2021-09-21 13:41:48

Sustav organa za izlučivanje

Učenici osmog razreda sa učiteljicom Gordanom Kragulj upoznali su svoj sustav organa za izlučivanje (mokraćni sustav). 

Kad jedemo slanu hranu ili se bavimo intenzivnom tjelesnom aktivnošću, jako ožednimo. Što se to događa u našem organizmu da trebamo piti tekućinu? Koja tekućina najbolje utaži našu žeđ?

Prirodoslovni koncepti su: Ustrojstvo na razini organizma, održavanje ravnoteže u organizmu, istraživanje u biologiji.

Da saznali više i zabavili se u učionici ili kod kuće, učenici su istražili različite izvore, napravili „kul“  modele i video zapise i na taj način naučili o sustavu organa za izlučivanje.

Nakon odrađenog istraživanja, praktičnog rada i izrade modela učenici mogu:

  • analizirati utjecaj životnih navika i rizičnih čimbenika na zdravlje organizma ističući važnost prepoznavanja simptoma bolesti i pravovremenoga poduzimanja mjera zaštite
  • ukazivati na važnost energije za pravilno funkcioniranje organizma
  • primjenjivati osnovna načela znanstvene metodologije i objašnjavati dobivene rezultate
  • povezivati građu i ulogu organa/organskih sustava ukazujući na njihovu promjenjivost, usložnjavanje i prilagodbe
  • povezivati  procese izlučivanja štetnih i otpadnih tvari s preživljavanjem organizma
  • povezivati  životne navike i rizične čimbenike s razvojem bolesti ukazujući na važnost prevencije
  • prepoznavati  znakove koji upućuju na poremećaj u regulaciji stalnoga sastava tjelesnih tekućina ukazujući na važnost pravovremenoga odlaska liječniku
  • objašnjavati važnost energije za odvijanje svih životnih procesa i održivost života

Učenici stječu i istraživačke vještine:

promatranje i opažanje rukovanje priborom i mjernim instrumentima uporaba odgovarajućih metoda i alata za opisivanje, prikazivanje i analiziranje prikupljenih podataka izvođenje zaključaka temeljem prikupljenih podataka prezentacija i primjena rezultata istraživanja


Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci