2021-12-02 07:58:25

eTwinning projekt „Mjesec borbe protiv ovisnosti“ u 8. b razredu

Tijekom prošloga tjedna, točnije 19. i 26. studenoga 2021. započele su projektne aktivnosti eTwinning projekta „Mjesec borbe protiv ovisnosti“ i to sa 7. a razredom. Budući da projekt traje tijekom cijele druge polovice studenoga te prve polovice prosinca 2021., projektne aktivnosti će se u tom periodu rasporediti na učenike 7. i 8. razreda naše škole. Pedagoginja Antonija Filipović je dana 29. studenoga 2021. provela radionicu s učenicima 8. b razreda, točnije aktivnost pod nazivom „Savjetodavni razgovor sa stručnjacima u borbi protiv ovisnosti“. Učenici su imali zadatak staviti se u ulogu stručnjaka i ovisnika te pokušati razumjeti koji sve načini ovisnoj osobi otežavaju, a koji olakšavaju oporavak. Učenici su na taj način ujedno upoznali načine na koje trebamo razgovarati s osobom koja se bori s određenim problemom te na što trebamo paziti prilikom takvoga razgovora. Cilj projektnih aktivnosti s učenicima 8. b razreda je prepoznavanje važnosti preuzimanja odgovornosti za svoje ponašanje; aktivno i kompetentno sudjelovanje u savjetodavnom razgovoru na određenu temu te razumijevanje posljedica ovisničkoga ponašanja na mentalno zdravlje i njegovo odražavanje na društvene odnose.  Kako je to izgledalo pogledajte pod „više“.

  

  

Učenici su bili unaprijed podijeljeni u parove. Svaki par je dobio određenu vrstu ovisnosti kojom će se baviti – ovisnost o drogama, ovisnost o alkoholu, ovisnost o kockanju/klađenju, ovisnost o društvenim mrežama, ovisnost o hrani, ovisnost o mobitelu, ovisnost o kupovini i ovisnost o računalnim igrama. Parovi su među sobom mogli odlučiti tko će se staviti u ulogu ovisnika, a tko u ulogu stručnjaka. Zadatak ovisnika bio je izraziti svoj problem, navesti kako mu taj problem utječe na život, obitelj, prijatelje, školu/posao, osmisliti kada je i kako shvatio da je ovisan, navesti razlog korištenja sredstva ovisnosti, osjećaj koji mu to stvara te utvrditi zašto traži pomoć. Stručnjak je pak morao dati osobi do znanja da ju sluša, npr. kimati glavom, govoriti kratke riječi kojima ukazuje osobi da ju sluša i sl., parafrazirati ono što je osoba rekla, osmisliti odgovarajuća pitanja kojima će voditi osobu u razgovoru, pronaći najbolji način na koji će osobi dati podršku i pomoći joj u razvoju samopouzdanja te potaknuti ovisnu osobu na sljedeći korak – odluku o prestanku zloupotrebljavanja sredstava ovisnosti (primjerice traženje pomoći, mijenjanje životnih navika, shvaćanje posljedica ovisnosti za sebe i druge ljude i sl.). Učenici su se zaista potrudili. Unaprijed su dobili određene materijale na temelju kojih su se mogli informirati o različitim ovisnostima, ali i o tehnikama vođenja razgovora. Zabavili su se te su nešto i naučili. Nakon svakog savjetodavnog razgovora s pedagoginjom su analizirali stil vođenja razgovora obiju uloga. Nakon što su završili svoje razgovore, učenici su se u grupama natjecali okrećući „čudnovati kotač“ izrađen u aplikaciji Wordwall, sastavljen od različitih pitanja za razmišljanje, čime su provjerili svoje znanje te su ispunjavali evaluacijske listiće.

Poveznica za Wordwall „čudnovati kotač“:

https://wordwall.net/hr/resource/25804341/mjesec-borbe-protiv-ovisnosti

 


Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci