2021-09-01 10:21:00 Upute za početak nastavne godine 2021./22. KLASA: 003-05/20-01/ URBROJ: 2144-17-01- Raša, 1.9.2021.
Upute za početak nastavne godine 2021./2022. sukladno Uputi za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID - 19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022.
Ove upute odnose se na rad OŠ Ivana Batelića - Raša (dalje u tekstu: Škola).
I. OBVEZE RODITELJA PRIJE DOLASKA DJETETA U ŠKOLU
- ima simptome zarazne bolesti (npr. povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, grlobolja, proljev, povraćanje) - ima izrečenu mjeru samoizolacije - imaju saznanja da je zaraženo koronavirusom
II. ORGANIZACIJA RADA S UČENICIMA Rad ustanove prijeko je potrebno organizirati na način da se osigura koliko je moguće socijalno distanciranje (fizički razmak).
Dolazak i ulazak u školu: Nastava za sve učenike Škole počinje u isto vrijeme, tj. u 8.00 sati. Učenici će u Školu ulaziti na dva posebna ulaza da ne budu u međusobnom kontaktu. Učenici od prvog do četvrtog razreda dolaze u školu u 7.55 min i ulaze na glavni ulaz. Djecu pred ulaznim vratima dočekuje učiteljica. Djeca sama ulaze u zgradu škole. Roditelji se ne okupljaju na ulazu. Dijete ulazi, briše obuću u tepih namijenjen za dezinfekciju obuće, odlazi do garderobe, obuva papuče, skida jaknu, te pere ruke sapunom i vodom prije ulaska u učionicu. Nakon pranja ruku sapunom i vodom, za sušenje ruku koristit će papirnate ručnike za jednokratnu upotrebu koje nakon korištenja treba baciti u koš za otpad s poklopcem. Učenik dolazi i odlazi iz škole sa školskom torbom te svoju opremu i pribor ne dijeli s drugim učenicama. Učenici od petog do osmog razreda ulazit će na sporedni ulaz, također u 7.55 minuta Idu na prvi kat , peru ruke i ulaze u svoju učionicu u kojoj borave cijeli nastavni dan. Svaki razredni odjel boravi u jednoj prostoriji (učenici ne mijenjaju učionicu osim za nastavu tjelesne kulture, informatike i glazbene kulture, te po potrebi učionicu kemije). Dopušteno je miješanje djece tijekom izvođenja izborne nastave, dopunske i dodatne nastave, produženog boravka. Produženi boravak organizirat će se za učenike prvog i drugog razreda.
Boravak u Školi i organizacija prostora: Učionice su prostrane, velike i prozračne te zadovoljavaju uvjete Uputa. Učenici će u učionicama sjediti svatko u svojoj klupi, međusobno udaljeni minimalno 1.5 m i u učionici tada ne trebaju nositi maske tijekom nastave. Nastava će se u školi organizirati tako da će učenici prvog, drugog i trećeg razreda boraviti u svojim učionicama u prizemlju. Učenici četvrtog, petog, šestog, sedmog i osmog razreda boravit će u učionicama na katu. U prvoj učionici (biologija/kemija) – osmi razred U drugoj učionici (geo/pov) - sedmi razred U trećoj učionici (mat/lik) - šest razred U četvrtoj učionici ( hj/gk) - peti razred U petoj učionici ( ej/nj j) - četvrti razred Učenici nižih razreda veliki odmor će imati nakon drugog sata, a učenici viših razreda nakon trećeg sata. Prehrana će se za učenike prvog, drugog i trećeg razreda organizirati u njihovim učionicama, a za četvrti razred u blagovaoni. Prehrana će se za učenike od 5. do 8. razreda organizirati u kao i lani u učionicama na katu.
Higijena ruku Na svakom ulazu u školu te na nekoliko mjesta u hodnicima kao i u svakoj učionici postavljeni su dozatori s dezinficijensom za dezinfekciju ruku učenika i odraslih. Ruke se peru u sanitarnim čvorovima tekućom vodom i sapunom prije ulaska u učionicu, prije jela, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa i kada ruke izgledaju prljavo. Dezinficijense ne koriste učenici koji imaju promjene na koži ruku ili ako dezinficijens kod njih izaziva nelagodu. Djeca bi trebala održavati distancu (fizičku udaljenost) od druge djece i odraslih.
Korištenje toaleta Na vratima toaleta će se označiti maksimalan broj korisnika, označiti mjesto za red (po mogućnosti vani u hodniku).
Raspored sati: Niži razredi
Viši razredi
Ulazak i izlazak Ulazna vrata otvaraju se na poziv telefonom ili zvonom tijekom radnog vremena. Vodit će se evidencija ulaska/izlaska bilo da je riječ o ovlaštenom ili neovlaštenom osoblju (ovlašteno osoblje uključuje: djecu/učenike, osoblje, pomoćno i administrativno osoblje, ostalo osoblje kojem je odobren ulazak; neovlašteno osoblje uključuje: roditelje/skrbnike, neupisanu braću/sestre djecu/učenike, drugo osoblje koje nije nužno za rad ustanove). Ovlaštena osoba ulazi u ustanove na način da nosi zaštitnu masku i održava razmak od najmanje 1,5 m u odnosu na sve druge osobe, dezinficira ruke na ulazu te izbjegava zadržavanje i grupiranje.
Čišćenje i provjetravanje prostorija: Domar prvi ulazi u ustanovu i otvaraja sve prozore po učionicama radi provjetravanja. Zadnja osoba koja izlazi iz ustanove su spremačice iz poslijepodnevne smjene koja dezinficiraju sve korištene površine.
Provjetravanje prostorija Kad je lijepo vrijeme, preporučuje se ostaviti otvorene prozore tijekom odgojno-obrazovnoga rada (npr. jedan sprijeda, jedan straga). Prostoriju je potrebno redovito provjetravati tijekom odmora i bar jednom na 5 minuta tijekom sata. U učionicama su prozori na kip, koji stalno trebaju biti otvoreni.
Maske za lice Maske su obavezne u sljedećim situacijama (mogu se koristiti platnene maske osim pod točkom 1.): 1. medicinske maske i viziri su potrebni učiteljima samo ako učenik razvije znakove bolesti tijekom boravka u ustanovi, dok je oboljelom učeniku potrebno osigurati masku (ako narušeno zdravstveno stanje učenika omogućuje nošenje maske). U tom slučaju se učenik/ izolira u zasebnoj prostoriji dok po njega ne dođe roditelj/staratelj, a učitelj koji nadzire učenika treba koristiti vizir, masku i jednokratnu pregaču. Po odlasku učenika iz škole, dezinficira se prostorija u kojoj je učenik bilo izoliran/o, zaštitna oprema se zbrinjava na odgovarajući način, a ruke se operu vodom i sapunom ili dezinficiraju, s time da se prednost daje pranju ruku vodom i sapunom. Prostor za izolaciju bolesnog učenika te odgojno-obrazovnog radnika koji će biti s njim do dolaska roditelja odvijat će se u prostorijama pedagoginje/psihologinje škole. 2. kod potrebe za intimnom njegom djeteta/učenika 3. kod komunikacije djelatnika 4. za roditelje i druge osobe kada je njihov ulazak u ustanovu nužan (preporučuje se da se roditeljski sastanci održavaju prvenstveno na daljinu) 5. za pomoćnike u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju 6. učiteljima ostalih predmeta u razrednoj nastavi 7. učiteljima i svim drugim djelatnicima škole kod prolaska hodnikom i sl. 8. učiteljima predmetne nastave te stručnim suradnicima i drugim djelatnicima škole u vrijeme kontakata s odraslim osobama. Maske se preporučuju svim drugim djelatnicima škole s kroničnim bolestima koje mogu dovesti do težih oblika bolesti COVID-19 ako im zdravstveno stanje omogućuje nošenje maske. Ako se maske nose u ovim ustanovama, neophodno ih je nositi pravilno na način da cijelo vrijeme prekrivaju nos i usta. Učenici do četvrtog razreda osnovne škole (uključujući četvrti razred), kao i učenici s teškoćama u razvoju koji svladavaju posebne programe, ne nose zaštitne maske.
Mjerenje temperature i praćenje pojave simptoma Djelatnici: Dnevno mjerenje temperature. Svi djelatnici obavezni su mjeriti tjelesnu temperaturu svaki dan prije dolaska na posao te u slučaju povećane tjelesne temperature ne dolaze na posao, već se javljaju telefonom ravnatelju i izabranom liječniku obiteljske medicine kako je navedeno u nastavku. Kod dolaska i odlaska s posla, svim se djelatnicima preporučuje svakodnevno mjerenje tjelesne temperature beskontaktnim toplomjerom, kao i utvrđivanje imaju li respiratornih simptoma ili znakove drugih zaraznih bolesti. Kod osobe s povišenom temperaturom izmjerenom beskontaktnim toplomjerom (37,3oC i veća, ovisno na specifikaciji beskontaktnog toplomjera) preporučuje se mjerenje temperature i standardnim toplomjerom pod pazuhom te se povišena temperatura utvrđuje na temelju takvog mjerenja.
Evidencija Djeca/učenici Roditelji su dužni izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu svaki dan prije dolaska u Školu te u slučaju povišene tjelesne temperature ne smiju dovoditi dijete u ustanovu, već se javljaju razredniku/tajniku i izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta. Učenicima od 1. do 4. razreda OŠ svaki dan prije odlaska u ustanovu roditelj u djetetovu bilježnicu upiše vrijednost izmjerene temperature kod djeteta. Bilježnicu dijete donosi sa sobom u ustanovu, a učitelj svakodnevno provjerava.
ODLAZAK UČENIKA IZ ŠKOLE
Ravnateljica: Greis Franković |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osnovna škola Ivana Batelića Raša | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||