2022-11-22 08:28:00 Pijemo li istu vodu kao i dinosauri ? Nakon istraživanja atmosfere, vremena i klimatskih promjena na satu Geografije, ali i kod kuće, učenici 6. razreda, prikupljene podatke analizirali su na lokvi u Grohotama. Cilj terenske nastave bio je, da kroz proces kruženja vode u prirodi, odgovore na problemsko pitanje Pijemo li istu vodu kao i dinosauri? ISHOD: GEO OŠ B.6.5. Učenik opisuje atmosferu i vrijeme, objašnjava najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizira podatke o vremenu te obrazlaže važnost vremenske prognoze ISHODI NA RAZINI AKTIVNOISTI: priprema pribor potreban za izvođenje pokusa prema uputi učiteljice učenik/ica izvodi pokus definira i opisuje proces kondenzacije opisuje uzdizanje toplog zraka i spuštanje hladnog zraka definira pojam vlažnost zraka izvodi zaključak o nastanku padalina opisuje nastanak oblaka uz pomoć crteža lokve (Basilija) objašnjava proces kruženja vode u prirodi provjera točnost svojih bilješki te ih po potrebi korigiraKljučno pitanje ( problemsko pitanje): Pijemo li istu vodu kao i dinosauri ?
Učenici metodom obrnute učionice, eng. „flipped classroom“, izvode pokus, bilježe i opisuje promjene vidljive tokom izvođenja i na taj način definiraju pojam kondenzacija. Nakon aktivnosti kod kuće učenici odlaze na lokvu gdje ispunjavaju listić gdje razvrstavaju padaline koje nastaju pri Zemljinoj površini i padaline koje nastaju u oblacima. Putem do lokve prepoznaju rosu i opisuje njezin nastanak. Na lokvi opisuju uzdizanje toplog zraka i spuštanje hladnog zraka i definiraju pojam vlažnost zraka. Na primjeru lokve uočavaju Kruženje vode u prirodi. Povratkom u učionicu učenici crtaju proces kruženja vode u prirodi.
Učenici nisu pronašli fosile dinosaura, ali su uočili, uz pomoć kruženja vode u prirodi, da ipak pijemo istu vodu kao dinosauri. |
Osnovna škola "Grohote" Grohote |