2017-05-25 20:33:20

Projekt " Čitamo mi, u obitelji svi "

Nacionalni projekt „ Čitamo mi, u obitelji svi“, koji organizira i potiče Hrvatska mreža školskih knjižničara, zaživio je ove školske godine u "PŠ Gornji Hrašćan.

Lijepi dojmovi i pozitivna iskustva, doprinijeli su da se nastavi poticanje obiteljskog čitanja učenika trećih razreda uz podršku učiteljice Željke Jakovljev  te knjižničarke Marije Tot. Naprtnjača je svoje prvo putovanje započela 6. veljače 2017. Ugodno se smjestila na leđima Ume Kirić.

U velikoj pažnji i iščekivanju  15. veljače je naprtnjača stigle u učionicu,  a Uma je pročitala svoje prve zabilješke iz bilježnice dojmova. Vjerovali ili ne, Umina obitelj je naprtnjaču doživjela kao novog člana obitelji koja ih je zabavljala i  nasmijavala. Umi je bilo sve PREKRASNO: čitanje, druženje i prepričavanje.→...

 

Ovaj projekt su osmislili školski knjižničari.

 

     Namijenjen je učenicima trećeg razreda i njihovim obiteljima. Osmišljen je po načelu putovanja knjižnične naprtnjače (ruksaka) od jednog učenika do drugog. U knjižničnoj se naprtnjači nalazi osam zanimljivih knjiga iz različitih područja ljudskog znanja. Neke su knjige namijenjene odraslima, neke djeci,a neke za zajedničko čitanje. Knjižničari su knjige u knjižničnoj naprtnjači koncipirali tako da svaki član obitelji može pronaći nešto za sebe. Posebno treba istaknuti kako je riječ o knjigama novijih izdanja koje nisu na popisu lektire. Naime, knjižničari su došli do spoznaje kako učenici radije čitaju knjige koje im nisu obvezna lektira. Svakog petka metodom slučajnog odabira jedan će učenik knjižničnu naprtnjaču s knjigama ponijeti kući u svoju obitelj, a iduće je srijede vratiti u školu. Tijekom boravka knjižnične naprtnjače u obitelji, članovi obitelji trebali bi pronaći bar malo vremena za čitanje ili makar prolistati knjige iz knjižnične naprtnjače. Iznimno je važno istaknuti kako cilj projekta nije u pet dana pročitati svih osam knjiga, već se kao obitelj družiti uz knjige. Učenici svoje dojmove o obiteljskom čitanju iznose pismenim i usmenim putem. Pismeno ih bilježe u bilježnicu dojmova koja se, osim spomenutih knjiga, nalazi u knjižničnoj naprtnjači, a usmeno srijedom kad knjižničnu naprtnjaču vrate u školu. Nakon završetka projekta knjige iz knjižnične naprtnjače ostaju školskoj knjižnici te se tako obnavlja knjižnični fond. Knjižničari su ovaj projekt pokrenuli kako bi djecu i njihove obitelji potaknuli na čitanje. Naime, ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je vrlo teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema općenito s učenjem, a ne samo s čitanjem lektire. Obiteljsko čitanje izabrano je zato što nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad dijete svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i u toj aktivnosti uživaju. Ovim se projektom, osim što učenike i njihove obitelji potiče na čitanje, promiče važnost školske knjižnice u odgoju i obrazovanju učenika, u izgradnji njihove osobnosti te poučavanju estetskom užitku koji proizlazi iz čitanja.

     Skreće se pozornost kako knjižnica nije samo posuđivaonica knjiga, već puno više od toga.

Knjižničarka: Marija Tot


Osnovna škola Dr. Ivana Novaka Macinec