2023-02-07 03:14:22 Umijeće uvjeravanja U okviru Školskog preventivnog programa te projekta Budi internet genijalac (BIG) učenici 8. razreda sudjelovali su u radionici Umijeće uvjeravanja. Na satovima Hrvatskoga jezika učenici su raspravljali o propagandnim tehnikama te iste pokušali prepoznati u raznim reklamnim i oglasnim primjerima.
U svrhu razvoja i postizanja kompetencije odgovornog i primjerenog korištenja interneta učenici su, rješavajući razne zadatke, preuzeli menadžersku ulogu i sami se okušali u izradi primamljivog oglasa. Drugi su pak poput detektiva samostalno pronalazili vijesti dezinformativnog Podrobnom analizom medijskih sadržaja te poticanjem kritičkog vrednovanja medija učenici postaju odgovorne jedinke u društvu. Ističem da u procesu medijskog opismenjavanja veliku ulogu imaju i roditelji te je i njihova (čitaj: Vaša) odgovornost da djeca na tom putu sazru i postanu medijski mudre osobe koje poruke neće recipirati pasivno, već će biti u stanju razmisliti o njihovom sadržaju i namjerama koje potencijalno skrivaju.
1. zadatak (Manuela Begović i Paula Stojanov) Svakodnevno se susrećemo s reklamama koje u nama bude želju i potrebu za novim proizvodom. Da bi tako djelovala, svaka dobra reklama mora biti zanimljiva, privlačna, uočljiva, lako pamtljiva. Oblikuj oglas koji će privući promatrača. Istakni što je pozitivno i privlačno u samom proizvodu. Osmisli slogan po kojem će proizvod postati upečatljiv.
2. zadatak (Dominik Bezić, Petar Firizin i Martin Vrca) Pronađite na internetu lažne vijesti, dezinformacije o različitim temama. Zajedno s objavljenim izvorima lažnih informacija na internetu predstavite i vlastitu lažnu vijest izrađenu na stranici https://breakyourownnews.com/ .
3. zadatak (Josipa Blagaić i Jagoda Begović) Pretražujući internetske izvore dokaži je li vijest istinita ili lažna. Ukida se Matematika 5. – 8. razreda!? U Ministarstvu znanosti i obrazovanja u okviru kurikularne reforme ozbiljno se razmišlja o uvođenju velikih promjena u sustav osnovnoškolskog obrazovanja. U Ministarstvu su na osnovu pozitivnih rezultata mnogih domaćih i međunarodnih natjecanja zaključili da učenicima 5. – 8. razreda više nije potreban obavezan predmet Matematika, izvještava osnovna.šhr. Njihovi izvori potvrđuju da su učenici iz svih hrvatskih osnovnih škola 5. – 8. razreda u posljednjih deset godina polučili izvrsne rezultate i time pokazali da nam predmet Matematika više nije neophodan kao obavezan jer učenici spontano rješavaju i najkompliciranije matematičke zadatke i samostalno usvajaju gradivo koje učenici u ostalim državama moraju učiti četiri godine. Ukidanjem Matematike otvorit će prostor drugim predmetima. Ministarstvo ozbiljno razmišlja o uvođenju nekoga novoga predmeta ili povećanju satnice za već postojeće. Navode da su na stručnim skupovima nastavnika Hrvatskoga jezika i u razgovorima s učiteljima uočili probleme povezane s poznavanjem hrvatskog jezika pa bi jedna od mogućnosti bila uvođenje dodatnih sati materinskoga jezika. Neka su važna istraživanja pokazala da učenici zbog učestaloga korištenja medija i društvenih mreža često ne vladaju dobro niti gramatikom niti pravopisom kao ni rječnikom hrvatskoga jezika pa se razmišlja o uvođenju dodatnih sati Hrvatskoga jezika u tjednu satnicu. Na taj bi se način i hrvatski obrazovni sustav približio nekim zemljama u Europskoj uniji koje, poput Francuske, imaju i do 9 sati materinskoga jezika u tjednu.
Razlozi zašto je vijest LAŽNA: stranica osnovna.šhr ne postoji Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske na svojoj stranici nije nigdje objavilo da se Matematika ukida francuska škola nema 9 sati maternjeg jezika (http://www.silc-international.com/the-french-education-system/) svaka vijest mora imati izvore (autore), a ova ih nema.
|
Osnovna škola "Grohote" Grohote |