2021-02-10 16:10:36 Obilježavanje Dana sigurnijeg interneta 2021. Današnji život u digitalnom dobu omogućuje svakome od nas da dijelimo i primamo različite informacije. S lakoćom virtualno pristupamo različitim dijelovima svijeta i ljudima koji u njima žive. Digitalna tehnologija pruža nam prilike za nove spoznaje, kontakte i ostvarenja poslovnih uspjeha. Internet je kao najveća distributivna mreža globalno umreženih računala jednostavnim pristupom dostupna svakom pojedincu. Tijekom godina njegova korištenja uočene su različite metode njegove zloupotrebe. Iz toga razloga pronalaze se posebni sustavi zaštite pojedinaca i skupina koje koriste internet. Djeca i mladi su ranjiva skupina korisnika kojoj je potrebna posebna zaštita i edukacija u korištenju usluga. Obilježavanje Dana sigurnijeg interneta 2021. jedan je od načina koji nas samo podsjeća kako svakodnevno, tijekom cijele godine trebamo upozoravati na opasnosti koje na internetu prijete. Učenici III. a razreda pridružili su se ovom globalnom događaju uz provedbu edukativne radionice naziva „ Što je internet? “. U uvodnome dijelu radionice učenici su iznosili svoje spoznaje o internetu te navodili aktivnosti za koje internet koriste. Glavi dio radionice proveden je kroz tri aktivnosti: 1. aktivnost – Što je Internet i čemu služi? Učenici su upoznati sa mogućnostima korištenja interneta te informacijama koje im mogu biti dostupne. Proučavanjem sadržaja i saznanjem da usluge interneta koristimo u nastavi nije bilo teško zaključiti da internet koristimo za učenje. Navođenjem iskustava učenika i uvidom u ponuđene sadržaje učenici su naučili da internet koristimo za komunikaciju, poslovne aktivnosti, zabavu, odmor, kupovinu i istraživanje informacija. Naučili su da sve ponuđene informacije na internetu ne moraju biti točne.
2. aktivnost - Opasnosti na internetu Gledanjem i analizom animiranog filma „ Being Safe on the Internet “ koji sadržajem prikazuje mogućnosti zlouporabe podataka učenici su upoznati s opasnostima koje postoje na internetu: zlouporaba podataka, nepostojanje tajnosti podataka , agresija, mržnja, te nepoželjni kontakti i oblici ponašanja. Upućeni su u načine i postupke djelovanja pri bilo kakvoj takvoj radnji.
3. aktivnost Ponovljenim gledanjem isječaka učenici su izrazili svoje osjećaje koje kod njih izaziva određeni dio filma. Shvatili su da samo gledanje i stvaranje nepoželjne situacije može izazvati strah, nemir, ljutnju, ljubomoru i agresiju. Učenici su izradili slikovni plakat kao upozorenje na navedene neugodne osjećaje koje može izazvati sadržaj na internetu. Završni dio Učenici su popunjavanjem listića samoprocjene procijenili : znanje o internetu, razumijevanje opasnosti interneta i korištenje interneta uz prisustvo odraslih. Analizom samoprocjene utvrđeno je da 100 % učenika zna što je internet, 91 % učenika razumije opasnosti interneta te 27 % učenika ponekad koristi internet uz prisustvo odraslih. Učenici su sa zanimanjem izvršili postavljene zadatke te ukazali da je tema zanimljiva. Svojim pitanjima i iznesenim razmišljanjima pokazali su da o ovom sadržaju imaju mnogo nedoumica koje će biti tema neke od sljedećih radionica.
Zaključak Korištenje interneta u procesu globalizacije pozitivna je aktivnost , ali treba djelovati i educirati djecu i mlade kako prevelika dostupnost podataka i neželjena ponašanja ne bi stvorili negativne posljedice. Globalno obilježavanje Dana sigurnijeg interneta samo je podsjetnik da djelovanje treba biti globalno i svakodnevno. Alemka Lovnički
Izvori: https://www.youtube.com/watch?v=HxySrSbSY7o https://www.dansigurnijeginterneta.org/ Borić, Neven. Sigurni na internetu. LeoCommerce. |
Osnovna škola Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin |