2012-06-28 17:39:00

Intervju

Vrijeme aktivnosti: 16. 2. 2012.

Nositelji aktivnosti: Ina Babić i učenice 8.c (Iva Knežević, Marina Martinović i Dorotea Božić).

Neobičan sat hrvatskoga jezika

 

S obzirom da je naša škola jedna od četiriju škola u Hrvatskoj koja sudjeluje u SEECEL-ovom projektu koji promovira poduzetničko učenje, podržava unapređenje učenja poduzetništva, potiče poduzetnički duh i razmišljanje kod svih generacija, cilj nam je bio povezati nastavu hrvatskoga jezika s ciljevima projekta.

Potaknuti navedenim ciljevima, nastava hrvatskoga jezika u 8.b razredu 16. veljače 2012. godine održana je na pomalo neobičan i neuobičajen način. Nastavnicu hrvatskoga jezika Inu Babić zamijenile su Iva Knežević i Marina Martinović, učenice 8.c razreda, koje su toga dana preuzele ulogu nastavnice i vodile nastavu. Učenicima 8.b razreda pokušale su objasniti i pokazati kako se  piše intervju. Bio je to veliki izazov kako za predavače tako i za učenike, jer ovakav oblik nastave nešto je što se ne događa često.

Cilj dvosata bio je ne samo naučiti kako napisati intervju, nego i upoznati dva različita zanimanja iz dvaju intervjua koje su Iva i Marina pripremile i koristile kao predložak pri tumačenju gradiva .Potičući učenike na preuzimanje inicijative, inovativnosti, planiranje rada, pregovaranje s parom, istraživanje i izvješćivanje u učenika se razvijao poduzetnički duh, odnosno poduzetnost.

Ovakav oblik nastave učenici su odlično prihvatili jer su imali priliku pokazati svoje vještine i kreativnost, iznijeti svoja mišljenja i ideje, što nam svima u budućnosti može koristiti ne samo u poslu nego i općenito u životu.

Dorotea Božić, 8.c

 

Ishodi učenja i ciljevi nastavnoga sata

Ishodi učenja:

ZNANJE: prepoznati i definirati osnovne značajke novinarskog stila; prepoznati korake u procesu stvaranja intervjua; prepoznati dijelove intervjua; napisati pripremu za pisanje intervjua, upoznajti dvije različite karijere, opisati karijeru.

VJEŠTINE: pokazati sposobnost individualnog rada i rada u timovima; pokazati sposobnost priopćavanja ideja drugima na učinkovit način; pokazati sposobnost kreativnog i inovativnog razmišljanja; pokazati vještine planiranja, delegiranja i vođenja tijekom grupnog rada;  pokazati sposobnost rješavanja problema i donošenje odluka surađujući s drugima; pokazati sposobnost za procjenu rezultata i procesa grupnog rada; ocijeniti vlastita sredstva i sposobnosti.

STAVOVI: preuzeti odgovornost za završetak zadataka, ispunjenje obveza i rokova; preuzeti inicijativu za umrežavanje s pojedincima i grupama; pokazati sposobnost za samostalni rad; pokazati sposobnost poštivanja drugih; pokazati sposobnost prihvaćanja inovacija i promjena.

Ciljevi sata: napisati intervju (priprema); razvijanje interesa za različite karijere (upoznavanje dviju karijera); razvijanje analitičkoga i kritičkoga stava prema svijetu koji nas okružuje.

 

Razrada postupaka

 

Uvod (prezentacija) – osnovne značajke novinarskoga stila (nastavnica)

 

Intervju (obilježja) – prezentacija (učenice)

 

 

Čitanje intervjua koji je pripremila učenica predavačica i uočavanje obilježja intervjua (rad u paru – Google dokumenti)

 

 

Sastavnice intevjua – demonstracija procesa pisanja – prezentacija učenica predavačica

 

 

Prepoznavanje sastavnih dijelova intervjua na novom primjeru (intervju druge učenice predavačice) i prezentacija uradaka (Google dokumenti)

 

 

Pisanje pripreme za intervju, prezentacija i komentiranje uradaka

 

Pisanje intervjua (domaća zadaća) koji će učenici pročitati i vrednovati na satu razrednoga odjela

 

 

Tijekom nastavnoga dvosata Dorotea Božić je fotografirala, pisala bilješke i izvješće o satu.

 


Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Slavonski Brod