2020-11-19 12:12:07 eTwinning projekt: Palomena prasina L., zeleni smrdljivac i Nezara viridula L., smrdljiva zelena stjenica na području Općine Nijemci Učenici Osnovne škole „Ivan Kozarac“, Nijemci s učiteljicom Gordanom Kragulj tijekom 2020./2021. školske godine provode projekt: Palomena prasina L., zeleni smrdljivac i Nezara viridula L., smrdljiva zelena stjenica na području Općine Nijemci. Projekt je objavljen na platformi eTwinning (zajednici škola u Europi), a sastoji se od upoznavanja kukaca, određivanja veličine njihove populacije, upoznavanja prirodnih metoda smanjivanja njihove populacije, prirodnih neprijatelja zelenog smrdljivca i zelene stjenice, kao i razloga nestanka njihovih prirodnih neprijatelja. Zadatak je proučiti građu i ulogu kukca smrdljivog martina, proučiti njegovu ulogu u hranidbenim odnosima te istaknuti nagli rast populacije smrdljivog martina koji nanosi velike štete poljoprivrednim kulturama. Tijekom projekta će se različitim metodama istraživanja pronaći prirodna sredstva i načini smanjivanja njihove populacije. Uz pomoć zamki za kukce vršit će se brojanje kukaca. Tijekom 2-3 godine vidjet će se koliko raste (ili pada) populacija smrdljivog martina na području općine Nijemci. Na ovaj način nastojimo poticati biosigurnost i biozaštitu, izrađivati prirodne pripravke kojima možemo smanjiti rast populacije smrdljivog martina i upoznati se s njegovom prirodnim neprijateljima. Problem vidimo u tome što smrdljivi martin jede gotovo sve i skoro ih se nije moguće riješiti, pogotovo kad se odmaknu od svojih prirodnih grabežljivaca, a ima ih puno vrsta. Osim toga, problem je i ulazak tih kukaca u stanove ljudi, a još su pogubniji u polju ili u voćnjaku. Mali zeleni u okupirali naša vrata, prozore, boravak, pa i uredske stolove. Riječ je o “smrdljivim martinima”, kukcima iz porodice stjenica, konkretno, štitastim stjenicama koje su s prvim svježim večerima i jutrom odlučile potražiti toplija mjesta. Ovi mali kukci inače ne vole hladnoću i s prvim nižim temperaturama traže mjesto gdje će prezimiti, a kuće, stanovi, garaže, ljetne kuhinje i drugi zatvoreni prostori idealno su im sklonište. Inače traže suha, topla i mračna mjesta. U prirodi će potražiti svoj dom za zimu u grmovima i u drveću, gdje će hibernirati do proljeća.
Tijekom rada učenici si postavljaju istraživačka pitanja o prirodi i promjenama koje se zbivaju oko nas, otkrivaju povezanost procesa i pojava u prirodnome okruženju, razvijaju i brigu za svijet u kojem žive, uočavaju djelovanje čovjeka na okoliš i važnost odgovornog ponašanja u prirodi. Kritički razmišljaju i odgovorno djeluju. Analiziraju načela i vrijednosti ekosustava. Uočavaju povezanost stanja u ekosustavu s kvalitetom života. Pokazuju osjetljivost za pitanja zaštite okoliša. Prikupljaju i analiziraju podatke o utjecaju ljudskih djelatnosti na okoliš. Pokazuju osjećaj za racionalno korištenje prirodnih i osobnih dobara. Uz podršku učiteljice ili samostalno traže nove informacije iz različitih izvora i uspješno ih primjenjuju pri rješavanju problema. Učenici će koristiti digitalne tehnologije za pretraživanje i organiziranje prikupljenih podataka. Radit će istraživačke i praktične radove te će prezentirati svoj rad na različite načine (PowerPoint prezentacija, plakati…), a na kraju će objediniti sve rezultate i objaviti ih. Partnerske škole se mogu uključiti u istraživanje ovog problema na njihovom području i razmijeniti svoja iskustva u radu s ostalima. Najveći period istraživanja je tijekom rujna, jer je populacija smrdljivih martina tada najveća. Učestalost rada s partnerom ovisi o njegovom istraživanju i uključenosti u isto. Učenici rade u timovima ili samostalno, ovisno o tome kako su zadatci podijeljeni. Uz pomoć zamki za kukca učenici će vršiti brojanje kukaca. Tijekom tri godine vidjet ćemo koliko raste (ili pada) populacija smrdljivog martina na području općine Nijemci. Očekujemo da će rezultati naših istraživanja biti velika pomoć poljoprivrednicima.
|
Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci |