2013-02-25 19:19:00

4 radionice s učenicima 7. razreda

U periodu od 31.1.2013. - 22.2.2013. psihologinja Laura Marković, suradnica Rehabilitacijskog centra za stres i traumu (Zagreb) provela je 4 radionice s učenicima 7. razreda O.Š. Ivo Kozarčanin, u pojedinačnom trajanju od 2 školska sata (sveukupno 8 školskih sati). U prosjeku, svaku radionicu prošlo je oko 20 učenika.

 
 
 

 

Teme radionica (s kratkim sadržajem) bile su:    1. Osjećaji i suosjećanje  - Što je empatija? Zašto je važna? Grupni rad: prepoznavanje osnovnih i složenih osjećaja (po Paulu Ekmanu). Vježbe povjerenja: igranje uloga i rad u parovima.   2. Kako dobro komunicirati?  -  Što je (dobra) komunikacija? Kako nastaju nesporazumi? Može li se ne komunicirati? Igranje uloga u situacijama aktivnog slušanja, upadanja u riječ i nezainteresiranosti. Rad u parovima: aktivno slušanje. Rad u parovima: neverbalna komunikacija.   3. Kako se zauzeti za sebe  -  Što je asertivnost? Kako se razlikuje od agresivnog ponašanja i popuštanja? Kada je teško reći ne? Rad u grupama: vježbanje asertivnosti na svakodnevnim situacijama (prilagođeno uzrastu).   4. Moje sposobnosti, znanja i vještine (tema posljednje radionice odabrana je u suradnji s učenicima/ama). -  Što su to sposobnosti, interesi, znanja i vještine? Što su to mogućnosti? Rješavanje upitnika profesionalnih interesa (prilagođeno uzrastu). Rad u parovima na predstavljanju interesa, znanja, vještina. Grupna rasprava.    Proces rada. Navedene teme obrađene su putem kratkog teorijskog uvoda, poslije kojeg je slijedio glavni dio rada - vježbanje, igranje uloga, grupni rad, rad u parovima, individualni rad, a svaka radionica završavala je refleksijom na prorađene teme i proces rada, te ispunjavanjem evaluacijskih upitnika.  Učenici/e izvještavaju da im je bilo zabavno i korisno sudjelovati na radionicama, da su saznali više o sebi, bolje se međusobno upoznali, te da bi htjeli nastaviti s ovakvim formatom rada.  

Osnovna škola Ivo Kozarčanin Hrvatska Dubica