preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Velika

 > Naslovnica
Posljednje vijesti

Učenici 5.b razreda sudjelovali u programu "Činimo dobro otiskom srca"

Autor: Ana Marinić, 17. 12. 2023.

Kroz međunarodnu mobilnu platformu ''DoGood People'' , posredstvom Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva, uspješno je proveden Program „Činimo dobro Otiskom srca” u kojemu su, zajedno sa brojnim drugim školama u Hrvatskoj sudjelovali i naši učenici 5.b razreda.

Uz pomoć knjižničarke Ane Marinić i učiteljice hrvatskog jezika Monike Grozdanić uspješno su izvršili svih deset zadanih izazova (prazne sobe, zid raznolikosti, solidarnost kroz suradnju, čišćenje ormara, smiješno voće, pisma starijima, smeće pripada kanti za smeće, čiste boje, jednakost 1:0 diskriminacija, zasadi drvo) i jedan samoizazov (štedi vodu) te su tako spoznali kako kroz jednostavne i svakodnevne rutine mogu doprinijeti ciljevima održivog razvoja. Učenici su se pri izvršavanju izazova i dobro zabavili! Evo koje su zadane izazove izvršili:

1. PRAZNE SOBE - Kad izlazite iz učionice, provjerite jesu li isključenasva svjetla i svi uređaji iz utičnica. Koliko smo puta napustili sobu i ostavili uključeno svjetlo? Ove male stvari uzrokuju veću potrošnju energije nego što nam je potrebno, što, naravno, više i košta. Ne zaboravite isključiti svjetlo kad izlazite iz sobe.

2. ZID RAZNOLIKOSTI - Izrađivanje murala s učenicima; na svakom će post-it papiru morati napisati nešto pozitivno o različitosti. Djeca su savršen primjer kako diskriminacija drugih na temelju rase, spola ili dobi ne dolazi urođeno, već je rezultat odgoja i vanjskih poruka koje ljudi primaju tijekom svog života. Prvi korak je pokazati djeci vrijednost različitosti. 

3. SOLIDARNOST KROZ SURADNJU - Učenici su trebali razmijeniti ručkove kako bi se naučili solidarnosti i komentirati pouke koje su izvukli iz ove jednostavne vježbe. Na solidarnost se može utjecati na mnogo načina, ne samo davanjem onima kojima je to potrebno. Dobra aktivnost za djecu je da ih se naučildijeliti sa svojim vršnjacima.Na taj se način ostvaruje osjećj solidarnosti dijeleći nešto svoje s drugima.

 

4. SMIJEŠNO VOĆE - Učenici su trebali donijeti komad "nesavršenog" voća od lokalnog proizvođača u školu kako bi ga pojeli. Mnogo se voća i povrća odbacuje jer njihova veličina, oblik ili boja nisu "odgovarajući". Kupnja ovog voća na poljoprivrednoj tržnici ili drugdje spriječit će rapisanje hrane koja je prikaldna za jelo. I "smiješno voće" je ukusno, a podučavajući ovo najmlađe generacije, podižete svijest o važnosti zdrave prehrane i podržavate održivu poljoprivredu.

5. ČIŠĆENJE ORMARA - Učenici trebaju donijeti jedan odjevni predmet koji više ne koriste kako bi ga donirali ljudima u nevolji. Mnogo je više ljudi nego što mislite koji ne mogu priuštiti kupnju nove odjeće. U međuvremenu, ima nas mnogo koji skupljaju odjeću koju više ne nosimo. Ne mislite li da odjća zaslužuje drugi život?

6. PISMO STARIJIMA - Učenici su trebali napsiati pismo ohrabrenja starijima. Razmjena iskustava u dječjem okruženju i podizanje svijesti o potrebi brige o njima vrlo je važan korak u ostvarivanju solidarnosti spram starijih. Pomozite im da napišu zajednički pripremljeno pismo podrške i ohrabrenja za starije osobe.

7. JEDNAKOST 1-0 DISKRIMINACIJA - Za vrijeme je odmora organizirana mješovita nogometna utakmica u kojoj su igrali i dječaci i djevojčice. Jeste li znali da, iako se nogomet u Europi smatra"muškim sportom", u Sjedinjenim Američkim Državama se smatra "ženskim sportom"? Jedan je od mnogobrojnih primjera da je pripisivanje aktivnosti prema vašem spolu zastarjelo. Zabijte gol protiv nejednakosti!

8. ČISTE BOJE - Učenici su se trebali organizirati u skupine po bojama, a u središte su razreda postavljeni različiti predmeti. Svaka je skupina morala prikupiti samo one predmete koji pripadaju njihovoj boji za recikliranje. Ako želimo da današnja mladež ima čistu i održivu budućnost, moramo početi podizanjem njihove svijesti. Ova je jednostavna vježba učenike naučila kojoj boji pripada koji otpad.Učenici su bili podijeljeni u četiri boje: zelenu (staklo), plavu (papir i karton), žutu (plastika) i narančastu (miješani otpad).

 

9. ZASADI DRVO - Zadatak je bio posaditi barem jednu biljku s učenicima u školi ili oko nje. Nedostatak zelenih površina može dovesti do zagađenja okoliša u gradovima i naseljima. Zeleni grad i naselje, između ostalog, znači čistiji zrak i uštedu energije. Imajući ovo na umu, ne mislite li da je sadnja stabla ili biljke jedan od najjednostavnijih načina koje možemo napraviti za doprinos okolišu?

10. SMEĆE PRIPADA KANTI ZA SMEĆE




Tražilica
 

Priloženi dokumenti:
JELOVNIK ZA OZUJAK 2024..docx

RASPORED ZVONA
NASTAVA NA DALJINU

 

 

 

 

e-Dnevnik

E-dnevnik

Školska knjižnica

   

Školska knjižnica na Facebooku

Školska knjižnica
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Anketa
Što radite u slobodno vrijeme?








Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 10. 2011.

Ukupno: 538333
Ovaj mjesec: 1267
Ovaj tjedan: 38
Danas: 38
Korisni linkovi
CMS za škole logo
Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Velika / Trg bana Josipa Jelačića 7, HR-34330 Velika / os-igkovacic-velika.skole.hr / ured@os-igkovacic-velika.skole.hr
preskoči na navigaciju