2016-09-01 18:18:02 RAD U JEDNOJ SMJENI I PRODUŽENI BORAVAK U OŠ IVANE BRLIĆ – MAŽURANIĆ OGULIN U ŠK. GOD. 2016./2017. Od ove školske godine OŠ Ivane Brlić – Mažuranić Ogulin započinje s radom u jednoj smjeni. Taj veliki iskorak u organizaciji odgojno-obrazovnog rada Škole ne bi bio moguć bez dobro planirane prenamjene prostora kako u matičnoj školi tako i u Područnoj školi Kučinići. Organizacija nastave u više smjena predstavlja zapreku u postizanju željenih pomaka u kvaliteti odgojno-obrazovnog rada i njegovih postignuća. Rad u dvije smjene ograničava rad u prvoj smjeni, vremenski slijed aktivnosti je vrlo zgusnut, odmori su kratki, slobodne aktivnosti se često 'uguraju' između smjena, participacija roditelja i lokalne zajednice je ograničena. Stoga se kao nužnost nameće drugačija organizacija nastave – nastava u jednoj smjeni. Ovakav novi koncept zahtijeva krupne promjene u organizaciji, pristupu obrazovanju i značajna ulaganja kako bi se zadovoljili prostorni uvjeti organizacije jednosmjenske nastave i učenicima omogućio cjelodnevni boravak u školi. Prednosti jednosmjenske nastave su značajne. Ovakvom sustavnom reorganizacijom može se značajno poboljšati kvaliteta nastavnoga procesa koja se ogleda kroz bolju organizaciju nastave u školama, više slobodnoga vremena za nastavu i izvannastavne aktivnosti. Također se otvaraju mogućnosti organizacije nekih od oblika nastave u jednoj smjeni, od jednosmjenske do nastave u produženom ili cjelodnevnom boravku. Ovakvom organizacijom pomažemo učenicima u usvajanju novih znanja i vještina te angažiramo učenike u jutarnjim satima, odnosno u tijeku radnoga vremena većine zaposlenih roditelja. Time se omogućuje da djeca/učenici mogu veći dio vremena provesti u krugu obitelji. Ovakvim modelom organizacije također se bitno poboljšavaju radni uvjeti učitelja i profesora koji dobivaju bolje radne uvjete i kvalitetniju opremljenost specijaliziranih učionica. Ovakvim načinom rada želi se podići i razina obrazovanja kako bismo doista postali društvo znanja. Dakle, nastava u jednoj smjeni donosi niz prednosti od kojih ističemo sljedeće: u poslijepodnevnim satima otvaraju se školska vrata za raznovrstan i kreativan rad učenika kroz brojne izvannastavne aktivnosti, učenici mogu provesti više slobodnog vremena s roditeljima i s njima biti povezaniji, roditelji mogu kvalitetnije sudjelovati u obrazovanju, praćenju i kontroli svoje djece, učenici imaju više slobodnog vremena za učenje i pisanje zadaće, a i više slobodnog vremena uopće, bolja je organizacija rada, pojavljuje se mogućnost ostavljanja knjiga i pribora u školi u dogovoru s učiteljem, manji je umor učenika, veća im je koncentracija i pažnja te kontinuitet radnih navika, učiteljima je lakša i brža priprema za nastavu, ostvaruju bolju suradnju i komunikaciju kroz timski rad, kvalitetnija je nastava i organizacija izvannastavnih aktivnosti, učenici su discipliniraniji, aktivniji, veća je učinkovitost rada i bolji su uvjeti rada, više je danjeg svjetla, učenici ne idu po mraku kući, a time je i veća ušteda električne i toplinske energije, vode, a velike su uštede i na prijevozu učenika. Osnovna škola Ivane Brlić – Mažuranić Ogulin posebno zahvaljuje svojem Osnivaču – Karlovačkoj županiji koja je imala razumijevanja za rad u jednoj smjeni u OŠ Ivane Brlić – Mažuranić Ogulin te je i financijski pomogla kako bi se ovaj veliki projekt realizirao. Veliko hvala upućujemo i Gradu Ogulinu. Da priča bude još ljepša, Grad Ogulin je omogućio sredstva za rad jednog učitelja u produženom boravku u visini 70% mjesečnog dohotka te na taj način omogućio i pomogao organizaciju i provođenje produženog boravka u obje ogulinske osnovne škole. Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici.
Učitelj/ica u produženom boravku najprije je odgojitelj, ali i mentor učenicima. On/a ih potiče, pomaže, ohrabruje. ORGANIZACIJA RADA PRODUŽENOG BORAVKA UNAŠOJ ŠKOLI
Poslije nastave, između 11, 30 i 12, 30 sati planiran je ručak te učenici dobivaju i užinu koju će pojesti u dogovoru s učiteljem u produženom boravku. Nakon ručka predviđen je kratki odmor te do 14,00 sati slobodno vrijeme. Vrijeme za igru, odmor i rekreaciju po slobodnom izboru učenika ili različite, programirane sportsko-rekreativne aktivnosti, različiti tipovi radionica – likovne, glazbene, komunikacijske i druge, mala projektna istraživanja, dramatizacije i niz drugih organiziranih aktivnosti kreira učitelj uz pomoć učenika. Nakon slobodno ustrojenog vremena od 14,00 do 16,00 predviđeno je vrijeme za pisanje domaćih uradaka, ponavljanje i uvježbavanje nastavnoga sadržaja obrađenog na nastavi. Preostalo vrijeme učitelj s učenicima provodi različite slobodne aktivnosti. Izmjenama igre, učenja, odmora, vježbanja i razgibavanja, šetnje, pjevanja, ponavljanja, crtanja, razgovora želimo stvoriti osjećaj ugode i zadovoljstva kod svih učenika u odgojno-obrazovnom procesu, odnosno sretno dijete koje će voljeti školu.
PLAĆANJE PROGRAMA PRODUŽENOG BORAVKA IPREHRANE
|
Osnovna škola Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin |