2023-04-21 11:28:00

Projektni dan "Budućnost" - školski projekt "Budućnost"

21. travnja, na  Svjetski dan kreativnosti i inovativnosti, u našoj je školi održan projektni dan "Budućnost" u sklopu školskog projekta istog naziva.

Učitelji i učiteljice predmetne i razredne nastave su osmislili radionice vezane uz temu budućnosti koju su, tijekom evaluacije prethodnog projektnog dana, izabrali sami učenici. Učenici su se na radionice prijavljivali prema vlastitom nahođenju. Održane su sljedeće radionice :

Radionice za učenike od 1. do 4. razreda:

"Radom do bolje budućnosti" - učiteljica 1. razreda Lea Šimčik

Nakon kratke prezentacije o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, učenici su u grupama listali knjige o zanimanjima te su pronašli zanimanje kojim se žele baviti u budućnosti. Odabrano zanimanje su ilustrirali te u nekoliko rečenica zapisali. Nakon toga su uratke predstavljali razredu. Učenici su bili u grupama te su imali zadatak napraviti robote od kartona kakve zamišljaju u budućnosti. Za kraj sata, igrali su igru dan-noć. Naime, učenici su čučnuli ukoliko su navedeni događaj već doživjeli, a ostali stajati ukoliko ih taj događaj čeka u budućnosti.

 

"Prošlost, sadašnjost, budućnost" - učiteljica 2. razreda Ivana Glavaš

Učenici su pogledali prezentaciju u kojoj su vidjeli ljude , odjeću, vozila i kuće od prapovijesti do danas. Porazgovarali su o onome što nas očekuje u budućnosti. Učenici su bili podijeljeni u tri skupine. Prva skupina izrađivala je vozila budućnosti, druga skupina odjeću budućnosti, a treća građevine budućnosti. Na kraju su pogledali isječke iz filmova Kremenko i Povratak u budućnost.

 

"Ja u budućnosti" - učiteljica 3. razreda Nevenka Brekalo

1. Aktivnost - Učenici su nakon razgovora kako zamišljaju sebe u budućnosti crtali strip - ja u budućnosti.

2. Aktivnost - Rješavanje matematičkih zadataka. Prema dobivenom rješenju pronalaze Puzzlu na kojoj se nalazi rješenje - stavljaju na karton sa zadatcima. Rješenje je automobil budućnosti.

3.Aktivnost - Razgovor o profesoru Baltazaru potaknulo je učenike  na maštanje o tome gdje će i kako putovati, čime će tamo otići, kako će izgledati vremeplov za put u nepoznato. Izrada vremeplova od kartona i različite ambalaže .

 

"Naša vizualna budućnost" - učiteljica 4. razreda Mihaela Šulc

Cilj ove radionice bio je potaknuti učenike na razmišljanje o svojim osjećajima, doživljajima i planu za kreiranje željene budućnosti kroz oblikovanje vizualnog plakata - "Naša vizualna budućnost".  Učenici su bili podijeljeni u grupe gdje su dobili 10 pitanja i na njih vizualno odgovarali na plakatu - Kako volimo provoditi dane? Što nam je trenutno najvažnije u životu? Što želimo promijeniti u svijetu? Što želimo biti kad odrastemo? Čega se najviše bojimo kada je u pitanju naša budućnost? Da možemo razgovarati sa sobom u budućnosti, što bih mu/joj rekla?

 

"Moje selo u budućnosti" - učiteljica 1. razreda PŠ Biškupci Ružica Guzmić

Učenici su izradili model sela u kojem bi voljeli živjeti u budućnosti. Njihovo bi selo u budućnost imalo nebodere i bazen.

 

"Moje buduće zanimanje" - učiteljica 2. razreda PŠ Biškupci Jasna Šarić

Učenici su slikali i pisali sastav na temu moje buduće zanimanje te su igrali društvene igre.

 

"Putujemo kroz vrijeme (vremeplov)" - učiteljica 3. razreda PŠ Biškupci Irena Malinić

Učenici su pogledali kratki animirani film o robotima, pisali su pisanu vježbu Moj prijatelj robot (3.r. i 4.r.) te crtali robota (1.r. i 2.r.). Slijedio je ples Robot dance gdje su učenici plešući imitirali pokrete robota. Razgovarali smo o putovanju kroz vrijeme te su fotomontažom izradili vremeplov. Vjeroučitelj je motivacijskom pričom potaknuo učenike da razmisle o tome kako će njihova župna crkva izgledati u budućnosti te su kroz radni listić  svoje zamisli proveli u djelo.

 

"Vremeplovom u budućnost" - učiteljica 4. razreda PŠ Biškupci Marija Došen

Učenici su od vrata učionice napravili vrata vremeplova, sročili kratku pjesmicu prilikom odlaska u budućnost, nakon povratka nacrtali ili opisali što su sve vidjeli u budućnosti.

 

"Sadašnjost za budućnost" - učiteljica 1., 2. i 3. razreda PŠ Toranj Anja Polić

Učenici 1., 2. i 3.r. imali su radionicu izrade kućica za ptice i uz radionicu su razgovarali o važnosti i utjecaju svega onoga što radimo u sadašnjosti za našu budućnost. S obzirom da to uključuje i brigu o našem planetu (što smo i učili u Prirodi i društvu) na zabavan su se način svega toga i prisjetili i uz glazbu uživali u školskom projektnom danu.

 

"Future me" - učiteljica engleskog jezika 1., 2. i 3. razreda PŠ Toranj Antonija Matijević

Učenici prvog, drugog i trećeg razreda u Tornju, na nastavi Engleskoga jezika, u sklopu Projektnog dana "Budućnost", razgovarali su o značenju budućnosti, planiranju i predviđanju.  Nakon toga, gledali su kratki video gdje ilustrator kroz razgovor s djecom crta njihovo viđenje budućnosti.Radili su svoj glavni zadatak - igrali su igru s ploče gdje su korak po korak trebali odgovarati na pitanja o budućnosti i crtati svatko na svojem plakatu kako će izgledati njihov budući dom, hobiji, zanimanje, kvalitete koje će po sjedovati kao osobe i buduća mjesta koja žele posjetiti. Na kraju je svatko izlagao svoj poster.

 

"Što će ljudi, a što roboti raditi u budućnosti" - učiteljice od 1. do 4. razreda PO Radovanci, Lorena Bognar i Anamarija Sikirić te vjeroučitelj Nikola Brković 

U uvodnom dijelu radionice učenici su otkrili premetaljke : BUDUĆNOST, ZANIMANJA I ROBOTI. Ukratko su objasnili zadane pojmove. Razgovarali smo o zanimanjima. Što bi željeli biti u budućnosti. Pogledali su kratki video o zanimanjima. Nakon toga su razgovarali o robotima i o njihovoj upotrebi u svakodnevnom životu. U sljedećoj aktivnosti učitavali su QR kodove koji su ih odveli do zadataka. Svaka grupa dobila je jedno zanimanje današnjice koje će u budućnosti zamijeniti roboti. Skupine su napravile plakate koje su prezentirali. Sljedeća aktivnost učenika bila je obojiti i opisati robota kojeg bi voljeli imati za obavljanje svakodnevnih poslova. Svaka grupa predstavila je robota i na kraju oblikovali su zajednički pano radova.

 

Radionice za učenike od 5. do 8. razreda:

 

"Back to the future" - učitelj likovne kulture Robert Radman

Učenici su sa starim kablovima lijepili i oživljavali DMC 12 (DeLorean), kultni vremenski stroj iz istoimenog filma.

 

"Moje ruke su moja budućnost" - učiteljice matematike Marija Brkić i Marija Miličević i učiteljica biologije i kemije Kristina Last

Učenici su crtali geometrijske likove (kvadrat, pravokutnik, mnogokut ili nešto po izboru) te crtali točke i bušili ih iglom. Iglom i koncem stvarali su parabolu, hiperbolu, mnogokut s dijagonalama, trokut,  te su imenovali oblike koje su napravili.

 

"Aktivna budućnost" - učiteljica tjelesne i zdravstvene kulture Ivana Hofman

Učenici su bili podijeljeni u dva tima; putem mobitela su očitali QR kod da bi došli do dokumenta u kojem pišu zadatci postavljenog poligona, te kviz znanja. Natjecanje između timova odvijalo se na način da član bilo kojeg tima završi poligon prvi-donosi bod svom timu. SPLAVARENJE- učenici su stajali na strunjačama i zadnju su strunjaču koja je prazna prenosili od ruke do ruke naprijed da bi mogli stati na nju i tako što prije prijeći liniju centra u dvorani. Kviz znanja odigrali su putem očitavanja QR koda.

 

"Budućnost in our hands" - učiteljice hrvatskog jezika Monika Grozdanić i Josipa Škorvaga te učiteljica engleskog jezika Zrinka Šantak

U prvom dijelu radionice učenike je u budućnost povela križaljka, a nakon nje videozapis o onome što nas sve očekuje u budućnosti te cvijet u čije su latice učenici upisivali vizije svoje vlastite budućnosti. Put u budućnost nastavljen je uz pomoć likova iz teksta "Modri cvijet": Djevojčice, Dječaka i robota Radarka. U drugom dijelu radionice učenici su vrlo maštovito, kreativno i zanimljivo izradili te predstavili svoje robote.

 

"Konstrukcija i programiranje robota" - učitelj informatike Dalibor Škorvaga i učitelj tehničke kulture Ivan Kiš

U radionici su učenici upoznali osnovne vrste robota,  osnovne dijelove robota te osnovnu programsku podršku za programiranje istih. Nakon konstrukcije samih robotskih kolica mBot, učenici su, koristeći programski alat mBlock, riješili nekoliko jednostavnih zadataka programirajući senzore i motore robota (osnovno kretanje robota, praćenje linije, obilaženje prepreke i dr.).

 

"Glazba Zemlje" - učiteljica glazbene kulture Barbara Glasnović-Pavić i učiteljica geografije Jadranka Đaković

 Učenici su radili u programu soundtrap i uz pomoc "sample-ova" slagali glazbu u različitim stilovima, pop, rock, rnb i slicno. Nakon toga su slušali zvukove zemlje i svemira i napravili karte svijeta kakve vi mogle biti u budućnosti.

 

"Ljudi budućnosti" - psihologinja Andrea Slipčević i knjižničarka Ana Marinić

Cilj je bio potaknuti učenike na razmišljanje o budućnosti kroz istraživanje, raspravljanje i vrednovanje različitih aspekata koje nose izazovi budućnosti, a koje su učenici pratili putem prezentacije rađene prema knjizi „Ljudi budućnosti“.


Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Velika