2019-05-17 01:39:00

Veliki lov na biljke 2018./19: aktivnosti i rezultati laboratorijskih šest

Članovi Malog laboratorija uspješno su završili projekt Ekoškole, Veliki lov na biljke 2018./19.

Zanimljiva istraživanja, pod vodstvom učiteljica Ivane Blagaić i Dragane Đurić,  u laboratoriju i na terenu proveli su Lenka Tancikova, 3. razred, Jagoda Begović, 4. razred, Dominik Bezić, 4. razred, Josipa Blagaić, 4. razred, Paula Stojanov, 4. razred i Samuel Šellei, 7. razred.

The Great Plant Hunt edukativni projekt Ekoškola i Toyote. Organizatori projekta su Zaklada za odgoj i obrazovanje za okoliš (Foundation for Environmental Education - FEE) i Toyota Motor Europe zajedno s The Royal Botanic Gardens, Kew te nacionalnim koordinatorima programa Ekoškole u zemljama sudionicama.

Po uzora na velikog istraživača i biologa Charleas Darwina, kao Darwinovi istraživači proveli smo anketu o biološkoj raznolikosti i upoznali se s osnovnim pojmovima kao što su biološka raznolikost i važnost njezina očuvanja; podsjetili smo se na koji način možemo pomoći biljkama i životinjama u našem okruženju  da sačuvaju svoja staništa te koliko je njihov opstanak važan za čovjeka.

Radionica "Upoznavanje s projektom: koraci i aktivnosti" dala nam je smjernice za naš ovogodišnji rad - istraživanje, promišljanje i proučavanje živog svijeta u bližem okruženju.

Plan staništa napravili smo kako bi označili prostor unutar školskog dvorišta, ali i bližeg okruženja na kojem ćemo provoditi istraživanja biljaka i životinja tipičnih za naš Otok.

Radionica  "Mreža života" potakla nas je na razmišljanje o prirodnom ekosustavu, kako elementi u njemu utječu jedan na drugoga te o međusobnoj povezanosti svega u prirodnom svijetu.

Staza za razmišljanje: od škole do Lokve

"Šetnja za razmišljanje"

Proučavanje Darwinovog života i rada u radionici Darwin: život i djelo , bila je jedna od zanimljivih aktivnosti koje smo proveli u ovom projektu. Prelistavajući slikovnicu i gledajući kratki animirani film o tom velikom istraživaču, dobili smo niz ideja za različite aktivnosti koje bi mogli provesti. Posebno nas je dojmilo Darwinovo djetinjstvo i njegova upornost da radi ono što voli. Pošavši njegovim stopama, tijekom šetnji kroz prirodu, provodili  smo prikupljanje svega što smo uočili na jedna drugačiji način – fotografiranjem. Tako nismo ugrozili stanište ni jednog živog bića koje smo promatrali i proučavali.

 

Kroz radionice: Oprašivanje i Zašto pčele nestaju  upoznali smo na koji način pčele vode svoje male bio zajednice i koliko su važne za osptanak mnogih biljaka koje čovjek koristi u svojoj prehrani.

Na žalost, svojom nepromišljenoću čovjek je ugorozio život i divljih pčela kao i život pčela u košnicama vrijednih pčelara. Namjera nam je odlučnije zagovarati  zaštiitu okoliša, osobito od pesticida i drugih oblika zagađivanja kako bi se očuvao život pčela, drugih kukaca i biljaka.

Odabrali smo se proučavati život maslačka i dvilje ruže (šipurike) te malog dalmatinskog guštera i žabe krastače, čestinh stanovnika vrtova pa tako i našeg školskog vrta. Kartu staništa nadopunili smo oznakama mjesta gdje žive te biljke i te male životinjice.

Terenski rad  Autohtono bilje u školskom dvorištu i neposrednom okolišu završili smo izradom ID kartica – maslačak i divlja ruža te promatranjem životinjica u školskom okruženju i izradom ID kartica - dalmatinski gušter i žaba krastača.

Maslačak 

Divlja ruža (šipurika)

Žaba krastača u školskom dvoršitu

Dalmatinski gušter u školskom povrtnjaku

 

 


Osnovna škola "Grohote" Grohote