2011-09-24 09:19:41

DA UČENJE NE BUDE MUČENJE

Nova školska godina mnogima donosi velike promjene. Mlađi prelaze iz razredne u predmetnu nastavu, stariji iz osnovne kreću u srednju školu... Svima je zajedničko da im predstoje nove obaveze koje postaju veće, teže i složenije. Kako te teškoće najlakše svladati? Kažu da bi trebalo učiti više i upornije nego u prethodnim razredima. Nažalost, ponekad marljivost i upornost nisu dovoljni, jer mnogi uče marljivo i uporno pa ipak ne postižu one rezultate koje bi takva upornost morala donijeti. Sve to neke su od činjenica koje nas prisiljavaju da učenje i planiranje svog vremena ne možemo prepustiti slučaju. U čemu je dakle tajna? Kako uspješno učiti?

Pročitaj savjete!

I ne zaboravi, tvoj uspjeh je u tvojim rukama!!

Vjeruj u sebe! 

 

 

Uspješno učenje ne može biti nešto što se samo po sebi razumije, ono treba biti naša odluka koju smo organizirali u određenom dijelu dana. Znači, prije samog učenja potrebno se odlučiti, a zatim i organizirati – kako, kada i gdje učiti. Ovdje je navedeno nekoliko savjeta koji bi mogli pomoći da naše učenje postane i uspješno.

Mnogi ljudi pričaju, malobrojni razgovaraju, a rijetki pomno slušaju. Glavna zadaća je slušati s razumijevanjem, a odluka da bude tako na nastavi samo će nam olakšati daljnji rad i što je najbolje, skratiti vrijeme koje ćemo kasnije provesti u učenju (vidiš, isplati se!). 

Svakodnevno vrijeme koje si odredimo za učenje neka bude ono kad se osjećamo odmorni i to u svom mirnom kutku gdje nas glazba, televizija i slično neće ometati. Važno je postići stalnost – vremena, prostora, načina. Svakako, prethodno ne smijemo zaboraviti izbrisati stare SMS poruke iz svojeg mobitela, kako bi bilo mjesta za nove koje ćemo čitati nakon učenja.
Nakon što smo se sjeli na tvrd, ali ne neudoban stolac (udobnost i ležernost položaja u fotelji ponekad tijelo zna prepoznati kao relaksaciju, a ne kao umni rad) pronaći ćemo glavnu temu štiva kojeg čitamo, jer bez nje ostalo bi bilo još nejasnije. Nekima pomaže podcrtavanje i označavanje važnih dijelova teksta kao i unos bilješki na margine. Normalno, podcrtavati ćemo ono što valja zapamtiti, nije potrebno podcrtati već poznato. Neki od nas podcrtavaju dijelove rečenice i teksta na preskok, čime on na taj način tvori suvislu cjelinu. Područja u tekstu koja su nam nejasna, pročitati ćemo ponovno pažljivo i usredotočeno sve dok ne uhvatimo smisao, jer će tako sigurno ostati zabilježena u našem pamćenju.

Kada završimo s čitanjem zadanog štiva najbolji način je prepričati vlastitim riječima ono o čemu nam u knjizi autor govori. Izgovarati ćemo naglas, nećemo mrmljati, i tako ćemo bolje pamtiti. Istovremeno, vidjet ćemo koje dijelove teksta nismo dobro zapamtili pa ćemo se na taj dio vratiti i još jednom ga pročitati.

Lijepo je priuštiti si zadovoljstvo da sami sebe čujemo kako nešto znamo. Ako ništa drugo, bar to nije preveliki napor pa time imamo kratak odmor od novih informacija. Bez obzira koliko dobro nešto i naučili, ako gradivo redovito ne ponavljamo, prijeti nam zaborav. Često ili ponekad će nam se činiti da je već naučeno gradivo toliko usvojeno da ponavljanje nije potrebno (To je tzv. pamćenje prepoznavanjem – čini ti se poznatim, ali kad ga treba suvislo ponoviti – ne ide).

Znači, čitaj, bilježi, ponovi, prepričaj naglas, ponavljaj!

Izvor: www.odlikasi.


Osnovna škola Ivane Brlić - Mažuranić Prigorje Brdovečko