2020-10-12 18:09:49 Europski dan jezika 2020. (EDL= European Day of Languages) u OŠ Belišće i PŠ Veliškovci i PŠ Vinogradci Tradicija se nastavlja. Ove godine obilježavali smo Europski dan jezika (26. rujna) ne samo na jedan dan nego u razdoblju od 25.09.-07.10. pod nazivom „Pokaži svoje dvije boje“ (''Show your two colours''). U obilježavanju je aktivno sudjelovalo 14 razreda: 2.F, 3.F, 4.F (PŠ Vinogradci), 2.E, 4.E, 5.E (PŠ Veliškovci), 3.C, 3.D, 4.C, 5.C, 7.A, 7.B, 7.C, 7.D (OŠ Belišće) sa ukupno 180 učenika i učenica te njihovim nastavnicama Sarom Iličić, Renatom Berečić, Mirjanom Glavaš, Anna Mariom Popović i knjižničarkom Ivom Sopka (pogledajte njezin članak sa poveznicama na web stranici škole na dan 02.10.2020.). U suradnji sa stručnom službom, osobljem i nastavnicama i nastavnicima škole učenici i učenice mogli su obilježiti Europski dan jezika nošenjem odjevnih predmeta u žutoj i/ili plavoj boji na zajednički datum 30.09. (srijeda). Spomenuti razredi sudjelovali su još u sljedećim aktivnostima: - proučavanje tematskih panoa te istraživanje i odgovaranje na pitanja vezana uz izabrane riječi, ovaj put: sunce, nebo, zvijezda, more na više Europskih jezika; - bojanje prigodnih listića i ukrašavanje panoa u učionicama ili hodnika škole (prema mogućnostima uz glazbu Beethovena). Ovim putem zahvale 5.C razredu na izradi više od 100 žutih zvjezdica za potrebe ukrašavanja i nastavnici Lidiji Lovrenčić Hosi na pomoći oko materijala. - učenici petih i sedmih razreda dodatno su mogli preko Teams razrednih kanala za ''Engleski jezik'' provjeriti sposobnosti razumijevanja slušanjem i poznavanja Europskih jezika u igri pogađanja ''Koji to jezik?'' (link https://edl.ecml.at/Games/Whichlanguageisit/tabid/3202/Default.aspx)
Također, važno je istaknuti osnovne činjenice: a. koji su odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja predmeta Engleski/Njemački jezik, b. koji su opći ciljevi Europskog dana jezika, c. i koji su osnovni ishodi ''Međukulturne komunikacijske kompetencije'' i ''Samostalnosti u ovladavanju jezikom'' održanih aktivnosti;
a. ODGOJNO-OBRAZOVNI CILJEVI UČENJA I POUČAVANJA PREDMETA ''Učenje i poučavanje engleskoga jezika usmjereno je na razvijanje interesa i motiviranje učenika za ovladavanje jezikom što doprinosi njihovu osobnomu i društvenomu razvoju. Učenici postižu razinu jezičnoga umijeća koja im omogućava samostalnu komunikaciju na engleskome jeziku u različitim situacijama i usvajaju vještine potrebne za samostalno učenje kao temelj za cjeloživotno obrazovanje. Temeljni ciljevi učenja i poučavanja engleskoga jezika jesu osposobiti učenika za: – samostalnu i točnu upotrebu jezika u govoru i pismu u različitim kontekstima školske, lokalne i šire zajednice, uključujući i digitalno okružje – razumijevanje i uvažavanje drugih kultura i društvenih normi te sagledavanje vlastite kulture – samostalnu i kritičku upotrebu različitih izvora znanja i primjenu učinkovitih strategija učenja jezika – prihvaćanje odgovornosti za osobni razvoj, vlastite postupke i njihove rezultate – cjeloživotno učenje i rad u globaliziranome društvu.'' Izvor: KURIKULUM NASTAVNOG PREDMETA ENGLESKI JEZIK ZA OSNOVNE ŠKOLE I GIMNAZIJE (Zagreb, 14. siječnja 2019.)
b. Opći ciljevi Europskog dana jezika su: „ 1. Upozoriti javnost na važnost učenja jezika i raznolikost raspona naučenih jezika kako bi se povećala višejezičnost i međukulturalno razumijevanje; 2. Promicati bogatu jezičnu i kulturnu raznolikost Europe, koje treba njegovati i sačuvati; 3. Poticati cjeloživotno učenj(e) jezika u školi i izvan nje, bilo u svrhe školovanja, za profesionalne potrebe, za potrebe mobilnosti ili užitka i razmjene.“ Izvor: https://edl.ecml.at/Home/Whatisit/tabid/1760/language/hr-HR/Default.aspx
c. Osnovni ishodi održanih aktivnosti (primjeri od nekoliko razreda): 4.razred OŠ (1) EJ B.4.2. Opisuje što je naučio o sebi i o drugima iz međukulturnoga iskustva. OŠ (1) EJ B.4.4. Prepoznaje i razlikuje nesporazume uzrokovane kulturnim razlikama, razlikuje primjere prihvaćanja i/ili isključivanja drugih i drugačijih u poznatome kontekstu te osvještava važnost učenja stranih jezika. OŠ (1) EJ C.4.1. Prilagođava najosnovnije kognitivne strategije učenja jezika različitim zadatcima. 5.razred OŠ (1) EJ B.5.1.
Primjenjuje osnovna znanja o zemljama ciljanoga jezika unutar vlastite kulture. – sudjeluje u obilježavanju i obilježava posebne datume i dane koji nisu uobičajeni za vlastitu kulturu (npr. godišnjice rođenja i smrti značajnih osoba, obljetnice važnih događaja i sl.) – objašnjava važnost posebnih datuma i dana karakterističnih za kulture zemalja ciljnoga jezika OŠ (1) EJ B.5.4.
Izabire prijateljstvo, suradnju, altruizam, solidarnost i prihvaćanje različitosti i posebnosti u različitim kontekstima međukulturnih iskustava. OŠ (1) EJ C.5.1. Uočava i koristi se osnovnim kognitivnim strategijama učenja jezika. OŠ (1) EJ C.5.4.
Izabire i koristi se osnovnim tehnikama kreativnoga izražavanja pri stvaranju različitih kratkih i jednostavnih tekstova poznatih sadržaja. 7.razred OŠ (1) EJ B.7.1.
Uspoređuje sličnosti i razlike među vlastitom kulturom, kulturama zemalja ciljnoga jezika i drugim kulturama. OŠ (1) EJ C.7.1.
Izabire i primjenjuje osnovne kognitivne strategije učenja jezika primjerene različitim zadatcima. OŠ (1) EJ C.7.3.
Izabire i primjenjuje osnovne društveno-afektivne strategije učenja jezika primjerene različitim zadatcima. – razvija svijest o ulozi učenja jezika u jačanju samopouzdanja OŠ (1) EJ C.7.5.
Povezuje osnovne vještine kritičkoga mišljenja i koristi se njima: objašnjava informacije, tumači i procjenjuje svoja i tuđa mišljenja, stavove i vrijednosti i rješava problemske situacije. Izvor: KURIKULUM NASTAVNOG PREDMETA ENGLESKI JEZIK ZA OSNOVNE ŠKOLE I GIMNAZIJE (Zagreb, 14. siječnja 2019.) Još jednom hvala svima na pomoći oko postavljanja panoa i sudjelovanju. Budite dobro na svim jezicima! Vaše nastavnice engleskog i njemačkog jezika!
Organizirala i pripremila: mgr Anna Maria Popović
|
Osnovna škola Ivana Kukuljevića Belišće |