2018-01-29 10:12:31 KAKO ĆE DIJETE DOŽIVJETI POLAZAK U ŠKOLU OVISI O VAMA KAKO ĆE DIJETE DOŽIVJETI POLAZAK U ŠKOLU OVISI O VAMA
Upis djeteta u školu je zakonska obveza. Vi ga upisujete bez obzira da li ono to želi ili ne. Mora u školu!!! A dijete?! Dijete u dobi između šeste i sedme godine ne voli prisilu. Na svaki znak prisile dijete će se buniti, negodovati, plakati, prkositi… To je ono što ne želite doživjeti prvih dana škole. Strah je također normalna reakcija djeteta na ono što mu je nepoznato te izbjegava ono čega je se boji. Važnost istine i snažan osjećaj za pravdu dijete otvoreno pokazuje. Znate i sami da za one koji jednom „slažu“ ili razočaraju dijete, dijete nema puno razumijevanja. Razmislite kako ćete pristupiti pripremanju i motiviranju djeteta za školu. Što valja činiti? Razgovarajte o školi kao zanimljivom mjestu. Prošetajte koji put s djetetom do škole. Prelistajte s djetetom tuđi udžbenik ili bilježnicu. Najavite djetetu da će „o tome“ učiti u školi. Iskazujte radovanje što će dijete krenuti u školu. Razgovarajte pred djetetom s veseljem o školi. Uvijek pozitivno govorite o učiteljima. Govorite mu o učenju, zadaći i obavezama s veseljem. Pokažite mu da vjerujete kako će se u školi dobro snaći . Prisjetite se svog polaska u školu i djetetu pričajte o tome.
Što ne valja činiti? Ne iskazujte sumnju u djetetovu spremnost za školu. Ne prijetite školom kao mjestom gdje će morati i ono što kod kuće neće. Ne uspoređujte dijete s bratom, sestrom, susjedom. Ne uvjeravajte ga kako su mu radne i higijenske navike potrebne zbog škole. Ne prepričavajte svoja loša iskustva. Ne izbjegavajte spominjati školu.
KAKO POMOĆI DJETETU U UČENJU? Ø Potičite dijete u učenju optimističnim stavom i očekivanjima, ali ne previsokim da ga ne biste obeshrabrili. Ø Recite djetetu da može u svako doba zamoliti pomoć u organiziranju učenja, ispitivanju ili objašnjenju onoga što ne razumije. Ø Pomozite djetetu u organiziranju vremena za učenje, odmaranju i drugim aktivnostima. Ø Dobro je da dijete, kad god je moguće, uči u isto vrijeme i na istom mjestu. Radna okolina treba biti ugodna, tiha ne prehladna ni pretopla, prozračena , dobro osvijetljena. Ø Pobrinite se da ostali ukućani poštuju vrijeme i mjesto učenja i ne prekidaju dijete u učenju. Ø Radno mjesto treba biti uredno. Stol i stolica trebaju biti prilagođeni tako da se dijete može osloniti na stol. Visina treba biti takva da je tijelo pod pravim kutom. Ø Svjetlo treba dolaziti dešnjacima s lijeve, a ljevacima s desne strane. Ø Pobrinite se da se dijete odmara kod učenja. Produžavanje učenja neće puno doprinijeti upamćivanju, a dovest će do umora i smanjenja motivacije za ponovno učenje. Ø Pohvalite napor djeteta i kad ocjena nije zadovoljavajuća. Analizirajte s njim što bi još trebalo naučiti i na koji način. Ø Potičite ga da uči s razumijevanjem i što aktivnije – neka postavlja pitanja, pregledava tekst i popratne ilustracije, povlači bitno i piše bilješke. Ø Uvježbavajte metodu 4PSP: Pregledaj: cijeli materijal se letimično pregleda i postavi pitanje: O čemu se ovdje radi? Pitaj: postavi pitanje uz materijal. Potraži odgovore. Pročitaj: pri čitanju traži glavne misli ili podatke, podcrtaj ih i zapiši. Promisli: što znaš o ovomu od prije, na što sliči, od čega se razlikuje, zamisli to što čitaš… Sažmi i naglas ponovi sažetak Ponovi sve naglasIzvor: Ž.Živković Susreti s roditeljima, str. 120-135. |
Osnovna škola Ivane Brlić - Mažuranić Prigorje Brdovečko |