekt - Eratostenov eksperiment i pomrčina Sunca U četvrtak 19. ožujka u našoj školi proveli smo Eratostenov ekspreiment. Geografi, matematičari i fizičari zajedno s učenicima proveli su nadamo se zanimljivu nastavu u sklopu Inspiring Science Education projekta kojemu je cilj popularizacija znanosti i prirodoslovnih predmeta s pomoću postojećih e-learning resursa. Eratosten je bio grčki matematičar, geograf i astronom koji je živio u 3. st. pr. Kr. Poznat je kao "otac geografije". Oko 240. g. pr. Kr. Eratosten je izračunao Zemljin opseg koristeći se trigonometrijom i poznavanjem kuta visine Sunca u podne u Aleksandriji i Sieni (danas Asuan, Egipat). Račun je izveo pod pretpostavkom da je Zemlja okrugla i da je Sunce toliko udaljeno da se njegove zrake mogu uzeti kao paralelni pravci. Oko 200. pr. Kr. Eratosten je skovao riječ geografija, što je označavalo opisno učenje o Zemlji.
Zemlja poznata Eratostenu
20. ožujka nad našim krajevima je bila vidljiva djelomična pomrčina Sunca pa smo promatrali i pokušali slikati taj zanimljiv prirodni događaj. Pogledajte kako smo mi ponovili Eratostenov eksperiment i promatrali ponrčinu Sunca. Eratostenov eksperiment: Bio nam je potreban štap duljine jedan metar kojem smo točno u podne mjerili sjenu.
Izmjerili smo duljinu štapa i njegove sjene.
Povezali smo se sa OŠ Manuš iz Splita koja je približno na istom meridijanu s našom školom i odredili udaljenost između naših škola.
Duljinu sjene izračunali smo po Pitagorinom poučku.
Odredili smo kut između štapa i njegove sjene. I izračunali opseg.
d - udaljenost između dva grada O- opseg Zemlje kut alfa - kut između sjene i štapa Učenici petih razreda s učiteljicom enegleskog jezika upoznavali su strane svijeta.
Nakon mjerenja poslušali smo zanimljivo predavanje o Eratostenu i njegovom svijetu te krenuli na matematičke proračune.
U petak 20. ožujka promatrali smo pomrčinu Sunca koristeći se filterima maski za zavarivanje zbog zaštite očiju.
promatranje je pobudilo veliko zanimanje učenika i učitelja.
Promatrali smo pomrčinu i metodom projekcije. Od kartonskog valjka na koji smo stavili sjenilo i probušili malu rupu na jednom kraju valjka napravili smo "uređaj" za promatranje.
Sliku Sunca smo projicirali na bijeli papir.
Čak smo i uspjeli snimiti neke fotografije.
|
Osnovna škola Gradec |