2021-03-19 11:08:00 Kako u suvremenoj nastavi povijesti poučavati o Holokaustu? HERMES je Hrvatska edukacijska i razvojna mreža za evoluciju sporazumijevanja osnovana 2011. god. koja kroz edukacije i seminare nastoji upoznati hrvatske nastavnike osnovnih i srednjih škola s USHMM-ovom Jeff and Toby Herr arhivom usmene povijesti s ciljem stvaranja inovativnih nastavnih jedinica za korištenje u edukaciji o Holokaustu. Seminar “Svjedočanstva iz prošlosti - upozorenje za sadašnjost: poučavanje o Holokaustu kroz usmenu povijest” 2021. održan je virtualno zbog pandemije COVID-19. Sudjelovalo je 35 učitelja i nastavnika iz Hrvatske, BiH i Srbije. U jednom timu osmišljavanja nastavne jedinice na temelju video svjedočanstva sudjelovala je učiteljica povijesti OŠ I. Brlić - Mažuranić iz Prigorja Brdovečkog te provele nastavnu jedinicu uživo. Korišten je pedagoški pristup obrnute učionice u kojem su se učenici kod kuće upoznali s nastavnim materijalom, a vrijeme u razredu koristili za produbljivanje znanja rješavanjem zadataka i za interakciju s ostalim učenicima i učiteljem te radom u grupi koristeći digitalni alat i video svjedočanstvo.
Nastavni sat obogaćen je korištenjem video svjedočanstva i digitalnog alata na kojem su suradnički aktivno sudjelovali učenici te doprinijeli ostvarivanju ishoda učenja kurikuluma predmeta i nastavnog sata. Korišten je digitalni alat Tour Builder, s obzirom da se gasi u srpnju 2021. digitalna karta i prezentacija prebačene su na digitalni alat Google Earth Video svjedočanstvo i pripravu za nastavnu jedinicu možete pogledati na poveznici: https://hermes.hr/wp-content/uploads/2021/05/Nastavni-Plan-Mira-Arsinov.pdf https://www.youtube.com/embed/40ri_Fq66qA U obrnutoj učionici poučavanje je usmjereno na učenika i na suradničko učenje. Učitelj usmjerava i potiče učenike na samostalno i kreativno učenje. Učenici nakon održanog sata stečena znanja i vještine koriste za unaprjeđenje svog učenja, razvijanje stavova u borbi protiv diskriminacije, podizanju svijesti o ljudskim pravima i izgradnji otvorenog inkluzivnog demokratskog društva. Učenici su suradnički i aktivno sudjelovali u aktivnostima na nastavnom satu te su doprinijeli ostvarivanju ishoda učenja kurikuluma predmeta i nastavnog sata. Izvješće nastavnika o provedenoj nastavnoj jedinici, dojmovi učenika i pedagoginje: https://drive.google.com/file/d/1kGsDSqAJ8EkK4RU6Gs21DTRgP076OqHa/view?usp=sharing Sandra Debogović, prof. |
Osnovna škola Ivane Brlić - Mažuranić Prigorje Brdovečko |