2022-01-31 17:38:16 PROJEKTNI DAN KLIMATSKE PROMJENE !
PROJEKTNI DAN KLIMATSKE PROMJENE ! Ove školske godine, na sastanku Eko-odbora koji je održan 21.10.2021. godine, izabrana je tema za projektni dan ili Dan Ekoškole. Svi smo se složili da je najpotrebnija tema Klimatske promjene. Od tog dana do kraja polugodišta, učitelji i učenici naše škole provodili su niz radionica i malih istraživačkih radova pod nazivom Klimatske promjene. Svi pričaju o klimatskim promjenama. Iznimno tople zime, šumski požari izmakli kontroli i ledenjaci koji se otapaju brže od očekivanog posljedice su klimatskih promjena. Znanstvenici pripisuju trend globalnog zatopljenja uočen od sredine 20. stoljeća ljudskom širenju “efekta staklenika” – zagrijavanja koje nastaje kada atmosfera zadržava toplinu koja zrači iz Zemlje prema svemiru. Određeni plinovi u atmosferi blokiraju toplinu. Na Zemlji ljudske aktivnosti mijenjaju prirodni staklenik. Tijekom prošlog stoljeća sagorijevanje fosilnih goriva poput ugljena i nafte povećalo je koncentraciju atmosferskog ugljičnog dioksida (CO2). Iz tog razloga i mi smo odlučili bolje istražiti i upoznati taj problem današnjice. Učenici su kroz različite poučne filmove i znanstvene tekstove vezane za tu temu došli do novih saznanja koja su upotrijebili u svojim malim istraživačkim radovima. PŠ Soljak je proučavala problem otapanja ledenjaka kroz pokus. Gledali su kratki crtani film o posljedicama otapanja ledenjaka te napravili plakat na temu Što mogu već danas učiniti za spas planeta?. 2. A razred je istraživao što su to klimatske promjene, kakve one mogu biti i kako ih mi možemo spriječiti. Čitali smo slikovnice, gledali crtani, pretraživali internet te slikali ledenjake. 3. A razred je napravio istraživanje Što dijete može učiniti u borbi protiv klimatskih promjena? Odgovore su našli istraživanjem interneta te ih u paru nacrtali na plakate. Znanje su utvrdili rješavanjem kviza. 3. B razred je gledao edukativni film “Moj planet Zemlja”. Proveli istraživanje u skupinama- Što su klimatske promjene? (tema: Globalno zatopljenje, posljedica klimatskih promjena. Pogledali film Ledeno doba 3, Globalno zatopljenje te napravili pokus o posljedicama globalnog zatopljenja. U predmetnoj nastavi sudjelovali su učenici 5. A i B razreda s prezentacijom na engleskom jeziku How to flight climate change at home . Učenica 5. B razreda, Anastazija Anđelić na nastavi prirode izradila je prezentaciju Klimatske promjene. 6. A razred predstavio je svoje istraživanje Klimatske promjene u Hrvatskoj i izradio Kahot kviz o klimatskim promjenama kojim su učenici na kraju istraživanja i izlaganja provjerili svoje znanje koje su stekli ovim projektom. 6. B razred upoznao nas je sa štetnim posljedicama globalnog zatopljenja pod nazivom Ja i moj ugljikov otisak. 7. B razred u digitalnom alatu Canva je poslao poruke o štednji energije. 7.A razred snimio je video u kojem su učenici opisali sjećanje svojih baka i djedova kako je bilo nekada, a kako sada. Svi učenici potrudili su se istražiti klimatske promjene u svom okolišu.
Ivana Soldo Klanac
|
Osnovna škola "Ivana Brlić Mažuranić" Strizivojna |