2022-02-22 07:59:19 PRIPREME ZA SMOTRU PROJEKATA GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U sklopu građanskog odgoja dio učenika 8.a razreda radio je pod vodstvom svoje mentorice prof. V. Gemić na projektu „Reklame – istina ili mamac za lakovjerne?“ Svakodnevno smo okruženi reklamama. One su u novinama, na televiziji, na tramvajima i autobusima, na portalima, u aplikacijama na mobitelima, u poštanskim sandučićima. Često nas vuku za rukave u trgovačkim centrima i reklamiraju „izuzetne proizvode i prilike“, nude nam „priliku života“ preko telefona, svojim šarenilom, blještavilom i veličinom reklame odvlače poglede vozača s ceste. Sve one reklamiraju savršene proizvode koji su često daleko od savršenstva. Zapitali smo se je li reklamiranje ozakonjeno laganje i koliko smo podložni reklamama. Krenuli smo istraživati na različite načine: -istraživali smo uz pomoć interneta -promatrali smo gdje sve nalazimo reklame -posebno smo proučili reklame s web prodaja -razgovarali smo s učenicima naše škole o njihovim stavovima o reklamama -intervjuirali smo školsku psihologinju o utjecaju reklama na ljude -provjerili postoje li u ljekarnama lijekovi i dodatci prehrani s internetske prodaje -posjetili smo Hrvatsku udrugu za zaštitu potrošača. Nakon provedenog istraživanja saznali smo mnogo o reklamama i pravilima reklamiranja. Uočili smo da se na web-u najviše reklamiraju preparati za mršavljenje, poboljšanje zdravlja, usporenje starenja i laku zaradu, svi reklamirani proizvodi navodno imaju nevjerojatnu učinkovitost, a većina reklama potkrijepljena je svjedočanstvima. Provjerom u ljekarni ustanovili smo da niti jedan proizvod s web prodaje ne postoji u ljekarni. U razgovoru s učenicima naše škole saznali smo da reklamama uglavnom ne vjeruju, ne razumiju kako se nekoga može tako lako prevariti i smatraju da nisu podložni utjecaju reklama. Budući da nismo bili uvjereni u točnost njihovih izjava odlučili smo napraviti mali eksperiment. Osmislili smo lažnu reklamu po uzoru na reklame iz novina i s web-a. Reklamirali smo proizvod MEMO BOOSTER, preparat koji ubrzava moždanu aktivnost i omogućuje vrlo brzo učenje. Evo naše reklame. Nakon prezentiranog teksta reklame proveli smo anketu u svim višim razredima. 1.pitanje 2.pitanje 3.pitanje 4.pitanje Naš je eksperiment pokazao da je većina učenika podložna reklamama i da naivno vjeruje reklamnim porukama. Zatonastojimo prezentirati naš projekt što većem broju ljudi, kako bismo upozorili na problem djelovanja reklama na ljude i na potrebu kritičkog odnosa prema svemu što čujemo ili pročitamo, pa i prema reklamama.
Naša je poruka: „MISLITE SVOJOM GLAVOM I BUDITE KRITIČNI, NE NASJEDAJTE NA REKLAMNE MAMCE.“ |
Osnovna škola Grigora Viteza Zagreb |