2015-01-20 14:00:55 PROJEKT ERASMUS+ u OŠ GRIGORA VITEZA
ZAŠTO SUDJELUJEMO U EU MOBILNOSTI – ERASMUS+ PROJEKTU Nekolicina učitelja iz škole odlučila je sudjelovati u projektu ERASMUS+ s projektom: IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U NASTAVI Naša je škola specifična po tome što uz redovne učenike osnovnoškolce ima i 130 učenika s posebnim potrebama. Neki su od njih integrirani u redovne odjele ali ih je većina u posebnim razrednim odjelima. U naše odjele upisana su i djeca nacionalnih manjina, djeca stranih državljana. Svima njima potreban je individulan i individualiziran pristup učenja te učitelj koji ima personaliziran i prilagođen program i pristup za svakog učenika ponaosob. U posljednje vrijeme primijetili smo smanjenje broja učenika zbog samovoljnog prestanka školovanja, učenici često stječu niže razine osnovnih znanja od očekivanih, opadanje interesa i motivacije za učenje. E-UČENJE Uvođenjem e-udžbenika, informatičko-komunikacijske tehnologije: računala, tableta , pametnih telefona i sličnih komunikacijskih alata, otvara se nova razina održavanja nastave. Današnji učenici intuitivno ovladavaju novim informatičko-komunikacijskim tehnologijama koje se odlikuju brzinom i dostupnošću visoko vrijednih informacija pa učenici nerijetko premašuju svoje učiteje u poznavanju i korištenju IKT-a. KOMPETENCIJE UČITELJA U naš projekt uključeno je 8 profesora različitih predmeta: engleskog, matematike, informatike, koji se u svom radu bave s redovnim i učenicima s posebnim potrebama te stručnjaci edukacijsko- rehabilitacijskog profila koji rade individualno ili grupno s djecom s posebnim potrebama različitih etiologija. Svih 8 sudionika mobilnosti odlučilo se za različite tečajeve koji se tiču uvođenja IKT-a te će ih uvesti u svoj svakodnevni nastavni rad s učenicima. Odabrani tečajevi omogućuju nastavnicima da brzo postanu informatičkI pismeni, sigurni i dovoljno kompetentni da kreiraju suradljiv , ineraktivan razred. Sudionici su aktivni članovi e-Twining portala putem koje se informiraju o dosadašnim iskustvima drugih sudionika sličnih projekata iz drugih zemalja te već sada planiraju buduće suradnje te prijave na on-line tečajeve koji će im omogućiti daljnje usavršavanje na području implementacije IKT-e u nastavu. KOME JE TO VAŽNO Novi načini korištenja IKT-e omogućit će nove načine učenja za nove generacije redovnih učenika i učenika s posebnim potrebama, primjerice, kod učenika s grafomotoričkim poteškoćama, kod učenika koji trpe posljedice cerebralne paralize, slabovidnim učenicima i učenicima s poremećajima pažnje i koncetracije te darovitim učenicaima. Svima njima IKT-a bit će velika podrška u daljnjem školovanju i tako povećati njihovu konkurentnost na tržištu rada. Korištenjem IKT-e u nastavi, učenici će povećati razine osnovnih znanja, a nove vještine i iskustva utjecat će na ublažavanje frustracija učenika u procesu odgoja i obrazovanja te će se smanjiti rizik od preranog napuštanja škole. PROGRAMI Erasmus+ O mogućnostima koje pružaju programi Erasmus+ te o našem projektu informirat ćemo učitelje na razrednom i učiteljskom vijeću, članove udruga koje surađuju s našom školom i roditelje. Informacije o projektu, njegovim ciljevima, provođenju i utjecaju na našu školu te samu evaluaciju projekta objavljivat ćemo na oglasno ploči za učenike i roditelje i na web stranicama škole. ISHODI DIGITALNOG PODUČAVANJA Učitelji će nove informacije, nova znanja, vještine i iskustva koja su stekli tijekom i nakon provedbe projekta širiti svima koji su posredno ili neposredno uključeni u takvu drugačiju nastavu koja koristi IKT-u za korištenju digitalnih materijala po kojima učenici uče. Oni nisu samo tehnološki drugačiji, već su i kognitivno i strukturalno drugačiji i traže sasvim nov način razmišljanja. Nije dovoljno da nastavnik zna samo koristiti modernu tehnologiju, on mora promijeniti tradicionalni način podučavanja, umjesto objašnjavanja i frontalnog rada prihvatiti načine motiviranja i učenja primjerenog digitalnim učenicima ( urođenicima). Podučavanje učitelja ide u smjeru individualizacije nastave: svakom prema sposobnostima, vještinama, potrebama i motivima za učenje. Cilj nam je stvoriti sigurne i poticajne uvjete za školovnje u kojima će nastava biti inovativna i zanimljiva, kreativna i uzbudljiva zahvaljujući interaktivnim digitalnim udžbenicima koji će prilagođavati zadatke različitim učenicima. ELIDA TRUSIĆ, prof. Članica projekta: Implementacija IKT-e u nastavi |
Osnovna škola Grigora Viteza Zagreb |