Kako je nastalo Čepićko jezero/polje - školska godina 2019./20. i 2020./21.
Okosnica projekta bit će istraživanje o isušivanju Čepićkog jezera i nastanku Čepićkog polja. Učenici će kroz istraživanje i predavanja stručnjaka i žitelja naučiti :
U sklopu projekta provele bi se dvije terenske nastave – u općinu Raša, Kotle i akumulacijsko jezero Butonigu.
U općini Raša učenici bi obišli ušće rijeke Raše gdje se tok rijeke kojoj je izvor nekada bio u Čepićkom jezeru ulijeva u Jadransko more. Projekt isušivanja Čepićkog jezera povezan je s isušivanjem Krapanskog zaljeva.
U Kotle i na akumulacijsko jezero Butoniga učenici će spoznati važnost, izgled i vrste voda i tla u zavičaju.
Cilj projekta Čepićko jezero je istražiti, upoznati i afirmirati osobitosti i vrijednosti vezane uz projekt, poticati kreativno povezivanje zavičajne nastave s nastavnim programima te njihova implementacija. Razvijat će se učeničke sposobnosti, potreba za samostalnim učenjem i cjeloživotnim obrazovanjem. Poseban cilj je njegovanje zavičajnosti u širem interkulturalnom i multikulturalnom kontekstu, kao i poštivanje pravila timskog rada. Konkretniji ciljevi su senzibiliziranje učenika za upoznavanje i njegovanje tradicije, povijesnih izvora i činjenica vezanih za uži zavičaj te njegovanje žive riječi izvornih žitelja i poznavatelja povijesnih događaja u kraju.
Kamishibai Kako je nastalo Čepićko jezero
Kamishibai je tradicionalni način pripovijedanja priča koji svoje korijene vuče iz dalekog Japana. Izvorno je njegov prijevod „papirnato kazalište“. Oblik je umjetnosti koji kombinira usmene, vizualne i tiskane mehanizme pismenosti. U prošlosti je njegova funkcija bila zabavljati djecu diljem ulica Japana i uz to, prodajom slatkiša zaraditi za život. Kamishibai pripovjedač na svojem biciklu prevozio bi drvenu kutiju koja bi služila kao pozornica i preko nje dramatizirajući izvodio priče za djecu. Priče su bile slikane formirajući velike slikovne kartice koje bi se izmjenjivale s desna na lijevo te umetale jedna iza druge. I mi smo se odlučili za kamishibai te smo s učenicima 4. razreda nacrtali lutke i ostale rekvizite za scenu prema slikovnici Kako je nastalo Čepićko jezero, također učeničkog rada i krenuli vježbati. Učenici su bili oduševljeni novim načinom rada i pokazali energičnost pri izvođenju. Za mentorstvo su zaslužne učiteljica Mikela Banko Lukšić i knjižničarka Romina Miletić. Predstavu planiramo prikazati pri prezentaciji projekta.
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Mediji | ![]() |
• Glas Istre |
• Radio Labin |
• Labinstina |
• LC Labin |
• 5portal Labin |
![]() |
Ostalo | ![]() |
• Opcina Krsan |
• TZ Krsan |
• Opcina Labin |
![]() |