2013-11-04 13:06:00

PROGRAM „IMAM STAV“ U NAŠOJ ŠKOLI

PROGRAM „IMAM STAV“ U NAŠOJ ŠKOLI

Ove školske godine u redovnim sedmim razredima se provodi program „Imam stav“. Razrednice sedmih razreda Milena Matošević i Mirella Kujundžić Lujan te psihologinja Ksenija Ondrašek su tijekom rujna prošle edukaciju udruge „PET PLUS“ kojom su se osposobile za provođenje ovog programa.

 

ŠTO JE PROGRAM „IMAM STAV“?

„Imam stav“ je program prevencije korištenja duhana, alkohola i drugih sredstava ovisnosti kod djece i mladih. Nastao je inicijativom European Union Drug Abuse Prevention (EU-Dap faculty) i uspješno se provodi već osam godina u osam europskih zemalja (Austrija, Belgija, Grčka, Hrvatska, Italija, Njemačka, Španjolska i Švedska).

Program je baziran na učenju životnih vještina i konceptu socijalnih utjecaja te time, općenito, promiče pozitivno i zdravo ponašanje te, specifično, utječe na prevenciju korištenja sredstava ovisnosti (pušenje, korištenje alkohola i dr. sredstava ovisnosti).

Znanstvena evaluacija učinkovitosti programa pokazala je kako je on učinkovit u (1) odgodi prvog uzimanja sredstav ovisnosti i (2) smanjenju korištenja alkohola, duhana i kanabisa kod mladih uključenih u program.

 

 

 

 

 

 

 GLAVNE KARAKTERISTIKE PROGRAMA „IMAM STAV“

Program je interaktivan, temelji se na konceptu socijalnih utjecaja. Ciljana grupa su učenici u dobi 12-14 godina. Sadržaj programa usmjeren je na smanjenje šanse za prvo korištenje sredstava ovisnosti i/ili odgodu.

Program se sastoji od 12 lekcija za provođenje tijekom školske godine na satovima razrednika. Također sadrži i komponentu za roditelje u vidu 3 roditeljska susreta. Roditelje je važno uključiti u program jer ponašanja i stavovi roditelja mogu izravno utjecati na zaštitne i rizične čimbenike vezane uz korištenje sredtsva ovisnosti od strane njihove djece. Također, istraživanja pokazuju kako uključenost roditelja u preventivne programe povećava njihovu učinkovitost

Tri su značajne komponente programa:

informacije i stavovi – utjecaj grupe i očekivanja u grupi vršnjaka, informacije o sredstvima ovisnosti i njihovom utjecaju na mlade, normativna vjerovanja interpersonalne vještine – vještine važne za snalaženje u socijalnim situacijama intrapersonalne vještine – vještine važne za rast i razvoj osobe

ŠTO DOBIVAMO OVIM PROGRAMOM?

Škola primjenjuje kvalitetan preventivni program koji je strogo evaluiran i pokazuje učinak. Nadalje, educirane učiteljice su vrijedan resurs i u drugim aktivnostima u školi. Ovim programom očkujemo povećanje kvalitete komunikacije/suradnje s roditeljima, kao i izgradnja odnosa učitelj-učenik. Što se tiče učenika, kao i od svakog socijalizacijskog programa i od ovoga očekujemo bolju povezanost učenika u razredu.

Roditelji i njihova djeca koji su uključeni u program imaju priliku povećati senzibilizaciju o zdravim načinima života i znanja o socijalnim utjecajima. Već smo i spomenuli odgodu prvog uzimanja sredstava ovisnosti, te poboljšano znanje, vještine i stavovi koji se odnose na zdrava ponašanja i korištenje sredstava ovisnosti, smanjenje korištenja alkohola, duhana i kanabisa kod mladih.

TKO PODRŽAVA PROVOĐENJE PROGRAMA „IMAM STAV“ U ŠKOLAMA?

Na najvišoj razini, EU-Dap Faculty provodi edukaciju edukatora u različitim zemljama (u Hrvatskoj udruga PET PLUS).

Unutar Hrvatske, Ured za droge Vlade Republike Hrvatske daje podršku projektu u njegovoj primjeni, Ministarstvo zdravlja daje financijsku podršku projektu a Agencija za odgoj i obrazovanje omogućuje educiranje stručnjaka u provedbi programa.

 

Više informacija o programu na stranici ovlaštenih edukatora za Republiku Hrvatsku, udruga PET PLUS: www.petplus.hr

Pripremila:

Ksenija Ondrašek, psihologinja

 

 


Osnovna škola Grigora Viteza Zagreb