2023-07-03 11:42:37

Od riječi do igrokaza

Dovršeno je još jedno izdanje školskog projekta „Budimo pismeni“ koji provode učiteljica hrvatskog jezika Monika Grozdanić i knjižničarka Ana Marinić. U projektu su sudjelovali učenici 6.a razreda.

Projekt se, uz manje izmjene,  provodi od školske godine 2014./2015., uz dvogodišnju pauzu od 2015. do 2017. godine. Ciljevi su projekta sljedeći:

- usvajanje i uporaba novih riječi u svakodnevnom govoru i pismu:

- promicanje važnosti pismenosti

- učenje novih riječi pomoću rječnika stranih riječi

- razvijanje vještine kreativnog pisanja

- razvijanje vještina dramatizacije

Projekt se provodio od kraja siječnja 2023. u nekoliko faza:

a) prva faza - Učiteljica hrvatskog jezika i knjižničarka odabiru razred koji će sudjelovati u projektu

b) druga faza – Knjižničarka učenicima tijekom nastave Hrvatskog jezika predstavlja nove, nepoznate riječi; čita im njihovo značenje te navodi uporabu u konkretnom primjeru, u rečenicama pronađenima na raznim internetskim portalima.
- riječi sa značenjem te primjerima učenici postavljaju na pano - ukupno 40 riječi (agresija, amater, anoniman, barijera, debakl, demanti, diskvalifikacija, drastičan, efekt, ekspert, emotivno, entuzijazam, evaluacija, fenomen, flegmatičan, fleksibilan, fokusirati se, globalno, gungula, kinjiti, kontradiktorno, kultni, likovati, maestralno, manevar, mizogin, nebuloza, peh, peripetija, prioritet, privilegij, produktivnost, prolongirati, remi, renesansa, respektabilan, rutina, spektakl, trend, zataškati)

c) treća faza - Nakon predstavljanja svih odabranih riječi, početkom travnja učenici se samovoljno dijele u skupine te dobivaju jasne upute zadatka rada - napisati igrokaz s dva prizora na temu ljubav s ciljem uporabe najviše 10 novonaučenih riječi. Učenicima je objašnjena i dana rubrika za vrednovanje kreativnog zadatka. Realizacija zanimljivih dramskih uradaka održana je sredinom svibnja 2023. za vrijeme nastave Hrvatskog jezika.

Završna aktivnost projekta bit će provedena početkom rujna u kojem će sudjelovati oba razreda – i razred koji je bio uključen u projekt i razred koji nije bio uključen u projekt kao kontrolna skupina. U tom završnom vrednovanju učenici će rješavati on-line test u kojemu će morati odgonetnuti točno značenje zadanih riječi koje su imali u projektu. Na taj način dobit će se mjerljivi podaci o uspješnosti projekta.


Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Velika