Školsko Natjecanje/izložba LIK 2024. provedeno je u petak 2. veljače 2024. Zadatak je bio osmisliti suvremenu školsku uniformu prilagođenu potrebama učenika. Skica je izrađena vodenim bojama s naglaskom na omjer veličine likova, kontrast između svijetlog i tamnog te ritam na plohi. Zatim je fotografirana i obrađena u aplikaciji Pixelcut kako bi se dobila digitalna fotografija. Prva tri rada s najviše bodova predloženi su na županijsku razinu Natjecanja, a napravile su ih: Patricija Greget (8. a) – 18 bodova Maja Marta Ćuk (5.b) – 17 bodova Leonarda Požega (6. b) – 17 bodova. Mentorica je učiteljica likovne kulture Ketrin Perlić. Osim tri autorice čiji su radovi predloženi za županijsku razinu, na školskoj razini sudjelovali su sljedeći autori: Tea Vinković (8. a), Tia Tarle (8.a ), Matešević Ana (8. b), Ena Buljan (8. b), Tara Zoričić (8. b), Nika Kekić (6.b), Julia Magazin (6.a), Ruby Grahovac (5. b), Sarah Stopić (6. b) i Dorotea Pećarić (8. a). Županijsko Natjecanje/izložba učenika osnovnih i srednjih škola iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna održat će se u četvrtak, 7. ožujka. U nastavku pogledajte sve radove učenika koji su sudjelovali na školskoj razini LIK-a. Učenicama i njihovoj mentorici želimo puno sreće u daljnjem natjecanju!
Dan sjećanja na žrtve Domovinskoga rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje dostojanstveno je obilježen u našoj Školi, ali i na priredbi u mjesnome domu u Hrvatskome Leskovcu, ali obilježavanje ove godine nije trajalo tek jedan dan. Naime, produžili smo obilježavanje i sjećanje na njihovu žrtvu na gotovo cijelo polugodište provedbom različitih aktivnosti u sklopu projekta Želim(o) biti dio vukovarskoga spomenara. Aktivnosti je provela učiteljica Hrvatskoga jezika Nora Blažević s učenicima 6. i 8. razreda.
Naši su učenici u rujnu u sklopu terenske nastave Povijesti bili na dvodnevnome putovanju u Vukovaru, učili su i usvajali važno gradivo o povijesti svoje domovine. Nakon što su se slegli dojmovi, učenici su započeli s čitanjem obveznoga književnog djela za cjelovito čitanje Priče iz Vukovara Siniše Glavaševića. Upravo ih je terenska nastava u Vukovaru motivirala za čitanje istoga. Učenici su u sklopu obrade navedenoga naslova snimali vlastito izražajno čitanje priče po izboru popraćeno fotografijama iz Vukovara koje su sami fotografirali. Tom su aktivnošću nastali brojni kreativni videozapisi.
Isto tako, s učiteljicom su došli na ideju stvaranja zajedničkoga videozapisa (kolaž priča) u kojemu će učenici čitati dijelove Glavaševićeve proze. Naime, dijelove najljepših njegovih priča nastojali su povezati u jednu priču s općenitom antiratnom porukom. Videozapis je predstavljen na trećoj Virtualnoj večeri poezije i proze o Vukovaru u sklopu projekta Želim(o) biti dio vukovarskoga spomenara koja se održala noć uoči praznika. Videozapis možete vidjeti na YT kanalu Škole klikom na sljedeću poveznicu: https://bit.ly/vecerpoezijeiproze_oshl
Projekt je i ove godine okupio dvadesetak osnovnih škola s područja Republike Hrvatske; od Ploča do Beloga Manastira. Koordinatori projekta Želim(o) biti dio vukovarskog spomenara su Osnovna škola Koprivnički Ivanec, Osnovna škola „Grigor Vitez“, Sveti Ivan Žabno te Osnovna škola „dr. Andrija Mohorovičić“ iz Matulja čiji je učitelj hrvatskoga i engleskoga jezika, prof. Dario Abram, bio kreator i moderator cjelokupnoga programa.
Bilo je divno slušati krasnoslove brojnih učenika na Virtualnoj večeri poezije i proze koji su svojim izvedbama dostojanstveno izrazili poštovanje prema svim žrtvama Domovinskoga rata. U sklopu projekta učenici 6. i 8. razreda Osnovne škole Hrvatski Leskovac izrađivali su blackout poeziju, e–razglednicu Škole s antiratnim sloganom koji su sami osmislili, učili su o ljudskim i dječjim pravima te ispisivali stranice školskoga vukovarskog spomenara. Kreativnu blackout poeziju učenika možete detaljnije vidjeti u posebnoj prezentaciji dostupnoj otvaranjem sljedeće poveznice: http://bit.ly/blackoutpoezija_oshl
Projekt nosi naziv prema romanu Pavla Pavličića Vukovarski spomenar. Uskoro će svi radovi sudionika projekta biti objedinjeni i objavljeni u mrežnoj knjizi. Iznimno nam je drago da je i naša Škola sudjelovala brojnim aktivnostima u ovome vrijednom projektu koji potiče suradničko učenje, kreativno i stvaralačko djelovanje učenika, učenje o novijoj povijesti domovine, njegovanje kulture sjećanje, mir te ljubav prema pisanoj riječi.