Sat razrednika Za sigurno i poticajno okruženje u školama
Autor: Dragana Đurić, 2. 9. 2010.
Naša škola u je od 2004.g. uključena u UNCEF-ov projekt Stop nasilju među djecom, a kroz program Za sigurno i poticajno okruženje u školama kojim se reguliraju odnosi među učenicima.
Jedna od ključnih ideja navedenog projekta uključivanjem svih subjekata odgojno obrazovnog procesa učenika, učitelja i roditelja kao i ostalih zaposlenika u školi te lokalne zajednice, reagirati na nasilje odnosno poučiti djecu temeljnim socijalnim i komunikacijskim vještinama.
Stoga je neophodno u planiranje i izvođenje sata razrednika uključiti sadržaje UNICEF-ovog projekta odnosno programa Za sigurno i poticajno okruženje u školama.
Cilj programa je promicatelji ideja podrške, suradnje i nenasilničkog ponašanja te poticanje djece koja trpe zlostavljanje i djece koja zlostavljaju da se obrate za pomoć odraslima, da jasno i nedvosmisleno nenasilno reagiraju na nasilnička ponašanja kojima svjedoče.
U priloženim priručnicima kao učitelji-razrednici imate gotove, razrađene radionice za ostvarene specifičnih ciljeva projekta:
- upoznati sebe i druge
- razviti socijalne vještine
- razviti socijalnu odgovornost
Cijeli program započinje donošenjem Razrednih vrijednosti, pravila i posljedica (VPP) jer su
- vrlo značajan korak za stvaranje boljeg ozračja u razredu i školi
- značajno doprinose sprječavanju nasilnog i zlostavljačkog ponašanja među učenicima
- donose se na početku svake šk. god. (svaki razred po uobičajenoj proceduri – radionica o donošenju razrednih vrijednosti, pravila i posljedica, Priručnik… str. 54)
- svi učenici sudjeluju u njihovom donošenju (zajednička odluka - neće imati osjećaj da su im nametnuta)
- tijekom godine moguće ih je mijenjati
Dogovorene vrijednosti, pravila i posljedice učenici prikazuju na plakatu kombinacijom riječi i slika ili crteža (sve na jednom plakatu ili 3 zasebna plakata)
- Vrijednosti su općenitije i šire od pravila te se možemo pozvati na njih u slučaju nasilnih ponašanja koja nisu obuhvaćena pravilima
- Vrijednosti su osnova za odrađivanje restitucije
Stoga je jedan od elemenata projekta donošenje pravila o resitutuciji odnosno provođenje - procesa kojim se djeca i mladi uče samodisciplini.
Restitucija se temelji na:
- pretpostavci da su ljudi na ponašanje motivirani iznutra (osnovne psihičke potrebe)
- činjenici da se pogreške događaju, da su one sastavni dio života, ali onome tko je pogriješio nudi mogućnost da u cijelosti ispravi pogrešku, najbolje što može.
Restitucija je postupak “popravljanja” ili “obnavljanja” djeteta. Ako djeci damo mogućnost da isprave svoje pogreške, neće morati lagati ili skrivati svoje pogreške
- Ne možemo izmijeniti ono što je već učinjeno, ali možemo utjecati da se to više ne ponovi !






Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Obavijesti | ![]() |
![]() |
Obrazovni i e-časopisi | ![]() |
![]() |
Dnevni tisak | ![]() |
![]() |
Ukupno: 5391437
Ovaj mjesec: 380
Ovaj tjedan: 655
Danas: 51