2019-02-21 12:54:42

Mladi knjižničari obilježili Međunarodni dan materinskog jezika

Materinji ili materinski jezik termin je kojim označavamo prvi jezik koji neka osoba nauči u svojoj obitelji. Stručnjaci tvrde da je znanje materinskog jezika vrlo važno pri formiranju mišljenja, a istraživanja pokazuju da osoba koja nije svladala svoj materinski jezik ima problema s učenjem ne samo drugih jezika već i s učenjem uopće.

Svjesna uloge materinskog jezika u razvoju komunikacijskih vještina i oblikovanju svijesti i kreativnosti, Organizacija za obrazovanje, znanost i kulturu pri Ujedinjenim narodima (UNESCO) donijela je 1999. godine odluku o proglašenju 21. veljače Međunarodnim danom materinskoga jezika.

S ciljem promicanja jezične raznolikosti i višejezičnog obrazovanja UNESCO želi podsjetiti da jezici nisu samo vitalan dio civilizacijskog kulturnog naslijeđa, već i nezamjenjivi izraz ljudske kreativnosti i veličanstvene različitosti.

Ivan i Elena, učenici 4. razreda, promišljali su o značaju materinskog jezika. Metodom brainstorming zapisivali su sve ono na što ih učenje i poznavanje vlastitog jezika asocira. Svoje misli prenijeli su na plakat koji su ukrasili zanimljivim sličicama životinja koje se glasaju na različitim jezicima.

Učenici su zaključili kako bez pravilnog poznavanja materinskog jezika djeca ne mogu učiti druge predmete dovoljno kvalitetno, nisu uspješni u čitanju lektire i lošije se izražavaju. Naš jezik treba nam u svim oblicima komunikacije, u školi, među prijateljima i obitelji, u svakodnevnom životu. Jezik se prvo uči u obitelji, a zatim u školi. Na kraju su pravilno zaključili kako se jezik koji učimo od rođenja naziva materinskim jer se majka prva obraća svome djetetu na svome jeziku.

Eva Turza Mitrović, knjižničarka


Osnovna škola Ivan Goran Kovačić Zdenci