2015-03-18 11:04:00

Prelazak učenika iz četvrtih u peti razred

Mnogi roditelji smatraju da je škola isključivo briga djece i učitelja. Roditelji bi trebali shvatiti kako je za uspjeh djeteta u školi od presudne važnosti bolja komunikacija roditelja i djece, a isto tako i komunikacija roditelja i učitelja. Većina roditelja strahuje kada dijete završava četvrti razred i prelazi u takozvane više razrede. Postoje i opravdani razlozi tih strahova.

Što se zapravo dešava u višim razredima?

 

    1.  Novi predmeti (zemljopis, povijest, tehnička kultura, informatika).

    2.  Novi učitelji (svaki sa svojim zahtjevima).

    3.  Više sati provedenih u školi.

    4.  Veća količina gradiva za učenje.

    5.  Veći zahtjevi u smislu samostalnosti u učenju.

    6.  Dijete više vremena provodi samo dok roditelji rade, odlazi na razne aktivnosti i

         sl.

 

No, ne izgleda sve tako strašno. Što je važno?

 

Na prvom mjestu je komunikacija roditelja s vlastitim djetetom, prepoznavanje njegovih osjećaja i razumijevanje njegovog ponašanja.Tijekom četvrtog razreda potrebno je dijete osamostaljivati u pisanju domaćih zadaća i učenju. Nemojte umjesto njega čitati, rješavati zadatke i govoriti mu što je važno u određenom gradivu. Potičite ga na samostalno učenje koje će te vi nadgledati i kontrolirati (dok se dijete ne osamostali). Važno je da to dijete učini samo. Ako vaše dijete ima određene teškoće u učenju, vaša pomoć mu je neophodna.

 

Kako pomoći djetetu pri učenju?

 

    1.  Rasporediti gradivo učenja.

    2.  Rasporediti vrijeme učenja.

    3.  Uputiti ga u neke metode bržeg i lakšeg zapamćivanja (podvlačenje u tekstu,

         bilježenje bitnoga, naslovljavanje, izrada sažetaka ili umnih mapa, povezivanje

         s prijašnjim znanjem, traženje primjera, prepričavanje svojim riječima itd.)

 

Sanja Horvat Sinovčić

 

Tekst je preuzet s hrvatskog obrazovnog portala Zbornica


Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Slavonski Brod