2023-05-04 09:24:51

Obilježili smo 6. Dane medijske pismenosti

Kroz nekoliko aktivnosti obilježeni su 6. Dani medijske pismenosti koji su se održavali od 24. do 30. travnja 2023. u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Jedan od glavnih ciljeva projekta je podizanje svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima. Aktivnosti su uvrštene u Raspored događanja na portalu medijskapismenost.hr, a održane su na različite načine. Učenici 7. razreda sudjelovali su u debatnoj vježbi pod nazivom “Debata u četiri kuta”, odnosno “Four Corners Debate”. Na sjednici Učiteljskog vijeća održalo se predavanje o utjecaju digitalne tehnologije na hrvatski jezik, a na roditeljskom sastanku održalo se predavanje o utjecaju tehnoferencije na komunikaciju u obitelji. Aktivnosti je održala učiteljica hrvatskog jezika i razrednica 7. a razreda Tonka Đurić. U prilogu pogledajte kako je to izgledalo.

Na sjednici Učiteljskog vijeća 25. travnja 2023. održano je predavanje o utjecaju digitalne tehnologije na hrvatski jezik. Tijekom predavanja ukazalo se na problem nekritičkog preuzimanja anglizama dok postoje svima poznate i razumljive hrvatske zamjene. Na kraju predavanja predloženo je posjetiti portale medijska pismenosti.hr te dva portala Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, a to su Bolje je hrvatski! i Jezični savjetnik. Poslije predavanja učitelji su rješavali kviz i dokazali da njeguju bogatstvo hrvatskog jezika tako što poznaju hrvatske zamjene za anglizme.

Učenici 7. a razreda sudjelovali su u debatnoj vježbi pod nazivom “Debata u četiri kuta”, odnosno “Four Corners Debate” 26. travnja 2023. Debatna vježba izvodila se s postavljenom tezom „Društvena igra je bolja od videoigre“. Učenici su zauzeli stavove i raspravljali u skupini. Poslije rasprave u skupini, predstavnici skupine izrekli su razloge za zastupanje odabranog stava i iskoristili mogućnost replike. Smatraju da je prednost igranja društvenih igara jer se uživo druže s prijateljima, društvene igre mogu igrati i unutra i vani na svježem zraku, razvijaju komunikacijske vještine i kritičko mišljenje te uče kako upravljati osjećajima. Tijekom debate istaknuli su da su videoigrice zabavne i pomažu im u učenju engleskog jezika, ali su istaknuli i posljedice igranja videoigrica za zdravlje (oštećenje vida, loše držanje, slabija fizička aktivnost) te opasnosti zbog upoznavanja nepoznatih osoba. Učenici su na semaforu samovrednovanja ocijenili da su uspješno sudjelovali u debati. Debata im se jako svidjela jer su saslušali različita mišljenja i razloge. Zaključili su da imaju pravo na svoje osobno mišljenje, ali da se uvijek mora saslušati sugovornik, uvažiti njegovo mišljenje, pa ako je potrebno i promijeniti svoje mišljenje.

Na roditeljskom sastanku 27. travnja 2023. održano je predavanje o utjecaju tehnoferencije na komunikaciju u obitelji, kako bi se ukazalo na problem narušavanja dinamike međuljudskih odnosa uslijed korištenja uređaja, te o komunikacijskim stilovima, kako bi roditelji prepoznali i razlikovali agresivni, pasivni, pasivno-agresivni i asertivni stil komunikacije.


Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci