preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

Strategije, metode, tehnologija

Sat razrednika Za sigurno i poticajno okruženje u školama

Autor: Dragana Đurić, 2. 9. 2010.

Naša škola u je od 2004.g. uključena u UNCEF-ov projekt Stop nasilju među djecom, a kroz program Za sigurno i poticajno okruženje u školama kojim se reguliraju odnosi među učenicima.

Jedna od  ključnih ideja navedenog projekta uključivanjem svih subjekata odgojno obrazovnog procesa učenika, učitelja i roditelja kao i ostalih zaposlenika u školi te lokalne zajednice, reagirati na nasilje odnosno poučiti djecu temeljnim socijalnim i komunikacijskim vještinama.

Stoga je neophodno u planiranje i izvođenje sata razrednika uključiti sadržaje UNICEF-ovog projekta odnosno programa Za sigurno i poticajno okruženje u školama.

Cilj programa je promicatelji ideja podrške, suradnje i nenasilničkog ponašanja te poticanje djece  koja trpe zlo­stavljanje i djece koja zlostavljaju da se obrate za pomoć odraslima, da jasno i nedvosmisleno nenasilno reagiraju na nasilnička ponašanja kojima svjedoče.

U priloženim priručnicima kao učitelji-razrednici imate gotove, razrađene radionice za ostvarene specifičnih ciljeva projekta:

  • upoznati sebe i druge
  • razviti socijalne vještine
  • razviti socijalnu odgovornost

Cijeli program započinje donošenjem  Razrednih vrijednosti, pravila i posljedica (VPP) jer su

  • vrlo značajan korak za stvaranje boljeg ozračja u razredu i školi
  • značajno doprinose sprječavanju nasilnog i zlostavljačkog ponašanja među učenicima
  • donose se na početku svake šk. god. (svaki razred po uobičajenoj proceduri – radionica o donošenju razrednih vrijednosti, pravila i posljedica,  Priručnik… str. 54)
  • svi učenici sudjeluju u njihovom donošenju (zajednička odluka - neće imati osjećaj da su im nametnuta)
  • tijekom godine moguće ih je mijenjati

Dogovorene vrijednosti, pravila i posljedice učenici prikazuju na plakatu kombinacijom riječi i slika ili crteža (sve na jednom plakatu ili 3 zasebna plakata)

  • Vrijednosti su općenitije i šire od pravila te se možemo pozvati na njih u slučaju nasilnih ponašanja koja nisu obuhvaćena pravilima
  • Vrijednosti su osnova za odrađivanje restitucije

Stoga je jedan od elemenata projekta donošenje pravila o resitutuciji odnosno provođenje - procesa kojim se djeca i mladi uče samodisciplini.

Restitucija se temelji na:

  • pretpostavci da su ljudi na ponašanje motivirani iznutra (osnovne psihičke potrebe)
  • činjenici da se pogreške događaju, da su one sastavni dio života, ali onome tko je pogriješio nudi mogućnost da u cijelosti ispravi pogrešku, najbolje što može.

Restitucija je postupak “popravljanja” ili “obnavljanja” djeteta. Ako djeci damo mogućnost da isprave svoje pogreške, neće morati lagati ili skrivati svoje pogreške

  • Ne možemo izmijeniti ono što je već učinjeno, ali možemo utjecati da se to više ne ponovi !


Izvor: UNICEF


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5391437
Ovaj mjesec: 380
Ovaj tjedan: 655
Danas: 51
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju