2021-12-13 10:08:34 Promicanje dječjih prava kroz studeni i prosinac Tijekom mjeseca studenoga i prosinca 2021. na različite smo načine slavili i promicali prava djece. Pedagoginja Antonija Filipović je s učenicima 6. a i b te 7. b razreda na Satu razrednika realizirala pedagoške radionice kojima je cilj podučiti učenike definiranju i osvješćivanju svojih prava i na njima temeljenih odgovornosti te prepoznavanju kršenja svojih i tuđih prava. S učenicima 7. b razreda virtualno je održan sat razrednika. Učenici su gledali filmove u okviru 13. festivala prava djece te su imali zadatak sudjelovati u virtualnoj raspravi o pogledanim filmovima. S učenicima 6. a razreda pedagoginja je dana 9. prosinca 2021. obradila temu Vježbanje sreće – Zahvalnost, a s učenicima 6. b razreda dana 24. studenoga 2021. temu Oprezan let u cyber svijet – Društvene mreže. Time je obuhvatila obilježavanje dva važna dana – s učenicima 6. b razreda Međunarodni dan dječjih prava koji se svake godine obilježava 20. studenoga 2021., a s učenicima 6. a razreda Dan čovjekovih prava koji se svake godine obilježava 10. prosinca 2021. Kratki filmovi „Srcem do srca“ i „#STOPcyberbullyingu“ dostupni su na poveznicama: Srcem do srca, #STOPcyberbullyingu Učenici 6. b razreda najprije su olujom ideja iznosili što znaju o cyberbullyingu te su pogledali kratki film „#STOPcyberbullyingu“. Potom su u skupinama definirali dobre i loše strane društvenih mreža. Neke od dobrih strana koje su učenici navodili su mogućnost učenja na daljinu, istraživanje informacija putem društvenih mreža, razvijanje zabave, igranje igrica, sklapanje prijateljstava, pomaganje drugima, širenje pozitivnih misli, bitnih vijesti i sl. Kao negativne strane društvenih mreža učenici vide prevare, krađu identiteta, prijetnje, zlouporabu osobnih podataka, ilegalnu kupovinu, nedozvoljeno dijeljenje fotografija i snimaka, cyberbullying i sl. Nakon opisane aktivnosti, učenici su u istim skupinama osmišljavali školsku promotivnu kampanju protiv nasilja na internetu. Imali su zadatak osmisliti slogan kampanje, cilj kampanje te način na koji će se planirane aktivnosti kampanje promovirati. Učenici su imali različite ideje, poput zaustavljanja nasilja i sprječavanja ilegalne kupovine putem interneta. Učenici 6. a razreda najprije su pogledali kratki film „Srcem do srca“ te se otvorila rasprava na temu zahvalnosti i sreće koju osjećamo zbog malih stvari u životu. Učenici su imali zadatak na post-it papirićima definirati što za njih znači sreća. Nakon toga su se njihove definicije čitale te su skupa s pedagoginjom oblikovali jednu općenitu definiciju sreće sastavljenu od njihovih pojedinačnih razmišljanja. Ono što je većina učenika povezivala sa srećom su obitelj i prijatelji.
Učenici su potom podijeljeni u manje skupine. Svaka skupina je dobila svoj zadatak. Prva skupina je imala zadatak osmisliti vježbe ili plesne pokrete kojima će zagrijati cijeli razred. Učenicima je ova aktivnost bila osobito zabavna i smiješna. Druga grupa imala je zadatak osmisliti dobro djelo, napraviti plan kako će to djelo ostvariti te način na koji će potaknuti ostatak razreda da im se pridruže. Treća skupina izrađivala je listu zahvalnosti, a četvrta listu stvari koje bi željeli raditi u životu i zbog kojih bi se osjećali bolje. Morali su započeti rečenicu sa „Zahvalan/na sam za…“ i „Da mislim više na sebe…“. Obje liste su morale imati barem deset stavki. Sve skupine su ozbiljno shvatile svoj zadatak te su ga izvrsno realizirale.
Učenici su nakon predstavljenih skupnih aktivnosti imali zadatak napisati tri stvari zbog kojih osjećaju zahvalnost u životu. Većina učenika je navodila da su zahvalni što imaju obitelj, zdravlje i prijatelje te što su njihovi bližnji sretni.
Sve filmove u okviru 13. festivala prava djece pogledajte na njihovoj službenoj stranici: https://festivalpravadjece.com/skolski-objektiv/ |
Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci |