Dijamantni status Eko školi
Osnovna škola grofa Janka Draškovića Klenovnik uključena je u program međunarodne Eko škole od školske godine 2009./2010. Školske godine 2023./2024. škola je stekla dijamantni status. Tijekom školske godine provodile su se mnogobrojne aktivnosti poput sastanka Eko odbora, radova u školskom vrtu, sudjelovanja učeničke zadruge na županijskoj smotri s temom Izrada ukrasne cementne posude za cvijeće, sudjelovanje u eTwinning projektu „Be ECO, be COOL“ (za provedeni projekt ostvaren je Quality label koji dodjeljuje međunarodna eTwinning zajednica za kvalitetu projekta). Provodile su se ekološke teme u redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima, obilježavali su se ekološki datumi, napravljena je solarna elektrana na krovu škole, uređivao se okoliš škole sadnjom cvijeća i stabala, mladi planinari aktivno su boravili u prirodi i promovirali ekološke vrijednosti. Povodim Svjetskog dana voda realiziran je Eko tjedan.
Eko tjedan povodom Svjetskog dana voda
Osnovni cilj obilježavanja je istaknuti važnost očuvanja i zaštite čiste i pitke vode kao prirodnog bogatstva. Učenici su upoznati s važnošću vode kao našim životno najvažnijim prirodnim resursom i očuvanjem za buduće generacije. Učenike u školi još od prvog razreda učitelji potiču na štednju vode te im nastoje osvijestiti odgovornost prema zaštiti i očuvanju vode na Zemlji te steći osnovna znanja o raspodjeli vode, njezinu značenju i kruženju u prirodi, onečišćenju i zaštiti voda i o problematici pitke vode. Aktivnosti su se provodile u redovnoj nastavi, terenskoj nastavi, satu razrednika, integriranoj nastavi i izvannastavnoj aktivnosti.
Integrirani dan na temu voda u 1. razredu
Povodom Svjetskog dana voda koji se obilježava 22. ožujka učenici 1. razreda su jedan cijeli nastavni dan posvetili vodi. Na Hrvatskom jeziku čitali su slikovnicu Mladena Kušeca Voda te su pojmove što sve može biti voda ispisali u bilježnice. Na satu Engleskoga jezika su te pojmove preveli, a na satu Likovne kulture pojmove su oslikali te su dobili dvojezične ilustrirane kartice koje su na izvannastavnoj aktivnosti Mala čitaonica plastificirali i uvezli te je tako je nastala dvojezična slikovnica o vodi. Na satovima Informatike pojmove o vodi upisivali su u program WordArt i stvarali oblake riječi. Cijeli je dan bio prožet pjesmom Voda koju su naučili pjevati na satu Glazbene kulture.
Međupredmetna povezanost u 2. razredu
Hrvatski jezik - Najljepša boja (pjesma), Šuma (priča), Potočić (pjesma),
Priroda i društvo – Proljeće
Sat razrednika - Očuvanje okoliša
Glazbena kultura - Veselje ptica
Tjelesna i zdravstvena kultura - Šetnja i igre u prirodi (Kretanjem djelujemo na svoje zdravlje)
Aktivnosti koje su se provodile na nastavi tijekom tjedna povezane su s Danom šuma i Danom voda. Uz obradu tekstova, pjesama, pjevanjem pjesama, promatranjem promjena u prirodi na početku proljeća, opisivanje proljetnica, kretanjem i igrama u prirodi povezani su nastavni sadržaji i usvojeni su ishodi kroz međupredmetnu povezanost. Na kraju tjedna, na Dan voda, realizirana je terenska nastava u Vukovoju te je posjećen izvor pitke vode koji se koristi za opskrbu vodom okolnih sela. Izvor se nalazi u šumi ispod zaseoka Kolareki i prema načinu rada, na poseban način je zanimljiv. Voda pomoću pritiska “tokača“ dolazi u spremnik i iz spremnika prirodnim padom odlazi do kućanstva. Učenici su osvijestili važnost pitke vode i važnost očuvanja vode i šuma od zagađenja. Putem su pratili promjene u prirodi u proljeće. Uz izvor su osluškivali prekrasne zvukove ptica i šum vode i osjetili miris šumskog bilja. Kretanjem u prirodi i na svježem zraku djelovali su na svoje zdravlje i osvijestili važnost boravka u prirodi.
Obilježen Svjetski dan voda u izvannastavnoj aktivnosti Pričaonica
U utorak 19. ožujka 2024. godine učenici koji polaze izvannastavnu aktivnost Pričaonica obilježili su Svjetski dan voda. U uvodnom dijelu knjižničarka i pedagoginja porazgovarale su s učenicima o važnosti obilježavanja toga dana. U nastavku pokazale su učenicima kako žive njihovi vršnjaci diljem svijeta poput Afrike i Indije, koliko litara vode se potroši u kupaonici i sl. Učenici su čitali i poslije komentirali kratke priče o tome kako djevojčice u Indiji nose vodu na glavi, u Africi dolaze na zajedničku slavinu ili crpku. Cilj je bio da djeci osvijestimo vodu koju imaju u svojem okruženju. Na kraju je svaki učenik nacrtao svoju kapljicu vode s prigodnom porukom.
Osim gore opisanih aktivnosti Svjetski dan voda realizirao se i na satima razrednika kao i na satima likovne kulture, a učenički radovi krasili su prostor škole.
Ravnatelj škole gospodin Mijo Barišić na sastanku Eko odbora održanom 7. svibnja 2024. godine pripremio je prezentaciju od 160 fotografija kroz protekli period od 14 godina rada. Svaku fotografiju kratko je objasnio i komentirao. Realizirane su mnogobrojne ekološke aktivnosti poput: eko kviza, roditeljskih sastanaka, eko patrole, terenske nastave, čišćenja okoliša, obilježavanja ekoloških datuma (Dan voda, Dan planeta Zemlje, Dan šuma, Zelena čistka i dr.), suradnja s vanjskim institucijama, uređenje vrta i okoliša, razdvajanje otpada, skupljanje starih baterija, organizacija Eko dana / tjedna i mnoge druge aktivnosti.