2023-12-08 18:14:00 Učenici sudjelovali u Festivalu prava djece Godine 2009., povodom 20. obljetnice Konvencije o pravima djeteta, pokrenut je Festival prava djece koji organizira udruga Alternator - udruga koja poduzima konkretne korake kako bi utjecali na promjene u društvenom okruženju putem umjetničkih izvedbi, organizacije radionica i drugih javnih događanja. S ciljem podsjećanja na obavezu koju su potpisivanjem Konvencije preuzele zemlje svijeta, udruga je Festivalom željela skrenuti pozornost na prava djece i mladih koristeći alate filmske umjetnosti te brojne mogućnosti pružaju kreativnost i stvaralaštvo. Uz pomoć predloženih materijala, psihologinja Martina Begović te knjižničarka Ana Marinić održale su radionice za učenike. Školska psihologinja Martina Begović je u sklopu Festivala prava djece održala radionicu u 7.b razredu pod nazivom „Koliko su pametni telefoni pametni za nas?“ Učenici su pogledali film, nakon kojeg je slijedila diskusija te rad u grupama. Cilj radionice bio je prepoznati prednosti/nedostatke korištenja mobilnih uređaja i suvremene tehnologije; razumjeti da nam njihovo korištenje treba za svakodnevno funkcioniranje, ali da bismo trebali obratiti pozornost na prekomjerno korištenje te prepoznati da je važno imati trenutke prisutnosti ili posvećenosti nečemu što nam je važno i ispunjava naše živote. Knjižničarka je Ana Marinić učenicima 4. i 6.b razreda održala radionicu „Pomažem drugima, pomažem sebi“ na početku koje su odgovarali na pitanja o pomaganju drugima te o značenju pojma volontiranje. Učenici su pogledali dokumentarni film „Najbolji prijatelj“ koji promiče udomljavanje pasa, a inspiracija za istraživanje ove teme bilo je sklonište za nezbrinute životinje Farmica, koje se nalazi u okolici Našica. Djelatnici Farmice podijelili su svoja dugogodišnja iskustva i savjete za udomljavanje životinja. Nakon filma uslijedio je razgovor o pogledanom. Učenici su odgovarali na pitanja znaju li što je to sklonište za nezbrinute životinje i što znači udomljavanje. Ciljevi su radionice bili sljedeći: upoznati učenike i učenice s volontiranjem; razviti osjećaj tolerancije i empatije prema životinjama; potaknuti prosocijalno ponašanje; potaknuti učenike i učenice na volontiranje i osvijestiti im da mogu biti pozitivna promjena u društvu. Učenicima su se jako svidjele provedene aktivnosti te su bili jako aktivni tijekom održavanja radionica. |
Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Velika |