2010-09-02 00:00:00

Sat razrednika Za sigurno i poticajno okruženje u školama

Naša škola u je od 2004.g. uključena u UNCEF-ov projekt Stop nasilju među djecom, a kroz program Za sigurno i poticajno okruženje u školama kojim se reguliraju odnosi među učenicima.

Jedna od  ključnih ideja navedenog projekta uključivanjem svih subjekata odgojno obrazovnog procesa učenika, učitelja i roditelja kao i ostalih zaposlenika u školi te lokalne zajednice, reagirati na nasilje odnosno poučiti djecu temeljnim socijalnim i komunikacijskim vještinama.

Stoga je neophodno u planiranje i izvođenje sata razrednika uključiti sadržaje UNICEF-ovog projekta odnosno programa Za sigurno i poticajno okruženje u školama.

Cilj programa je promicatelji ideja podrške, suradnje i nenasilničkog ponašanja te poticanje djece  koja trpe zlo­stavljanje i djece koja zlostavljaju da se obrate za pomoć odraslima, da jasno i nedvosmisleno nenasilno reagiraju na nasilnička ponašanja kojima svjedoče.

U priloženim priručnicima kao učitelji-razrednici imate gotove, razrađene radionice za ostvarene specifičnih ciljeva projekta:

upoznati sebe i druge razviti socijalne vještine razviti socijalnu odgovornost

Cijeli program započinje donošenjem  Razrednih vrijednosti, pravila i posljedica (VPP) jer su

vrlo značajan korak za stvaranje boljeg ozračja u razredu i školi značajno doprinose sprječavanju nasilnog i zlostavljačkog ponašanja među učenicima donose se na početku svake šk. god. (svaki razred po uobičajenoj proceduri – radionica o donošenju razrednih vrijednosti, pravila i posljedica,  Priručnik… str. 54) svi učenici sudjeluju u njihovom donošenju (zajednička odluka - neće imati osjećaj da su im nametnuta) tijekom godine moguće ih je mijenjati

Dogovorene vrijednosti, pravila i posljedice učenici prikazuju na plakatu kombinacijom riječi i slika ili crteža (sve na jednom plakatu ili 3 zasebna plakata)

Vrijednosti su općenitije i šire od pravila te se možemo pozvati na njih u slučaju nasilnih ponašanja koja nisu obuhvaćena pravilima Vrijednosti su osnova za odrađivanje restitucije

Stoga je jedan od elemenata projekta donošenje pravila o resitutuciji odnosno provođenje - procesa kojim se djeca i mladi uče samodisciplini.

Restitucija se temelji na:

pretpostavci da su ljudi na ponašanje motivirani iznutra (osnovne psihičke potrebe) činjenici da se pogreške događaju, da su one sastavni dio života, ali onome tko je pogriješio nudi mogućnost da u cijelosti ispravi pogrešku, najbolje što može.

Restitucija je postupak “popravljanja” ili “obnavljanja” djeteta. Ako djeci damo mogućnost da isprave svoje pogreške, neće morati lagati ili skrivati svoje pogreške

Ne možemo izmijeniti ono što je već učinjeno, ali možemo utjecati da se to više ne ponovi !

Osnovna škola "Grohote" Grohote