2022-10-11 08:16:00 Projekt “Pozdrav jeseni 2022.” “Tiho, o tiho govori mi jesen: Učenici 4.a razreda, 10. listopada obilježili su početak jeseni zanimljivim aktivnostima u sklopu razrednog projekta “Pozdrav jeseni 2022.” na obližnjoj livadi.
Cilj projekta bio je spoznati jesen u neposrednom okruženju svim osjetilima; osvijestiti učenicima promjene koje se događaju tijekom godišnjih doba, posebice jeseni te ih poticati na aktivni boravak u prirodi u ugodnom razrednom ozračju.
ISHODI: -istraživanjem u neposrednom okruženju spoznati osnovna obilježja jeseni u zavičaju - doživjeti prirodu u jesen kao motiv za likovno i literarno izražavanje (strip, buket cvijeća, monolog, pisanje pjesme, pjevanje, ples) - razvijati osjećaj za sklad prirode i njem blagotvoran utjecaj na čovjeka - odrediti Sunce kao izvor svjetlosti i topline
ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA: osr A.2.3. Razvija osobne potencijale zdr A.2.2.B Primjenjuje pravilnu tjelesnu aktivnost sukladno svojim sposobnostima, afinitetima i zdravstvenom stanju. pod B.2.2. Planira i upravlja aktivnostima. odr A.2.2. Uočava da u prirodi postoji međudjelovanje i međuovisnost odr C.2.3. Prepoznaje važnost očuvanje okoliša za opću dobrobit. uku A.2.1. Uz podršku učitelja ili samostalno traži nove informacije iz različitih izvora i uspješno ih primjenjuje pri rješavanju problema. uku A.2.3. Učenik se koristi kreativnošću za oblikovanje svojih ideja i pristupa rješavanju problema. uku D.2.1. Učenik stvara prikladno fizičko okružje za učenje s ciljem poboljšanja koncentracije i motivacije. uku D.2.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć
Projekt je dio Školskog kurikuluma za 2022/23. godinu:
AKTIVNOSTI: - šetnja od škole do livade u kojoj smo prolazeći pored voćnjaka, vrtova, oranica i šume uočavali i ponavljali poznate sadržaje vezane uz promjene u prirodi u jesen i staništa, snalaženje u prostoru i određivanje strana svijeta pomoću sunca i pojava u prirodi. PRIRODA I DRUŠTVO: Sunce – izvor života Učenici su se prisjetili što znaju o uvjetima života. Produbili smo spoznaje o Suncu kao izvoru i uvjetu života te o razlogu promjene i značajkama pojedinih godišnjih doba. Naveli su primjere kome je potrebna sunčeva svjetlost i toplina za održavanje života te zaključili kako bez Sunca nema života. Razlikovali su svijetli i tamni dio dana. Opisali su promjenu temperature tijekom dana. HRVATSKI JEZIK: "Jesenske muke jednoga Luke" Nakon čitanja priče, uslijedila je sadržajna i etička analiza teksta. Učenici su u skupinama pristupili stvaralaštvu: osmišljavanju rap pjesme na temu jeseni, stvaranju stripa o jesenskim plodovima i smišljanjem monologa o odabranom jesenskom plodu.
LIKOVNA KULTURA: Nakon razgovora o bojama, veličini i kompoziciji, učenici su osmislili i složili buket livadskog cvijeća i trava. TZK: Nakon opće pripremnih vježbi, učenici su sudjelovali u štafetnim igrama, graničaru i nogometu. Pozdrav jeseni je završio plesanjem kola "Seljančica" i "Kalendari". Kako bi livada ostala netaknuta, učenici su sve papiriće odlagali u vreću za smeće. Jesenski pozdrav livadi do nekog drugog puta.
Dječja lica pokazuju da smo i ove godine uspješno pozdravili jesen! učiteljica Marija Andrić |
Osnovna škola "Ivan Meštrović" Vrpolje |