2021-12-05 04:03:00

Ljudska prava: ljudsko dostojanstvo, sloboda, ravnopravnost i solidarnost

Tijekom jedanaestog mjeseca učiteljice Ivana Čulić-Farac i Damira Piplica organizirale su različite aktivnosti vezane uz drugi problemski cilj Školskoga kurikuluma – Ljudska i dječja prava.

Učenici petoga razreda upoznali su svoja prava čitajući UNICEF-ovu Konvenciju. Raspravljali su o podjednakom ostvarenju istih u različitim dijelovima svijeta te zaključili kako prava podrazumijevaju odgovornost za poštivanje prava drugih. Uz pripisana prava, podsjetili su se i vlastitih dužnosti. O istome su ponovili igrajući Kahoot te su na kraju izradili plakat.

Učenici sedmog razreda na satovima Povijesti i Hrvatskoga jezika problematizirali su o pravima žena. Temu smo otvorili radionicom Stereotipi u medijima na kojoj su učenici raspravljali o rodnim nejednakostima te uvidjeli s čim se susreću manjinske i marginalizirane skupine u našem društvu. Analizirali su različite medijske sadržaje (reklame, filmovi, serije, glazbeni spotovi) kako bi uočili stereotipne prikaze. Analizom književnih djela (Duga i Djevojčica iz Afganistana) i povijesnih izvora učenici su mogli usporediti prava žena nekoć i danas. Također pogledali su dokumentarni film Nazvao me Malala te upoznali važnost djelovanja rada Malale Yousafzai – najmlađe dobitnice Nobelove nagrade za mir poznate po borbi za pravo djevojčica na obrazovanje. Učenici su tako stekli uvid u kompleksnost teme o kojoj će zbog svoje važnosti raspravljati i na budućim satima.

Učenici osmog razreda pročitali su književno djelo antiratne tematike – Dječak u prugastoj pidžami te raspravljali o kršenju ljudskih prava u doba Drugog svjetskog rata o čijim će političkim okolnostima detaljnije učiti i problematizirati na satovima Povijesti.


Osnovna škola "Grohote" Grohote